ماموریت فضایی Crew-7 به تعویق افتاد

ناسا و اسپیس ایکس از فرصت پرتاب مأموریت Crew-7 به ایستگاه فضایی بین‌المللی در روز جمعه 25 آگوست منصرف شدند. پرتاب اکنون برای ساعت 3:27 بامداد شنبه، 26 آگوست، برنامه ریزی شده است.

به گزارش تکناک، هنگامی که ناسا یا هر آژانس فضایی دیگری به پرتابی اشاره می‌کند که “اسکراب” شده است، به این معنی است که پرتاب برنامه ریزی شده یک موشک یا فضاپیما به دلایل خاصی لغو شده است. یک پرتاب را می توان به دلایل مختلفی اسکراب کرد، از جمله:

  1. شرایط آب و هوایی: اگر شرایط آب و هوایی نامطلوب، مانند بادهای شدید، رعد و برق، یا سایر شرایطی وجود داشته باشد که ممکن است ایمنی پرتاب را به خطر بیندازد، ممکن است آن پرتاب اسکراب شود.
  2. مسائل فنی: هر گونه مشکل فنی یا مکانیکی شناسایی شده در مورد موشک، فضاپیما یا تجهیزات زمینی می تواند منجر به اسکراب شود. این می تواند از اشکالات نرم افزاری تا نقص سخت افزاری متغیر باشد.
  3. ایمنی محدوه: ناحیه اطراف سکوی پرتاب و مسیر پرواز راکت (که به آن محدوده گفته می شود) باید از شناورها، هواپیماها و سایر موانع احتمالی دور باشد. اگر موانع ذکر شده در این منطقه وجود داشته باشد، پرتاب می تواند به دلایل ایمنی اسکراب شود.
  4. سلامت و ایمنی: به خصوص در مورد ماموریت های سرنشین دار، اگر نگرانی سلامتی با هر یک از فضانوردان یا حتی خدمه زمینی وجود داشته باشد، پرتاب می تواند به تعویق بیفتد.

هنگامی که یک پرتاب اسکراب می شود، آژانس اغلب سعی می کند بسته به دلیل اسکراب، فرصت پرتاب جدیدی را در اسرع وقت شناسایی کند. اگر مربوط به آب و هوا باشد، فرصت بعدی می تواند روز بعد یا حتی چند ساعت بعد باشد. اگر این یک مشکل فنی باشد، با توجه به زمانی که مشکل تشخیص داده شده و رفع می شود، تاخیر می تواند طولانی تر باشد.

اعضای خدمه Crew-7 در فضاپیمای Dragon Endurance حین تمرین. از سمت چپ، کنستانتین بوریسوف، فضانورد Roscosmos، آندریاس موگنسن، فضانورد ESA (آژانس فضایی اروپا)، یاسمین مقبلی فضانورد ناسا، و ساتوشی فوروکاوا، فضانورد JAXA (سازمان اکتشافات هوافضای ژاپن).

ماموریت Crew-7 اسپیس ایکس و ناسا قرار است چهار خدمه را به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) بفرستد. خدمه شامل فضانورد ناسا یاسمین مقبلی، آندریاس موگنسن فضانورد ESA (آژانس فضایی اروپا)، ساتوشی فوروکاوا فضانورد JAXA (سازمان اکتشافات هوافضای ژاپن) و کنستانتین بوریسوف از Roscosmos است.

این فضانوردان از سکوی پرتاب شماره 39A در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا برای انجام تحقیقات، اثبات فناوری و وظایف تعمیر و نگهداری در ایستگاه فضایی بین المللی به فضا پرتاب خواهند شد.

پس از استقرار در ایستگاه فضایی، Crew-7 در بیش از 200 آزمایش علمی و اثبات فناوری، از جمع‌آوری نمونه‌های میکروبی از نمای بیرونی ایستگاه فضایی بین‌المللی تا مطالعات روی خواب فضانوردان، شرکت خواهد کرد. این ماموریت بخشی از تلاش ناسا برای استفاده حداکثری از قابلیت‌های ایستگاه فضایی است، ایستگاهی که بیش از 22 سال مرکز فعالیت‌های مداوم انسانی بوده و به عنوان بستری برای تحقیق و توسعه مهارت عمل می‌کند. یافته‌های ISS به بهبود زندگی روی زمین کمک می‌کند و فضانوردان را برای سفرهای فضایی طولانی‌تر آینده، مانند مأموریت‌های آتی آرتمیس ناسا به ماه و فراتر از آن آماده می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.