مایکروسافت امروز Bing ChatGPT را معرفی می‌کند

مایکروسافت امروز، 7 فوریه رویداد خبری مهمی را برگزار خواهد کرد. این غول نرم‌افزاری هفته گذشته، برای اولین بار دعوت‌نامه‌ها خود برای برگزاری یک رویداد حضوری در دفتر مرکزی شرکت ارسال کرد.

به گزارش تکناک، رویداد مایکروسافت در 7 فوریه از ساعت ۱ عصر به وقت شرقی آغاز می‌شود. این شرکت زودتر از موعد اطلاعاتی منتشر نکرده‌است. اما احتمالا این رویداد بر شایعه ادغام ChatGPT با Bing و مشارکت گسترده تر آن با OpenAI تمرکز خواهد داشت.

در این‌ دعوت‌نامه، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، به اشتراک‌گذاری پیشرفت در چند پروژه هیجان انگیز را عنوان کرده‌است. بنابراین منتظر اعلامیه های مهمی باشید.

این دعوت‌نامه تنها چند روز پس از تمدید شراکت مایکروسافت با OpenAI در قراردادی 10 میلیارد دلاری ارسال شد. این قرارداد مایکروسافت را به شریک انحصاری فضای ابری OpenAI تبدیل می‌کند. سرویس‌های ابری مایکروسافت، فضای مورد نیاز OpenAI، برای محصولات، خدمات API و تحقیقات نیرو را فراهم خواهد کرد.

اطلاع رسانی درباره رویداد مایکروسافت، لحظاتی پس از معرفی رقیب ChatGPT توسط گوگل، Bard، اتفاق افتاد. طبق اعلامیه گوگل این سرویس محاوره‌ای آزمایشی هوش مصنوعی در حال حاضر تنها توسط یک گروه محدود در حال آزمایش است. اما گوگل قول ارائه دسترسی عمومی به آن در هفته های آینده را داده است.

مایکروسافت با ادغام ChatGPT در موتور جستجوی Bing خود به ChatGPT گوگل رقیب (Bard)، پاسخ خواهد داد. به نظر می‌رسد این ادغام هفته گذشته برای مدت کوتاهی افشا شده است، و برخی از کاربران بینگ در رابط کاربری بخش جدیدی شبیه به ربات چت برای دریافت پاسخ از موتور جستجوی مایکروسافت مشاهده کرده بودند. مایکروسافت به سادگی از این به عنوان “The new Bing” با ارائه”پاسخ های کامل” به سوالات واقعی یاد می‌کند.

مایکروسافت همچنین در حال برنامه ریزی استقرار مدل های مختلف OpenAI در محصولات مصرفی و سازمانی خود است. به غیر از Bing، شایعاتی مبنی بر تعبیه فناوری OpenAI در  Word، PowerPoint و Outlook وجود دارد. مایکروسافت اخیراً Microsoft Teams Premium را با ویژگی های OpenAI راه اندازی کرده است.

طبق گزارش‌ها، ارائه اخیر ChatGPT موجب به‌صدا درآمدن زنگ خطری در گوگل شده است و اعلام ناگهانی Bard درست یک روز قبل از رویداد مایکروسافت نشان دهنده احساس خطر این غول جستجو است.

پس از مشاهده ادغام ChatGPT با Bing، انتظار می‌رود مایکروسافت درباره نحوه ادغام دیگر محصولات خود با مدل های OpenAI اطلاعات بیشتری منتشر کند.

مایکروسافت این رویداد ویژه را به صورت زنده پخش نخواهد کرد، اما The Verge در ردموند، به صورت زنده این رویداد را در ساعت 13:00 به وقت شرقی در 7 فوریه پوشش خواهد داد.

1 دیدگاه برای “مایکروسافت امروز Bing ChatGPT را معرفی می‌کند

  1. faride گفته:

    ما ایرانی ها دسترسی نداریم به چت جی پی تی چون تحریم هستیم و شماره تلفن ایران رو اضافه نکردند براش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.