گام بلند مایکروسافت برای حضور در بازار بازی های موبایلی

طبق گزارش ها، مایکروسافت در حال کار بر روی فروشگاه بازی استیم موبایل برای iOS و اندروید است.

به گزارش تکناک، امروز صبح با تأیید نهایی سازمان رقابت و بازار بریتانیا برای خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت، انتظار می‌رود که معامله در چند ساعت آینده به اتمام برسد.

در حالی که بیشتر گزارش‌ها متمرکز بر دسترسی مایکروسافت به بازی‌های کنسول و کامپیوتر Activision Blizzard بوده‌اند، بزرگترین دلیل تمایل مایکروسافت به خرید این شرکت این بود که Activision Blizzard شرکت مادر توسعه‌دهنده و ناشر بازی‌های موبایل King بود.

مدیران اجرایی مایکروسافت مانند مدیر ایکس‌باکس، فیل اسپنسر، این واقعیت را پنهان نکرده‌اند که شرکت مایکروسافت آینده واقعی بازی‌ها را گسترش به دستگاه‌های موبایل می‌بیند. دسترسی به بازی‌های موبایلی (mobile game : video game played on a mobile device) محبوب King مانند عناوین Candy Crush در کنار سایر عناوین مانند Call of Duty Mobile و Diablo Immortal و غیره، به آن‌ها کمک خواهد کرد.

علاوه بر این، اسپنسر در مصاحبه‌های قبلی اعلام کرده است که مایکروسافت قصد دارد یک فروشگاه برنامه‌های موبایل جدید را ایجاد کند که رقابتی برای فروشگاه برنامه‌های iOS اپل و فروشگاه گوگل پلی برای بازی‌های اندروید ارائه دهد.

با این حال، گزارش جدیدی از ویندوز سنترال با استفاده از منابع ناشناس ادعا می‌کند که مایکروسافت واقعاً در حال کار بر روی آن فروشگاه بازی موبایل است. یکی از دلایل این است که شایعات می‌گویند اپل در آینده نزدیک به لطف قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا که در سال 2022 تصویب شد، به دستگاه‌های iOS اجازه نصب از منابع خارجی را خواهد داد. (گوگل از قبل به فروشگاه‌های برنامه‌های شخص ثالث، مانند فروشگاه گلکسی سامسونگ در دستگاه‌های اندروید، اجازه می‌دهد).

بر اساس قوانین اتحادیه اروپا، اپل تا 6 مارس 2024 وقت دارد تا اجازه نصب از منابع خارجی برنامه‌ها و فروشگاه‌های برنامه را بر روی دستگاه‌های موبایل خود فراهم کند. بر اساس گزارش ویندوز سنترال، مایکروسافت برای آن روز با پروژه فروشگاه بازی موبایل خود آماده می‌شود.

به گفته منابع، مایکروسافت در حال ساخت “استیم موبایل” است که به توسعه‌دهندگان شرایط مفیدتری نسبت به آنچه اپل در حال حاضر در iOS ارائه می‌دهد، ارائه خواهد کرد. همانند رقابت اپیک گیمز با استیم در پلتفرم باز ویندوز 11، مایکروسافت امیدوار است که با ارائه یک معامله بهتر به توسعه‌دهندگان، همراه با بازی‌ های انحصاری و قدرتمند مانند ماینکرافت، دیابلو ایمورتال، وارکرفت رامبل و کال آف دیوتی موبایل، بتواند قدرت رقابت با اپل را به دست آورد.

بسیار جالب خواهد بود که ببینیم واکنشی که فروشگاه بازی موبایل مایکروسافت دریافت می‌کند، به ویژه از سوی صاحبان آیفون و آیپد چگونه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.