محدودیت جدید Google Drive برای ذخیره فایل ها

گوگل محدودیت جدیدی را برای تعداد کل فایل هایی که می توانید در یک Google Drive حساب ذخیره کنید اعمال می کند.

Google Drive محدودیت جدیدی را برای تعداد کل فایل هایی که می توانید در یک حساب ذخیره کنید اعمال می کند.

به گزارش تکناک، Google Drive مکانی مفید برای ذخیره فایل‌ها در فضای ابری است، اما محدودیت جدید آشکار شده ممکن است برای برخی از کاربران مشکل‌ساز باشد.

برخی از کاربران Google Drive اخیراً متوجه پیام  “creation limit” در حساب های خود شده اند که می گوید حساب به “حد مجاز ایجاد” خود رسیده است و تا زمانی که فایل های موجود حذف نشود، هیچ فایل جدیدی را نمی پذیرد. این مشکل ابتدا توسط ArsTechnica برجسته شد و به نظر می‌رسد برای حساب‌های رایگان و همچنین آنهایی که در Google Workspace و Google One مشترک شده‌اند، اعمال می‌شود.

این مشکل توسط کاربران در Reddit و همچنین Google’s Issue Tracker پرچم‌گذاری شد و به نظر می‌رسد در اواسط فوریه ایجاد شده است.

Google has applied a 5 Million items limit for Google Drive without any prior warning, causing major inconvenience to several users. If you have an average file-size of < 400KB on a 2TB plan, you’ll hit this limit before running out of space!
by u/ra13 in google

محدودیت فایل موجود سقف پنج میلیون آیتم را  برای تعداد کل فایل‌های ذخیره شده در گوگل درایو اعمال می کند. این محدودیت به اندازه و نوع فایل توجه نمی‌کند و تنها شمارش ساده‌ای از تعداد فایل‌های موجود ذخیر شده انجام می دهد. این موضوع شامل آیتم‌هایی نیز می‌شود که در سطل زباله ذخیره شده‌اند که هر 30 روز به صورت خودکار خالی می‌شود.وقتی این محدودیت فرا برسد یا اگر حساب قبلاً از آن فراتر رفته است، گوگل درایو پیام زیر را نشان می‌دهد: این حساب از محدودیت ایجاد 5 میلیون مورد فراتر رفته است. برای ایجاد موارد بیشتر، موارد را به سطل زباله منتقل کرده و برای همیشه حذف کنید.

یک کاربر گزارش می دهد که قبل از اعمال محدودیت، هفت میلیون فایل  در حساب خود داشته و حساب او دیگر قادر به افزودن هیچ فایل جدیدی نیست. عملاً، به طور موثر، کاربر مذکور و هر کسی که در شرایط مشابهی قرار دارد از استفاده  از حساب خود محروم می‌شوند و فایل‌های ذخیره شده اکنون در حالت “فقط خواندنی” قرار می‌گیرند.

به نظر می رسد گوگل محدودیت را برای برخی از کاربران از طریق پشتیبانی تایید کرده است، اما هنوز به طور عمومی در مورد آن صحبت نکرده است.هیچ مستندی در صفحات پشتیبانی بی‌شمار گوگل در مورد این محدودیت وجود ندارد و همچنین در درایو هیچ  اشاره ای به آن نشده است. به نظر می‌رسد که گوگل هیچ اخطاری نیز به کاربرانی که قبلاً به این محدودیت رسیده و یا آن را پشت سر گذشته‌اند، نداده است.

Google محدودیت کل فایل‌هایی را که می‌توان از طریق Google Drive به اشتراک گذاشت (400000) ثبت کرده است، اما هرگز چنین محدودیتی در فضای ذخیره‌سازی وجود نداشته است. Dropbox، یکی دیگر از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری، محدودیت 300000 فایل را برای همگام‌سازی با رایانه ذکر می‌کند، اما این یک محدودیت کلی فایل برای حساب نیست.

گوگل می‌گوید تعداد کاربران تحت تأثیر این موضوع “بسیار کم” است و توضیح می‌دهد که این “یک مکانیزم حفاظتی است تا از سوء استفاده از سیستم ما به گونه‌ای که ممکن است به ثبات و ایمنی سیستم آسیب برساند، جلوگیری شود.”

این شرکت همچنین تصریح کرد که این محدودیت برای “تعداد آیتم‌هایی که یک کاربر می‌تواند در هر درایو ایجاد کند” اعمال می‌شود، به جای یک محدودیت کلی فایل در درایو (به این معنی که فایل‌هایی که توسط کاربر دیگری در پوشه‌های به اشتراک گذاشته شده بارگذاری شده‌اند، حتی اگر به مجموع ذخیره‌سازی شما اضافه شوند، در این مجموع محاسبه نمی‌شوند).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.