معرفی جدیدترین خودروی مفهومی مرسدس بنز

مرسدس بنز خودروی مفهومی جدید خود به نام Vision One-Eleven را با عناصر طراحی شبیه C111 معرفی کرده است.

به گزارش تکناک، این مدل با زبان طراحی پویا و فناوری نوآورانه، نیروی محرکه الکتریکی را به نمایش می‌گذارد و ایده “لوکس نمادین” مرسدس بنز را تقویت می‌کند.

یک موتور الکتریکی قدرتمند و کارآمد شار محوری، توسط متخصصان بریتانیایی قوای محرکه YASA تحت زیرمجموعه خودروساز آلمانی ساخته شده است، جایگزین موتورهای توربوی وانکل و دیزلی شده است.

گوردن واگنر، مدیر ارشد طراحی گروه AG مرسدس بنز، در بیانیه‌ای گفت: خودروی نمایشی تمام الکتریکی ما، تفسیر مدرن C 111 است که در آن زمان آوانگارد بود.

مطابق با نمونه اورجینال اما یک پیشنهاد کاملاً مدرن

طراحی Vision One-Eleven از طراحی One-Bow الهام گرفته شده است. این خودرو با ارتفاع کم در جلو و بدنه‌ عضلانی، در یک کمان صاف حرکت می‌کند و نمای خودرو با ارتفاع 1170 میلی‌متر تماشاچیان را مبهوت می‌کند. رنگ آمیزی مسی-نارنجی آن نیز جذابیت خاصی دارد.

 

بخش جلوی Vision-One دارای صفحه نمایش خارجی انعطاف‌پذیر با تم پیکسلی سه‌بعدی است. شرکت ادعا می‌کند که می‌تواند چراغ‌های گرد را به صورت دیجیتال تفسیر کند و پیام‌هایی را به سایر رانندگان منتقل کند.

Vision One-Eleven دارای درهای هموار و پنجره‌های جانبی با الگوی پیکسلی مات است. چرخ‌ها با قطر بزرگ در پشت بال‌های پهن قرار دارند و قسمت عقب شامل دیفیوزر و صفحه نمایش با ساختار پیکسلی در چراغ‌های عقب قرمز است.

فضای داخلی Vision One-Eleven مینیمالیستی است که دو بالشتک صندلی را به صورت یکپارچه در کف قرار می‌دهد و شبیه صندلی ماشین مسابقه فرمول ۱ است. کنترل ها و فرمان قابل تنظیم برای رانندگان خواهد بود.

صفحه نمایش پیکسلی در سراسر داشبورد اطلاعات اولیه مانند سرعت فعلی را ارائه می دهد. برای رانندگان، مرسدس تجربه واقعیت افزوده (AR) را با هدست Magic Leap 2 AR خود ارائه می‌کند که گفته می‌شود محتوای دیجیتالی با کیفیت بالا را ارائه می‌کند و به صورت متنی با محیط اطراف ادغام می‌شود. مرسدس آن را آینده ای فراتر از رابط های کاربری مبتنی بر صفحه نمایش می بیند که دارای پیکربندی لایه صفر اطلاعات، شامل ماژول ها، نمادهای سه بعدی و نقشه های ناوبری است.

اطلاعات متنی اضافی نیز به رابط کنترل اطراف داشبورد و فرمان اضافه می شود و به آیتم های واقعی مانند دکمه ها یا سوئیچ ها مربوط می شود.

موتور شار محوری قدرت و کارایی را ارائه می دهد

خودرو Vision One-Eleven  دارای دو موتور الکتریکی شار محوری YASA است که توان خروجی بیشتری را در ابعاد نسبتاً کوچک‌تر ارائه می‌دهد. این موتور، به عنوان انتخابی ایده‌آل برای پیشرانه خودروهای الکتریکی با عملکرد بالا محسوب می‌شود. ترکیب یک باتری سلولی استوانه‌ای خنک شونده با مایع سلولی، الهام گرفته از مسابقات فرمول 1، تغییری در قدرت و اندازه نیروی محرکه الکتریکی ایجاد می‌کند و در مقایسه با موتورهای شار شعاعی رایج ، عملکرد بهتری ارائه می‌دهد.

در موتورهای شار محوری، جریان الکترومغناطیسی موازی با محور چرخش موتور جریان دارد که بسیار کارآمد است. اما در موتورهای شعاعی، جریان عمود بر محور چرخش جریان دارد. تیم وولمر، بنیانگذار و مدیر ارشد فناوری  YASA، توضیح داد: در مقایسه با موتورهای شار شعاعی، موتورهای شار محوری دارای توان بسیار بالاتر و پایدارتری هستند و سطح جدیدی از عملکرد را ارائه می‌دهند.

بسته بندی کوچکتر هم وزن و هم ابعاد آن را کاهش می دهد. موتورهای شار محوری به مراتب سبکتر از موتورهای الکتریکی معمولی هستند و تنها یک سوم وزن دارند و همان مقدار نیرو تولید می کنند. به گفته این شرکت، این موتور ها تنها یک سوم فضای مورد نیاز یک موتور شار شعاعی را اشغال می کند. این به مهندسان گزینه‌های کاملاً جدید و آزادی طراحی برای وسایل نقلیه الکتریکی می‌دهد.

موتورهای شار محوری در کارخانه برلین-مارینفلد مرسدس بنز مونتاژ خواهند شد که نقش کلیدی در توسعه همه خودروهای با کارایی بالا در آینده خواهد داشت. Vision One-Eleven در حال حاضر یک خودروی نمایشی باقی مانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.