مرغ مصنوعی در آمریکا عرضه می شود

مرغ مصنوعی  Good Meat مجوز کامل از وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا را (USDA) دریافت کرد و قرار است به زودی در یک رستوران در این کشور عرضه شود.

به گزارش تکناک، مرغ پرورشی Good Meat از اواخر سال 2020 در سنگاپور عرضه می شد. اکنون این شرکت اعلام کرده است که تمام موانع نظارتی در ایالات متحده را برطرف کرده است و محصول خود را در یک رستوران در واشنگتن دی سی به مدت کوتاهی ارائه خواهد کرد.

این گوشت مصنوعی مجوز کامل از وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) را دارد و این امر به این معنی است که این گوشت برای خوردن، بی خطر تلقی می شود و اکنون می توان آن را در سراسر رستوران های  آمریکا عرضه کرد.

Good Meat گوشت کشت شده شرکت Eat Just است که یک شرکت فناوری مواد غذایی است. این شرکت مرغ خود را با برداشت اول سلول از تخم یا حیوانات زنده در یک فرآیند بدون درد ایجاد می کند. سپس این سلول‌ها جاودانه می‌شوند. به این معنی که می‌توانند به طور مداوم تقسیم شوند و گوشت بیشتری تولید کنند، بدون اینکه نیازی به دوباره پر شدن داشته باشند. سلول ها در یک بیوراکتور پرورش می یابند که در دمای ایده آل نگهداری می شوند و مواد مغذی برای رشد به آنها داده می شود.  با استفاده از این روش می توان تا مدت چهار تا شش هفته، گوشت برداشت کرد.

این شرکت اعلام کرده است که اولین دسته از گوشت مصنوعی خود را به سرآشپز معروف، خوزه آندرس می فروشد که آن را در یکی از رستوران های خود در واشنگتن دی سی عرضه کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram