عرضه نسخه اندرویدی مرورگر هوش مصنوعی اپرا

اپرا اعلام کرد مرورگر هوش مصنوعی جدید خود با نام آریا، اکنون برای تمام کاربران مرورگر اپرا در سیستم عامل اندروید قابل دسترس است.

به گزارش تکناک، دسترسی به این سرویس رایگان است و با همکاری OpenAI و ChatGPT امکان پذیر است.

برخلاف ChatGPT که تنها اطلاعات تا نقطه زمانی 2021 را می‌داند، آریا قادر است نتایج زنده را از وب دریافت کند و نتایج را بهبود ببخشد. برخلاف برخی از ابزارهای هوش مصنوعی دیگر، Aria برای کاربران با یک حساب رایگان Opera در دسترس است، بنابراین استفاده از آن بسیار آسان است.

استفان استجرنلوند، معاون محصول اپرا برای اندروید گفت “هوش مصنوعی تغییری عمیق و سریع را در زندگی ما رقم زده است. نحوه کار کردن ما، نحوه به دست آوردن اطلاعات، انتظاراتی که از مرورگرهایمان داریم: همه چیز در حال تغییر است.”

او افزود: “ما بسیار هیجان‌زده ایم که پتانسیل هوش مصنوعی را در جیب همه قرار دهیم، تا کاربران بتوانند همیشه و در هر مکان از ابزار هوش مصنوعی مانند Aria استفاده کنند.”

یکی از جنبه‌های جالب آریا که اپرا آن را معرفی کرده است، زیرساخت Composer است که هوش مصنوعی را به چندین مدل هوش مصنوعی متصل می‌کند. در آینده، شرکت امیدوار است تا قابلیت‌های دیگری مانند خدمات جستجویی که توسط شرکای آن تأمین می‌شود را در Composer ادغام کند.

یکی از نکات مثبت Aria در سیستم عامل اندروید این است که بیشتر شبیه یک نرم‌افزار عمل می کند، و شما احساس می‌کنید که به صورت native در حال استفاده از آن هستید و مانند تجربه وب‌ که با Google Bard یا ChatGPT دریافت می‌کنید، نیست. جدا از دریافت پاسخ، می‌توانید تاریخچه چت را مشاهده کنید، چت‌های جدید ایجاد کنید و پاسخ‌هایی را که هوش مصنوعی تولید می‌کند به اشتراک بگذارید یا کپی کنید.

نکته جالب دیگر دربارۀ Aria این است که به نظر می رسد خیلی سریعتر از ChatGPT به نتیجه  می رسد. ChatGPT تمایل دارد که پاسخ‌های اصلی خود را با اظهارنظرها و یادآوری هایی که اطلاعات آن به روز نیست، همراه کند، اما این مشکل در Aria وجود ندارد.

در نهایت، اگر لینک‌هایی را که آریا ارائه می‌کند باز کنید ، صفحه وب باز خواهد شد و Aria به صورت یک حباب کوچک در کنار صفحه قرار می‌گیرد تا شما بتوانید به سرعت مکالمه خود را با هوش مصنوعی از سر بگیرید.

آریا باید در منوی Opera for Android در دسترس باشد. اگر هنوز آن را در نسخه پایدار مرورگر نمی‌بینید، می‌توانید Opera Beta را در حالی که منتظر هستید آن را امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.