مشکل ارتقا به ویندوز 11 پس از دو سال حل شد

مایکروسافت سرانجام محدودیت دوساله‌ای را برداشته است که از به‌روزرسانی کاربران ویندوز 10 به ویندوز 11 جلوگیری می‌کرد.

به‌گزارش تک‌ناک، مایکروسافت پس از دو سال سرانجام مشکل شناخته‌شده‌ای را برطرف کرد که از ارتقای برخی از کاربران ویندوز 10 به ویندوز 11 جلوگیری می‌کرد. در اواخر سال 2021، مایکروسافت به مشتریان اطلاع داد که سیستم‌هایی با «کنترل‌کننده صدای فناوری صوتی هوشمند اینتل» (Intel Smart Sound Technology Audio Controller) مخصوص با ویندوز 11 سازگار نیستند و هنگام اجرای جدیدترین نسخه این سیستم‌عامل با صفحه آبی مرگ (Blue Screen of Death) مواجه می‌شوند. خوشبختانه پس از ۲/۵ سال این مشکل بالاخره برطرف شده است.

نئووین می‌نویسد مشکلی در درایور Intel SST وجود دارد که کامپیوترهای مجهز به پردازنده نسل یازدهم اینتل را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. برای اینکه سیستم شما تحت‌تأثیر مشکل مذکور قرار نگیرد، باید دو نسخه خاص از درایور را اجرا کند: ۱۰/۲۹/۰/۵۱۵۲ یا ۱۰/۳۰/۰/۵۱۵۲. یکی از راه‌ها برای دور‌زدن این مشکل، به‌روزرسانی درایور به نسخه جدیدتر (۱۰/۳۰/۰۰/۵۷۱۴ یا ۱۰/۲۹/۰۰/۵۷۱۴ و جدیدتر) است.

برای شفاف‌سازی، ما با سدی خارجی سروکار داریم. این یعنی شرکت‌های ثالث باید نرم‌افزار یا سخت‌افزار خود را به‌روزرسانی کنند تا مایکروسافت بتواند سد ارتقای خاصی را بردارد. این سد‌ها معمولاً به به‌روزرسانی برنامه یا درایور نیاز دارند که دقیقاً درباره درایور Intel SST صدق می‌کند.

جالب است که مایکروسافت بلافاصله پس از انتشار جزئیات اولیه این مشکل در نوامبر 2021، راه‌حلی موقت ارائه کرد. تا‌به‌حال، کاربران مجبور بودند درایور مشکل‌دار را به‌صورت دستی با مراجعه به وب‌سایت سازنده دستگاه خود و دانلود درایور جدیدتر به‌روزرسانی کنند.

با‌این‌حال، در‌حال‌حاضر درایورهای اصلاح‌شده از‌طریق Windows Update در‌دسترس قرار گرفته‌اند؛ به‌همین‌دلیل، مایکروسافت وضعیت این مشکل را از «تسکین‌داده» به «حل‌شده» تغییر داده است. مایکروسافت می‌گوید:

اکثر کاربران درایورهای به‌روزشده را می‌توانند از‌طریق Windows Update با بررسی به‌روزرسانی‌های ویندوز روی دستگاه خود نصب کنند. این روش ترجیحی برای نصب این درایورها و سایر درایورها است.

اگر حتی بعد از 48 ساعت از به‌روزرسانی درایور، دستگاهتان همچنان با این مشکل مواجه می‌شود، بدین‌معنی است که درایورهای جدید برای «کنترل‌کننده صدای فناوری صوتی هوشمند اینتل» برای سخت‌افزار خاص دستگاه شما ساخته نشده‌اند.

در این صورت، برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره درایورهای مورد‌نیاز، باید با سازنده دستگاه خود (OEM) تماس بگیرید. مایکروسافت تلاش می‌کند تا جدیدترین درایورهای سازگار را زمانی‌که توسعه‌دهندگان آن‌ها را منتشر می‌کنند، از‌طریق Windows Update دردسترس قرار دهد.

به این نکته توجه کنید که حتی اگر مشکلی با درایور وجود نداشته باشد، ممکن است تا 48 ساعت طول بکشد تا امکان ارتقا روی کامپیوتر شما فراهم شود. برای بررسی مشکلات سازگاری دیگر، می‌توانید به اسناد رسمی مایکروسافت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.