مشکل جاماندن ماوس در ویندوز 11 رفع شد

مایکروسافت بروزرسانی‌ های Patch Tuesday برای سیستم عامل ویندوز 11 و 10 خود را منتشر و در این بروزرسانی مشکل جا ماندن موس را رفع کرده است.

به گزارش تکناک، این شرکت در وب‌سایت خود، اطلاعیه‌ای را منتشر کرد که در آن به دومین مرحله از رفع آسیب‌پذیری امنیتی بوت‌کیت UEFI BlackLotus اشاره شده است . این در حالی بود که کد منبع این آسیب‌پذیری تقریباً به طور همزمان فاش شده است.

پایگاه داده Secure Boot Forbidden Signature Database یا Secure Boot DBX از مایکروسافت، در واقع یک فهرست سیاه برای فایل‌های اجرایی UEFI است که به عنوان خطرناک شناخته شده‌اند. مایکروسافت نیز با بروزرسانی Patch Tuesday، چندین درایور WHQL-signed را که در واقع بدافزار بودند، حذف کرد.

Patch Tuesday جدید همچنین مشکل جا ماندن ماوس را که ناشی از تداخل ویندوز ۱۱ با نرخ نمونه‌برداری بالای ماوس‌ها بود، رفع کرده است. مایکروسافت پیشتر اعلام کرده بود که این مشکل را در گزارش سالانه کارایی جامع خود برطرف کرده است. مایکروسافت توضیح داد:

ورودی‌های ماوس با نرخ نمونه‌برداری بالا در استک ورودی ویندوز، به علاوه تحویل آنها به چندین فرایند پس‌زمینه، باعث می‌شد که زمان قابل توجهی برای پردازش ورودی صرف شود، به جای اینکه حداکثر تعداد چرخه برای رندر کردن تجربه بازی ارائه شود.

ما با هدف کاهش زمان پردازش مورد نیاز برای پردازش درخواست‌های ورودی، با کاهش سرعت و ترکیب‌کردن برنامه‌های پس‌زمینه(background listeners) و محدود کردن نرخ پیام آن‌ها، شروع به کار کردیم. قبل از این تغییرات، ما با مشاهده stutter قابل توجهی در یک Surface Laptop Studio با یک ماوس 1000 هرتز، یک تخته آزمایش پر از برنامه های پس‌زمینه و بازی‌های محبوب مواجه شدیم. پس از بهبودات، در همان تنظیمات، تجربه بازی روان و بی‌قطعی را ارائه می‌دهیم و تجربه ورودی با دقت بالا و تاخیر کم در بازی‌ها را حفظ می‌کنیم، در حالی که برای برنامه‌های پس‌زمینه (background listeners) بهینه و کارا هستیم!

مایکروسافت ابتدا بروزرسانی را از طریق بروزرسانی پیش‌نمایش ویندوز ۱۱ در انتهای ماه گذشته (Build ۲۲۶۲۱.۱۹۲۸ (KB5027303)) ارائه کرد. در یادداشت انتشار آن آمده است: “جدید! این بروزرسانی عملکرد کامپیوتر شما را در هنگام استفاده از یک ماوس با نرخ نمونه برداری بالا برای بازی بهبود می‌بخشد.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.