معرفی افزونه‌های گوگل بارد

گام بعدی گوگل بارد، ادغام مستقیم آن با برخی از خدمات خود شرکت به همراه مجموعه‌ای از گزینه‌های شخص ثالث است و در این مقاله به بررسی آنها پرداخته ایم.

به گزارش تکناک، بارد گوگل، یکی از دو رقیب ChatGPT، اطلاعات را از وب‌سایت‌های ذخیره شده در جستجوی گوگل، استخراج می‌کند. با وجود مقید بودن این روند، اما اطلاعات آنلاین ذخیره نشده در حافظه کش نیز باید به روز باشند. به عنوان مثال، قیمت و وجود بلیط هواپیما در طول زمان متفاوت خواهد بود.

بدین منظور، گوگل راهی را برای یکپارچه‌سازی بارد با ابزارهای خود شرکت، مانند Google Maps، Google Flights و یوتیوب و همچنین خدمات شخص ثالث آماده کرده است.

در رویداد Google I/O، شرکت ارائه این ویژگی را به همراه پیش نمایش آن و افشای برخی از شرکای اولیه، از جمله Adobe، اعلام کرد.

با نگاهی به آینده، ما راه‌های جدیدی را برای تقویت تخیل و کنجکاوی کاربران با ادغام مستقیم قابلیت‌های برنامه‌ها و سرویس‌های گوگل مورد استفاده روزمره مانند Docs، Drive، Gmail، Maps و غیره با تجربه بارد معرفی کنیم. هنگام تصمیم گیری در مورد نحوه استفاده از این ابزارها و برنامه های افزودنی، همیشه کنترل تنظیمات حریم خصوصی خود را در دست خواهید داشت.

همچنین بارد با استفاده از انواع سرویس‌های سراسر وب و برنامه‌های افزودنی شرکای غیر بومی خود، امکان انجام برخی کارهای ناممکن پیش از این را فراهم می‌کند. در ماه‌های آینده، Adobe Firefly، با خانواده مدل‌های خلاقانه هوش مصنوعی Adobe ادغام می‌شود و امکان تبدیل راحت و سریع ایده‌های خلاقانه خود به تصاویر با کیفیت بالا، سپس ویرایش و افزودن آنها به طرح‌های خود در Adobe Express را فراهم می‌کند.

طبق بررسی 9to5Google  یک پیش‌نمایش اولیه از این افزونه‌ها و نحوه نمایش آنها در برنامه وب بارد منتشر شده است. در حال حاضر به نظر می‌رسد رابط کاربری در دسترس است، اما افزونه ها کار نمی‌کنند. ممکن است در هنگام عرضه ۹ مورد زیر از «افزونه‌ها» ارائه شوند:

  • Google Flights
  • Google Hotels
  • Google Maps
  • Instacart
  • Kayak
  • OpenTable
  • Redfin
  • YouTube
  • Zillow

همچنین، بین خدمات ارائه شده همپوشانی وجود خواهد داشت. به عنوان مثال، Kayak با Google Flights و Google Maps همپوشانی دارد و Redfin و Zillow خدمات مشابه به یکدیگر ارائه می دهند.

در منوی برنامه‌های افزودنی جدید می‌توان خدمات خاصی را فعال/غیرفعال کرد. در این قسمت، بهترین نحوه استفاده از هر افزونه بارد با مثال‌هایی مانند «پیدا کردن خانه‌ در آتلانتا، با قیمت کمتر از 1 میلیون دلار»، قابل مشاهده است.

علاوه بر سرویس‌های بالا، نشانه‌هایی از آماده‌سازی افزونه Workspace توسط گوگل(که قبلاً اعلام شده بود) برای بارد نیز مشاهده شده است که به ربات چت امکان دسترسی به Google Docs، Drive و Gmail را می‌دهد.

بارد و Google Workspace برای تکمیل درخواست‌های کاربران، داده‌ها را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. البته امکان لغو دسترسی هر پیوند در تنظیمات افزودنی‌ها نیز وجود دارد.

این افزونه‌های جدید، بارد را با ChatGPT که در حال پیش‌نمایش مجموعه پلاگین‌های خود از جمله گزینه‌های Kayak و Instacart است، هماهنگ می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.