معرفی جدیدترین هواپیمای مافوق صوت جهان

شرکت Boom Supersonic مشخصات جدیدترین هواپیمای مافوق صوت خود را در نمایشگاه هوایی پاریس فاش کرد.

به گزارش تکناک، در نمایشگاه هوایی پاریس امسال، Boom Supersonic مجموعه ای از قراردادهای تامین کننده جدید را اعلام کرد که مشخصات فنی هواپیمای تجاری مافوق صوت Overture و موتور Symphony سفارشی آن را نشان می دهد.

این روزها پروژه هایی وجود دارد که هدف آنها توسعه یک هواپیمای تجاری مافوق صوت قرن بیست و یکم برای جایگزینی کنکورد انگلیسی-فرانسوی بازنشسته شده است. اما سرعت پیشرفت این پروژه ها چندان چشمگیر نبوده و جزئیات مهندسی آن در دسترس نیست.

Boom اجازه داد که در نمایشگاه پاریس مقداری از جزئیات فاش شود و مجموعه‌ای از شراکت‌های جدید را برای کمک به ساخت Overture اعلام کرد. علاوه بر این، فهرستی از برخی از نوآوری‌هایی که در نمونه اولیه قرار خواهند گرفت را آشکار کرد.

Boom به شرکای موجود خود، Aernnova، Leonardo و Aciturri را اضافه کرده است. به عنوان بخشی از این اعلامیه، Boom همچنین شماتیک هایی از سیستم های اویونیک، سیستم های پرواز، ارابه فرود و مشخصات موتور هواپیما را منتشر کرده است.

بال های متصل به بدنه تمام کامپوزیت توسط Aernnova برای عملکرد مافوق صوت بهتر و در عین حال کنترل مافوق صوت و فراصوت توسعه یافته است. مانند بسیاری از بال‌های مافوق صوت، بال های Overture برای کاهش درگ و در نتیجه راندمان پرواز بهتر از نمونه هایی با سرعت زیر صوت (هواپیماهای معمولی) نازک‌تر است.

در همین حال، شرکت Leonardo با مهندسی اولیه اجزای ساختاری بدنه سر و کار خواهد داشت و به عنوان یک شریک در طراحی و ساخت بخش‌های مختلف بدنه، از جمله جایی که بال‌ها به بدنه متصل میشوند عمل خواهد کرد.

شرکت Aciturri برای طراحی و توسعه بخش دم و سطوح کنترل آن انتخاب شده است. این توسعه شامل یک تثبیت کننده افقی متمایز برای کنترل بهتر در سرعت های زیر صوت است.

اما قلب Overture موتور Symphony است که در پاریس به عنوان یک مدل طراحی در مقیاس یک سوم با چاپ سه بعدی نمایش داده شد. به گفته Boom، این موتور سفارشی 25 درصد عمر مفید بیشتری خواهد داشت و 10 درصد ارزان تر از موتورهای فعلی کار می کند.

از ویژگی های موتور توربوفن Symphony می توان به نیروی رانش 35،000 پوندی، پروانه تک مرحله ای 72 اینچی (183 سانتی متری)، سه مرحله کمپرسور کم فشار، شش مرحله کمپرسور فشار بالا، یک مرحله توربین فشار قوی و سه مرحله توربین کم فشار اشاره کرد.

بلیک شول، بنیانگذار و مدیر عامل Boom Supersonic، گفت: ما به پیشرفت Overture و Symphony با کمک تیم جهانی شرکا و تأمین‌کنندگان خود که با سرعت به سمت آینده پروازهای مافوق صوت پایدار حرکت می کنند، افتخار می‌کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.