معرفی قابلیت های Microsoft 365 Copilot

مایکروسافت به دلیل سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ میلیارد دلاری در ChatGPT و عرضه‌های جدیدی مانند Bing Chat، در صدر اخبار فناوری حاضر است.

به گزارش تکناک، این شرکت در این مسیر به جای اتمام فعالیت‌ها، آماده عرضه یک دستیار هوشمند جدید در مجموعه آفیس خود است. این ویژگی با نام Microsoft 365 Copilot از هوش مصنوعی بهره می‌برد و وظایفی مانند نوشتن ایمیل، خلاصه کردن جلسات و حتی ایجاد ارائه‌های پاورپوینت زیبا را به صورت خودکار انجام می‌دهد. این ها شاید به نظر خیلی خوب و بی‌نقص بیاید، اما نمایش‌های اولیه مایکروسافت، امیدوارکننده به نظر می‌رسند.

بنابراین، در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به Microsoft 365 Copilot، کارهایی که می‌تواند انجام دهد و چگونگی استفاده از آن، خواهیم داشت.

Microsoft 365 Copilot یک ویژگی هوش مصنوعی نسل جدید است که در کار با وظایفی مانند نوشتن سند، ویرایش جدول ها و خلاصه کردن جلسات به کاربران کمک می‌کند. این ویژگی در برنامه‌های مختلف Microsoft 365، از جمله ورد، اکسل، پاورپوینت و وان‌نوت، قابل دسترسی است.

در اینجا خلاصه ای سریع از قابلیت های Microsoft 365 Copilot آورده شده است: Copilot می‌تواند بر اساس یک درخواست کوتاه، سند کاملی را بنویسد. به عنوان مثال، شما می‌توانید بگویید “یک نامه رسمی برای شغل توسعه‌دهنده نرم‌افزار ارشد بنویسید”.

  • در پاورپوینت، Copilot می‌تواند به کاهش مقدار متن در اسلایدها، افزودن تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی و کاهش یک ارائه طولانی به چند اسلاید کمک کند.
  • وقتی شما با حجم بزرگی از داده‌ها در اکسل سروکار دارید، می‌توانید از Copilot بخواهید که آن را به سرعت تحلیل کرده و یک تصویرسازی قابل فهم ایجاد کند.
  • اگر محل کار شما از Microsoft Teams استفاده می‌کند، می‌توانید از Copilot بخواهید که خلاصه‌ای از جلسه را تهیه کند، به گفتگوهای خوانده نشده بپردازد و حتی از اعضای تیم به صورت فردی سوال کند.
  • در برنامه ایمیل Microsoft Outlook، می‌توانید به Copilot اعتماد کنید تا نوشتار خود را با سبکی حرفه‌ای، دوستانه یا یک لحن خاص با انتخاب شما، تنظیم کند. همچنین می‌توانید از این هوش مصنوعی بخواهید که یک پیش‌نویس بنویسد و تمام کارهای سخت را انجام دهد.
  • برای یادداشت‌برداران دیجیتال، مایکروسافت همچنین Copilot را در OneNote و Loop یکپارچه کرده است. شما می‌توانید این ادغام را به عنوان یک دستیار مجازی در نظر بگیرید که می‌توانید از آن بخواهید تا به سرعت یادداشت‌های شما را مرتب کند، جستجو کند و خلاصه کند.

علاوه بر این موارد مجزا، مایکروسافت Copilot را نیز به گونه‌ای طراحی کرده است که به طور بی‌وقفه در کل مجموعه برنامه‌ها کار کند. بنابراین به عنوان مثال، می‌توانید یک سند جدید Word ایجاد کرده و از Copilot بخواهید گزارشی بر اساس یک فایل اکسل متفاوت بنویسد. به همین ترتیب، می‌توانید از Copilot بخواهید که یادداشت‌های Microsoft Teams را به OneNote بیاورد و متن را قبل از افزودن به یادداشت خلاصه کند.

تفاوت Microsoft 365 Copilot و Google Duet AI for Workspace

اگر مفهوم Microsoft 365 Copilot برای شما آشنا به نظر می‌رسد، این به خاطر این است که گوگل در حال حاضر یک ویژگی رقیب به نام Duet AI for Workspace دارد. با این حال، این ویژگی به اندازه نمونه‌هایی که از مایکروسافت دیده‌ایم، کامل نیست. در آینده ممکن است بهبود یابد، اما در حال حاضر، در زیر یک مقایسه سریع بین ویژگی‌های تولیدی قدرت‌گرفته از هوش مصنوعی گوگل و مایکروسافت آمده است:
تاریخ انتشار و قیمت Microsoft 365 Copilot

اگرچه Microsoft 365 Copilot برای کاربران به نظر بسیار امیدوارکننده می آید، اما شرکت هنوز دسترسی به آن را باز نکرده است. این ویژگی را در مارس 2023 معرفی کرد، اما در آن زمان به یک تاریخ عرضه قطعی پایبند نشد. چند ماه بعد، مایکروسافت به تازگی این ویژگی را برای گروهی بسته از آزمایش‌کنندگان قابل اعتماد آغاز کرده است. ما شاهد بودیم که گوگل در روزهای ابتدایی ویژگی هوش مصنوعی مولد خود، نیز استراتژی مشابهی را اتخاذ کرد.

تا به حال، شرکت برنامه دسترسی زودهنگام Microsoft 365 Copilot را معرفی کرده است. با این حال، برخلاف لیست انتظار چت Bing یا ربات چت Bard گوگل که به آهستگی عرضه شد، مایکروسافت به هیچ کس از عموم علاقه‌مندان اجازه دسترسی به Copilot را نمی‌دهد. به جای آن، این برنامه برای یک گروه انتخابی 600 مشتری پرداخت کننده به صورت دعوتنامه‌ای است. و بقیه نمی‌توانیم به سادگی برای استفاده از Microsoft 365 Copilot به صورت رایگان ثبت نام کنند.

در این نقطه، نامعلوم است که آیا Microsoft 365 Copilot در آینده به صورت رایگان قابل استفاده خواهد بود یا خیر. اما بر اساس تلاش فشرده شرکت برای هوش مصنوعی با چت بات و سازنده تصویر Bing، این اتفاق ممکن است رخ دهد. مایکروسافت همچنین با رقابتی از سوی گوگل مواجه است، جایی که هر کسی می‌تواند در لیست انتظار آزاد برای دسترسی به هوش مصنوعی تولیدی در جستجوی گوگل، جیمیل و داک ها هم اکنون عضو شود.

به هر حال، ویژگی‌های هوش مصنوعی مایکروسافت هزینه‌بر هستند. مدل‌های زبانی بزرگ، به خصوص مدل‌های پیشرفته مانند GPT-4، منابع محاسباتی زیادی را مصرف می‌کنند. بنابراین از این نظر، آسان است که ببینید چرا ممکن است برای استفاده از Copilot به یک اشتراک Microsoft 365 نیاز داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.