معرفی چند قابلیت جدید برای فیسبوک

متا امروز ارائه مجموعه ای از ویژگی های جدید برای محتوای ویدیویی در پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود را اعلام کرده است.

به گزارش تکناک، ابزارهای ویرایش ویدیو که این شرکت در اوایل سال جاری برای فرمت ویدیوی Reels اینستاگرام معرفی کرد، ابتدا در فیسبوک ارائه می‌شود.

این ابزار امکان ویرایش، معکوس کردن کلیپ‌ها، جایگزینی یا افزایش سرعت آنها، افزودن کلیپ صوتی مورد نظر خود یا جستجوی انواع کلیپ‌های صوتی، کاهش نویز و موارد دیگر را در ویدیوها فراهم می‌کند. ابزارهای ویرایش جدید برای کاربران Meta Business Suite نیز عرضه می شود.

تب Watch در برنامه فیسبوک اکنون به عنوان تب Video شناخته می شود و به عنوان “جایگاه یکپارچه همه ویدیوهای فیسبوک، از جمله Reels، ویدیو‌های طولانی و محتوای زنده” عمل می کند. این بخش مشابه اینستاگرام، دارای بخش اسکرول افقی جدید طراحی‌شده به منظور برجسته کردن ویدیو‌های Reels پیشنهادی است.

متا همچنین بخش Explore در تب Video را مجدد طراحی کرده است و اکنون Reels، ویدیوهای طولانی و زنده را از طریق هشتگ‌های محبوب پیشنهاد می‌کند. به‌روزرسانی مهم فرمت ویدیوی Reels، پشتیبانی از محتوای HDR (محدوده دینامیکی بالا) است. به گفته متا، کاربران می توانند ویدیوهای HDR را از Camera Roll گوشی خود در Reels آپلود و از پخش ویدیو با کیفیت HDR اطمینان حاصل کنند.

پشتیبانی رسمی از HDR پس از هجوم محتوا با این کیفیت در برنامه های این شرکت در سال گذشته، ارائه شد. طبق گفته این غول رسانه‌های اجتماعی، این اولین تلاش شرکت برای ارائه پشتیبانی واقعی از ویدیوی HDR به خانواده برنامه‌های آن است. متا برای اطمینان از انتقال روان به ویدیوی HDR در طیف متنوعی از دستگاه‌های قدیمی و جدید، باید بر چندین چالش فنی غلبه می‌کرد.

با شباهت روزافزون و ارائه قابلیت‌های مشترک در فیس‌بوک و اینستاگرام، اکنون کاربران می‌توانند هنگام تماشای Reels در برنامه فیس‌بوک، نظرات خود را مستقیماً در Reels اینستاگرام منتشر کنند. با این حال، این امکان تنها در صورتی که حساب های فیس بوک و اینستاگرام آنها به Accounts Center اضافه شود، فراهم خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.