معرفی کامپیوتر گیمینگ ROG G22CH ایسوس

کامپیوتر گیمینگ ROG G22CH (DB978) جدیدترین محصول ایسوس است که به راحتی می تواند روی میز شما قرار بگیرد و تجربه بازی های عالی را که وعده داده است، فراهم کند.

به گزارش تکناک، این دستگاه با یک GPU قدرتمند RTX-4070 و یک Intel Core i9-13900KF عالی همراه است تا تجربه های بازی بدون مشکل را فراهم کند. فن های این دستگاه به طور معمول بلند هستند، اما سیستم را خنک و به طور کارآمد نگه می دارند. علاوه بر این، شما می توانید نورپردازی RGB این دستگاه را برای تجربه یک چیدمان جذاب، سفارشی کنید.

مزایا:

+عملکرد عالی

+ اندازه کوچک به منظور قرار گیری در مکان های بیشتر

+  RTX 4070 GPU  می تواند گرافیک های فشرده را مدیریت کند

+ در خنک نگه داشتن خود عالی است

+ نورپردازی RGB قابل تنظیم

معایب

-صدای فن بسیار قابل توجه است

-برج فشرده ارتقاء قطعات را سخت می کند

خرید یک کامپیوتر گیمینگ آماده و قابل اعتماد بسیار مفید است. این مسئله وقتی که شما یک تنظیمات با پردازنده و کارت گرافیک قدرتمند مانند ASUS ROG G22CH-DB978 را خریداری کنید که قادر به اجرای بازی‌های گرافیکی پرسروصدا هستند، خیلی مفید است. فراهم آوردن تمام این سخت‌افزار قدرتمند در یک بسته جمع و جور باعث می‌شود که دستکاپ شما فضای زیادی را نگیرد.

اما نکته جالب در اینجا این است که این دستگاه های جمع و جور عموماً سخت‌افزار های قابل ارتقاء دشوارتری دارند، بنابراین بهتر است یک دستگاه با ویژگی های مناسب را برای مدت طولانی تهیه کنید. به طور کلیّ، ROG G22CH فوق العاده است و سال‌ها به روز خواهد ماند.

ROG G22CH: قیمت و مشخصات

  • با MSRP 99 دلاری، این کامپیوتر مخصوص بازی از پیش ساخته شده دقیقاً همان چیزی است که من انتظار داشتم قیمتش باشد، به خصوص برای یک دسکتاپ جمع و جور.
  • تنظیمات مختلفی از ROG G22CH برای انتخاب وجود دارد که از 1399.99 دلار شروع می شود و برای بهترین مدل تا 2499.99 دلار می رسد.
  • امتیاز ارزش: 4 از 5

مشخصات ROG G22CH-DB978

  • قیمت: 2499.99 دلار
  • تراشه: Intel Core i9-13900KF
  • پردازنده گرافیکی: NVIDIA RTX-4070
  • رم: 16 گیگابایت DDR5
  • حافظه: 1 ترابایت 2 NVMe PCIe 4.0 SSD
  • پورت ها: اترنت x 1 , , 1x HDMI 2.0a 3x, 1 x HDMI 2.1 DisplayPort 1.4a , 3x جک صدا  2 x USB-A 2.0,  4 x USB-A, ,3.2 x USB-C 3.2  
  • اندازه: 50×32.30×28.69 cm
  • وزن: 8.4 کیلوگرم

سری ROG G22CH از دسکتاپ های بازی جمع و جور، در حال حاضر در پنج پیکربندی مختلف عرضه می شوند، با قیمت هایی که از 1399.99 دلار برای G22CH-DS564 شروع می شود و تا 2499.99 دلار برای زیباترین دستگاه G22CH-DB978 که من بررسی کردم، موجود هستند. خرید ROG G22CH خیلی آسان است زیرا این کامپیوتر های بازی جمع و جور را می توان از مکان های مختلفی از جمله آمازون، Best Buy و وب سایت ROG خریداری کرد.

اگرچه قیمت این دستگاه های ROG G22CH  کمی بالا است، اما نسبت به کارایی قیمت مناسبی دارند و مطابق سیستم هایی مشابه سایر برندها هستند. این امر به طور ویژه با توجه به سخت‌افزار قدرتمندی که در این دستگاه های کوچک بسته‌بندی شده است، صادق است و قرار دادن آنها را در مکان‌های بیشتری بدون اشغال فضای زیادی آسان‌تر می‌کند.

اگر به طور خاص به دنبال کامپیوتری برای بازی هستید که بتواند بازی‌های سنگین را مدیریت کند، به نفع شماست که یکی از دسکتاپ‌های G22CH را با پردازنده گرافیکی NVIDIA RTX 4070 تهیه کنید. از بین سه گزینه موجود، ROG G22CH-DB779 که کمی ارزانتر با قیمت 2199.99 دلار است، تعادل مناسبی بین هزینه و قدرت فراهم می کند.

پیکربندی توصیه شده ROG G22CH

i7-13700KF | RTX 4070 | 16GB RAM | 1TB SSD

ROG G22CH-DB779 با پردازنده های قدرتمند، ظرفیت ذخیره سازی درایو حالت جامد و گزینه های پورت، یک دسکتاپ بازی عالی است. علاوه بر این، شکل کوچک آن به آن اجازه می دهد تا به راحتی در مکان های بیشتری قرار گیرد بدون اینکه فضای زیادی را به اندازه گزینه های دیگر اشغال کند.

 طراحی و ساختROG G22CH

کیفیت ساخت و نکات برجسته طراحی

  • پوششی شیک با حداقل نور RGB که در هر فضایی خوب به نظر می رسد
  • یک پنل شفاف اختیاری RGB
  • کیبورد و ماوس
  • امتیاز طراحی: 4.5 از 5

ماهیت دسکتاپ‌های بازی باعث می‌شود که این برج‌های کامپیوتری نسبتاً بزرگ و گاهی حجیم باشند، اما در مورد ROG G22CH-DB978 اصلاً اینطور نیست. علیرغم اینکه برخی از قدرتمندترین اجزای موجود امروزی را در خود جای داده است، اما دارای ظاهری جمع و جور است که فضای زیادی را روی میز یا دفتر شما اشغال نمی کند.

نکته قابل توجه این است که فن ها با دریچه های خود در امتداد بالای دستگاه به سمت بالا هستند، بنابراین نیازی نیست چیزی را در بالای بدنه قرار دهید زیرا عملکرد سیستم را به هم می زند.

پایه های لاستیکی به طور مؤثری از لغزش یا حرکت ناخواسته دستگاه جلوگیری می کند، در حالی که خطوط ساده RGB در جلو و کنار، بدون اینکه خیلی زرق و برق دار باشند، یک حس سرگرم کننده را به این دستگاه اضافه می کنند (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد). پوشش فلزی نیز ظاهر و احساس خوبی دارد، اما خیلی ظریف نیست. G22CH دارای یک پنل شفاف اختیاری است که می‌توان آن را با پنل جانبی پیش‌فرض تعویض کرد تا بتوانید جلوه‌های نور داخلی را بهتر درک کنید. با این حال، حذف پانل جانبی پیش‌فرض و قرار دادن پانل شفاف، تلاش خسته‌کننده‌ای را می‌طلبد.

وب‌سایت ROG بیان می‌کند که G22CH طراحی بدون ابزار دارد تا به سرعت بدون چرخاندن یک پیچ وارد قسمت‌های داخلی شوید، اما این اظهار خیلی هم درست نیست. برای باز کردن دستگاه، ما مجبور شدیم نوک لاستیکی پشت دکل را جدا کنیم و یک پیچ کوچک که پشت آن پنهان شده بود را باز کنیم. با این کار، نوار لغزنده در بالا باز می شود که اجازه می دهد قسمت بالایی بدنه جدا شود. پس از آن، هر دو پانل جانبی را می توان به راحتی برای اهداف ارتقاء بدنه بالا داد و خارج کرد.

در اینجا وارد بخش خسته کننده می شویم. برای اینکه آن پانل شفاف را در جای خود قرار دهید، ابتدا باید تمام پیچ های کوچکی که مش را روی پانل نگه می دارند بردارید، توری متصل نشده را بردارید، پانل شفاف را در جای آن قرار دهید و سپس پانل شفاف قاب را با استفاده از همان پیچ های کوچک قبلی محکم کنید. این کار آن قدرها هم سخت نیست، اما کمی زمان می برد. با توجه به اینکه RGB یکی از نقاط فروش این دستگاه است و پنل see-through یک افزونه نیست، اگر این کار کمی ساده تر بود، بهتر بود. به‌علاوه، وقتی مردم یک کامپیوتر بازی فشرده از پیش ساخته شده خریداری می‌کنند، معمولاً نمی‌خواهند خودشان کار زیادی روی آن انجام دهند.

درمورد پورت ها، G22CH  اتصالات زیادی را در دو طرف بالا و پشت دستگاه ارائه می دهد. در مجموع، اتصالات آن شامل یک پورت  HDMI 2.0a، یک پورت HDMI 2.1، سه پورت  DisplayPort 1.4a، یک پورت اترنت RJ45 گیگابیتی، چهار جک صدا، چهار پورت USB-A 3.2، دو پورت USB-A 2.0 و یک پورت 3.2 USB-C  هستند.

اگر حداقل یک یا دو پورت USB-C بیشتر وجود داشت، بهتر بود، اما با این حال، این تعداد اتصالات برای یک دستگاه بازی جمع و جور مناسب است. با این پورت ها، ‌توانستم یک مانیتور را وصل کنم، بهترین بلندگوها را وصل کنم، چندین دستگاه را شارژ کنم و ماوس و صفحه‌کلید همراه را بدون اینکه احساس کنم درگاه ها تمام می‌شود، وصل کنم. البته اگر به پورت های بیشتری نیاز دارید، همیشه می توانید یکی از بهترین هاب های USB 3.0 را تهیه کنید.

می توان دو آنتن را در قسمت پشتی دستگاه متصل کرد و این امکان را می دهد که از Wi-Fi 6E و همچنین بلوتوث 5.3 استفاده شود. من هرگز در اتصال دستگاه‌هایی مانند کنترلر Xbox یا هدست بازی به دستگاه از طریق بلوتوث یا Wi-Fi مشکلی نداشتم. آنتن ها به راحتی در پشت کیس نصب می شدند و همیشه یک اتصال ثابت را فراهم می کردند.

در حال حاضر، ROG G22CH در مورد ارتقاء چندان مساعد نیست. این مسئله تا حدی به دلیل فضای محدودی است که از ماهیت قرار گرفتن در یک کیس جمع و جور ناشی می شود، اما به اجزایی که ASUS ROG (brand of computer components for gamers) استفاده می کند نیز مربوط می شود. به عنوان مثال، مادربرد اختصاصی Intel B760 برای جلوگیری از اورکلاک طراحی شده است. شما می‌توانید راه‌هایی برای اورکلاک کردن این دکل و نصب اجزای مختلف پیدا کنید، اما برای یافتن اجزایی با اندازه و شکل مناسب برای جا دادن، در این دستگاه کار بیشتری نسبت به کار با دستگاه های بزرگتر نیاز است.

عملکرد و بازی

  • عملکرد عالی با حتی فشرده ترین گرافیک
  • سیستم خود را خنک نگه می دارد تا بتواند به طور موثر کار کند
  • فن ها با کوچکترین تحریکی شروع به کار می کنند، اما فرکانس پایین تری دارند، بنابراین صدای زیادی نخواهند داشت
  • سرعت خواندن و نوشتن آن کمتر از آنچه ترجیح داده می شود، است
  • امتیاز عملکرد: 4.5 از 5

در مجموع، G22CH  یک کار استثنایی انجام می‌دهد که حتی فشرده‌ترین گرافیک‌ها را راحت اجرا می‌کند و موفق می‌شود کار فوق‌العاده‌ای را انجام دهد و خود را در این فرآیند خنک نگه دارد. بدیهی است که متأسفانه مقداری صدای فن تولید می کند. من می گویم که اگرچه قابل توجه است، اما این صداهای فن واقعاً من را آزار نمی دهد زیرا آنها در فرکانس پایین تری تولید می شوند. اما اگر صدای فن ها شما را آزار می دهد، با این دستگاه که فن هایش با کوچکترین تحریکی شروه به کار می کنند، مشکل خواهید داشت.

من عملکرد G22CH-DB978 را با استفاده از دسکتاپ به مدت بیش از یک هفته در حین انجام کارهای اساسی روزانه، گشت و گذار در اینترنت، گوش دادن به موسیقی و البته اجرای هزاران بازی ویدیویی آزمایش کردم. برای اینکه واقعاً توانایی های این کامپیوتر شخصی فشرده را احساس کنم، آخرین درایور NVIDIA Game Ready 537.42 را دانلود کردم تا بتوانم گزینه جدید Ray Reconstruction Cyberpunk 2077 را بررسی کنم که وقتی با ردیابی مسیر ترکیب می شود، یک سری از دقیق ترین جلوه های نوری را ارائه می دهد.

یک کلمه کوتاه در مورد درایور Game Ready . پس از به‌روزرسانی و راه‌اندازی مجدد G22CH، با مشکل شدیدی مواجه شدم، اما این مشکل از خود درایور بود و نه کامپیوتر. من این مشکل را با نصب درایور NVIDIA برطرف کردم و سپس بازی‌های من دوباره اجرا شدند. بنابراین اگر با همین مشکل مواجه شدید، بهتر است درایور را مجدداً نصب کنید.

با تمام گرافیک‌های ردیابی اشعه‌ای که روی بالاترین درجات تنظیم شده‌اند، هر بازی که بازی می‌کردم باورنکردنی به نظر می‌رسید و حداقل 60 FPS یا بالاتر اجرا می‌شد. Cyberpunk 2077 را روی بالاترین تنظیمات گرافیکی بازی می کردم و میانگین 111 فریم بر ثانیه بود و وقتی برخی از این گرافیک ها را پایین آوردم، حتی به میانگین 135 فریم در ثانیه رسیدم. البته این تنظیمات خیلی هم کاملاً کامل نبود، زیرا گاهی اوقات کمی لگ وجود داشت، اما مکرر نبود باعث حواس پرتی نمی شد.

علاوه بر زمان شخصی‌ام که برای استفاده از G22CH صرف کرده‌ام، دستگاه کامپیوتر بازی را نیز از طریق یک دستکش تست معیار اجرا کردم تا ببینم در مقایسه با سایر دستگاه‌ها چگونه است. در بسیاری از موارد، ثابت شد که این دستگاه دارای قدرت خیره کننده ای است که از بسیاری از رقبا بهتر بود. اگرچه چند نکته وجود داشت که انتظار بیشتری از آن داشتم.

در Geekbench 5 که عملکرد CPU را آزمایش می کند، G22CH  امتیاز بسیار بالایی 21275 را به دست آورد که به طرز چشمگیری آن را بالاتر از لپ تاپ گیمینگ Razer Blade 18 2023  و درست زیر دستگاه فوق العاده قدرتمند Falcon Northwest Talon  قرار می دهد. در همین حال، این دستگاه بالاترین امتیاز CrossMark را در بین هر دستگاهی که ما در Windows Central تا به حال آزمایش کرده‌ایم، با امتیاز 2226 به دست آورد، به این معنی که عملکرد کلی سیستم را عالی ارائه می‌کند تا آن را روان نگه دارد.

وقتی تست آفیس مدرن PCMark 10 را انجام دادم که توانایی سیستم را برای انجام کارهای روزانه مانند اجرای چندین برنامه، گشت و گذار در اینترنت، حضور در تماس‌های ویدیویی و موارد دیگر آزمایش می‌کند، G22CH خیلی خوب نبود. با این حال، امتیاز 8733 را به دست آورد که عملکرد آن را بین Dell XPS Desktop 8960 و Redux قرار می دهد، که تقریبا کمبودی را به وجود نمی آورد. همچنین دیدن سرعت عملکرد CPU از طریق نمایش تصاویر در تست Cinebench که من انجام دادم، بسیار زیبا بود که امتیاز چند هسته ای بالای 28694 و امتیاز تک هسته ای عالی 2141 را کسب کرد.

البته، جنبه عملکردی که احتمالاً برای یک دسکتاپ گیمینگ بیشتر به آن علاقه دارید، احتمالاً کارت گرافیک است و من خوشحالم که بگویم G22CH واقعاً در این زمینه عالی بود.

در حین اجرای بنچمارک 3DMark TimeSpy که توانایی‌های رندر فشرده را آزمایش می‌کند، گرافیک‌ها به زیبایی و با هیچ لگ یا کرکی ظاهر شدند. به طور کلی، ROG G22CH-DB978  امتیاز بالای 17460 را به دست آورد که آن را به یکی از بهترین امتیازاتی که در Windows Central تا به حال در تست TimeSpy دیده‌ایم تبدیل کرده است. همچنین برای اجرای تست استرس، تست VSR، یک معیار ذخیره سازی و یک معیار NVIDIA DLSS با استفاده از 3DMark  زمان گذاشتم. در هر مورد، این دسکتاپ بازی عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و امتیازات متوسط را برای اجزای G22CH  کسب کرد، اما در مقایسه با اکثر سخت‌افزارهای دیگر، بالاتر از حد متوسط بود.

چیزی که می توانید از تمام این اطلاعات به دست آورید این است که اگر به دنبال یک کامپیوتر بازی از پیش ساخته شده برای بازی های فشرده هستید که فضای زیادی را اشغال نکند، G22CH-DB978 یک گزینه عالی است.

سفارشی سازی نرم افزار و RGB

  • می‌تواند عیب‌یابی کند، عملکرد را نشان دهد و از نرم‌افزار ارائه‌شده کمک بگیرد
  • رنگ ها و جلوه ها را می توان به راحتی در برنامه Armory Crate سفارشی کرد
  • نور RGB را می توان خاموش کرد
  • امتیاز نرم افزار و RGB: 4 از 5

ROG G22CH  که یک محصول از برند ایسوس است، با برنامه‌های رایگان MyASUS  و Armory Crate سازگار است. MyASUS برای اجرای عیب‌یابی سیستم، عیب‌یابی مشکلات و تماس با نمایندگان ASUS برای کمک بسیار عالی است. در همین حال، مرکز بازی این دستگاه که Armory Crate است به من اجازه داد تا عملکرد سیستم را به راحتی مشاهده کنم، به دنبال بازی های جدید برای خرید باشم و حتی نورپردازی RGB  G22CH را سفارشی کنم.

همانطور که قبلا ذکر شد، نورپردازی RGB در جلوی دستگاه اجرا می‌شود و در لوگوی ROG سمت راست نیز قابل مشاهده است. اگر به درستی درجای خود قرار نگیرد، RGB می‌تواند ناخوشایند به نظر برسد، اما در اینجا به خوبی کار می‌کند و حال و هوای سرگرم‌کننده‌ای ارائه می‌دهد و به ظاهر G22CH می‌افزاید.

در برنامه Armory Crate، می‌توان رنگ ها را به رنگ‌های از پیش تعیین‌شده خاصی تغییر داد یا از میان یک انتخابگر رنگ، آنها را انتخاب کرد تا سایه دقیق مورد نظر را به دست آورد. علاوه بر این، چندین افکت نورپردازی وجود دارد، مانند تمرکز روی یک رنگ یا فیلتر کردن تمام رنگ های رنگین کمان. علاوه بر این، اگر نمی خواهید نور RGB روشن باشد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که رنگ مشکی را در انتخابگر رنگ انتخاب کنید و سپس نورپردازی خاموش می شود. استفاده از آن به طور کلی ساده است.

کیبورد و ماوس

  • این دستگاه با صفحه کلید سیمی و ماوس سیمی خود ارائه می شود
  • این لوازم به زیبایی کار می کنند و هنگام تعامل با آنها بسیار پاسخگو هستند
  • هیچ گزینه بی سیمی برای ماوس و کیبورد در این دستگاه وجود ندارد
  • امتیاز صفحه کلید و ماوس: 4 از 5

هنگام خرید  ROG G22CH، فقط باید مانیتور و کابل HDMI تهیه کنید. یک صفحه کلید سیمی و یک ماوس سیمی در جعبه موجود است. ایسوس امکان انتخاب نسخه های بی سیم کیبورد و لوازم جانبی ماوس را ندارد. با این حال، موارد ارائه شده بسیار پاسخگو هستند و استفاده از آنها احساس خوبی دارد. صفحه کلید هیچ عملکرد پر زرق و برقی ندارد، اما کلیدها به خوبی فشار می آورند و شکل آن، فضای زیادی را اشغال نمی کند.

اگر دوست ندارید کابل‌های نامناسب دور میز کارتان اجرا شود یا تجربه بهتری از صفحه‌کلید و ماوس را ترجیح می‌دهید، می توانید بهترین کیبوردهای بازی و بهترین ماوس‌های بازی را بررسی و تهیه کنید.

رقابت

اگر به دنبال بهترین کامپیوتر های بازی پیش‌ساخته می‌گردید، لطفاً توجه خود را به یک دستگاه واقعاً پویا معطوف کنید.  ASUS ROG G22CH ، هیولایی از یک برج بازی است که از نظر طراحی قدرتمند است و برای دوام طراحی شده است. بسته به نحوه پیکربندی آن، می‌تواند با گزینه‌هایی مانند جدیدترین پردازنده‌های مرکزی Core  نسل سیزدهم اینتل و قوی‌ترین کارت‌های گرافیک، از جمله سری RTX-40، پرهزینه باشد. اما می‌توانید آن را دقیقاً همانطور که می‌خواهید پیکربندی کنید.

به دنبال چیزی کمی مقرون به صرفه تر هستید؟ Razer Blade 18  یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ موجود در حال حاضر است و مانند  G22CH، به شکل قابل توجهی فشرده است. Razer Blade 18 بسته به پیکربندی بین 2900 تا 5000 دلار قیمت دارد، اما دارای یک پنل فوق‌العاده QHD+ 240 هرتز است تا با تصاویر بصری بازی شما هماهنگ باشد.

اگر فضای محدودی دارید و به دنبال بهترین کامپیوتر های مخصوص بازی کوچک هستید، باید MSI MPG Trident را نیز بررسی کنید، که به شکلی کوچک ولی تاثیرگذار است. برخی حتی ممکن است آن را با یک کنسول بازی اشتباه بگیرند. بسته به پیکربندی، این کامپیوتر کوچک اما قدرتمند با قیمت 1499.99 دلار یا بالاتر به فروش می رسد.

وقت گذاشتن برای جمع‌آوری تمام سخت‌افزارهای سازگاری که برای بازی نیاز دارید و سپس قرار دادن همه آن‌ها در یک دستگاه که با همه آن‌ها سازگاری دارد، می‌تواند کاری سخت یا وقت‌گیر باشد. اگر می خواهید دستگاهی آماده کار داشته باشید و فضای زیادی را اشغال نکند، ASUS ROG G22CH-DB978  یک انتخاب عالی است. CPU  و GPU قدرتمند آن می‌تواند از پس هر کار بازی فشرده‌ای بر بیاید و در عین حال FPS بالا و گیم پلی روانی تولید کند. فن ها کمی با صدای بلند کار می کنند که همین مورد به کارایی سیستم نیز کمک می کند.

تعداد زیاد پورت های این دستگاه به شما امکان می دهد به هر دستگاه یا لوازم جانبی دیگری که ممکن است بخواهید، متصل شوید. با این حال، به دلیل فرم کوچک این دستگاه، ارتقاء این دستگاه بازی تقریباً آسان نیست، اما به لطف اجزای قدرتمندی که دارد، تا مدت ها برای داشتن آخرین بازی ها مناسب خواهد ماند.

 

2 دیدگاه برای “معرفی کامپیوتر گیمینگ ROG G22CH ایسوس

  1. Avatar
    آرین گفته:

    بنده با رم ۱۲۸ و کارت گرافیک ۳۰۹۰ دیدم کیس ارزون تر از این تازه مارک خفن msi تا این کاملا مشخصه قیمتش دزدیه
    ( برای کسایی که نمیدونن ۳۰۹۰ از ۴۰۷۰ قویتره و اصلا ۴۰۰۰ اش ربطی نداره )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.