معرفی گوشی گلکسی  A54 سامسونگ

سامسونگ اعلام کرد گوشی هوشمند میان رده جدید خود، گلکسی A54 را در تاریخ 16 مارس در هند به صورت رسمی عرضه خواهد کرد

سامسونگ گوشی هوشمند میان رده جدید خود، گلکسی A54 را در تاریخ 16 مارس در هند عرضه خواهد کرد و دارای ویژگی‌های هیجان‌انگیز بسیاری مانند دوربین بهبودیافته، ریفرش ریت بالا، چیپست قدرتمند و غیره خواهد بود.

به گزارش تکناک، در ادامه مروری خواهیم داشت بر جزییات فنی و مشخصات وقیمت جدیدترین گوشی میان رده سامسونگ.

طراحی و نمایشگر

گلکسی A54 سامسونگ از طراحی خلاقانه ای نسبت به مدل قبلی خود برخوردار است و برآمدگی دوربین آن حذف شده است. طراحی دوربین جدید شباهت زیادی به گلکسی S23 دارد. پشت گوشی مسطح و آن لبه های گرد است. این طراحی موجب ایجاد احساس راحت تری در دست می‌شود. A54 در رنگ‌های سیاه و سفید و طیف وسیعی از گزینه های رنگی شاد عرضه خواهد شد.

طبق رندرها، حاشیه‌های سمت چپ و راست تقریباً یکسان خواهند بود و نمایشگر گوشی دارای یک حفره کوچک در مرکز برای دوربین جلویی خواهد بود.

این گوشی دارای صفحه نمایش 6.4 اینچی AMOLED Full HD با رزولوشن 2340 x 1080p و رفرش ریت120 هرتز است. این رفرش ریت تجربه ‌ای روان و امکان بازی با فریم ریت بالا را برای مصرف کنندگان فراهم می‌کند.

عملکرد و مشخصات

Samsung Galaxy A54 (series of Android smartphones, mobile computing device and Android applications) دارای تراشه Exynos 1380 سامسونگ بر اساس پردازشگر 5 نانومتری خواهد بود. این چیپست با چهار هسته ARM Cortex A78 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته ARM Cortex A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز عملکرد خوبی دارد. همچنین شامل پردازنده گرافیکی Mali G68 برای پشتیبانی از رزولوشن‌های 1080 fullHD و ریفرش ریت تا 144 هرتز خواهد شد. این چیپست قادر به کار با رم LPDDR4x و LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.1 است.

این تراشه از فیلمبرداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه با EIS و HDR و قابلیت تشخیص اشیا در زمان واقعی برای بهبود عملکرد دوربین پشتیبانی می کند. تراشه Exynos 1380 سامسونگ از شبکه های 5G پشتیبانی می کند و می تواند به شبکه های mmWave و زیر 6 گیگاهرتز متصل شود و سرعت دانلود تا 3.67 گیگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود تا 1.28 گیگابیت در ثانیه را ارائه می دهد.

در دسامبر سال 2022، یک A54 با برخی مشخصات چشمگیر در Geekbench 5 ظاهر شد. این دستگاه مجهز به تراشه Exynos 1380 و 6 گیگابایت رم بود و بر روی آخرین سیستم عامل اندروید 13 اجرا می شد. در تست بنچمارک عملکرد قابل توجهی داشت و در تست تک هسته ای امتیاز 776 و در تست چند هسته ای 2599 را کسب کرد.

این امتیازات با گلکسی A73 سامسونگ قابل مقایسه است و نشان دهنده برابری عملکرد این گوشی با تراشه اسنپدراگون 778G است. به عبارت دیگر، این گوشی احتمالاً تجربه کاربری سریع و روان با قابلیت انجام چندین کار به طور همزمان بدون هیچ گونه تأخیر و تعویق ارائه خواهد کرد.

گزارش ها حاکی از ارائه این گوشی با حداکثر 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی، یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی به همراه شارژ سریع 25 واتی است. این گوشی احتمالا دارای رتبه IP67 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب خواهد بود. این دستگاه دارای NFC، OTG، جک هدفون 3.5 میلی متری و دو سیم کارت خواهد بود. این گوشی بر روی OneUI 5.0 سامسونگ بر اساس آخرین نسخه اندروید 13 در دسترس عموم اجرا خواهد شد.

مشخصات گلکسی  A54 سامسونگ:

  • پردازنده: Exynos 1380 سامسونگ
  • پردازنده گرافیکی: Mali G68
  • صفحه نمایش: وضوح Full HD+  و ریفرش ریت تا 144 هرتز
  • رم: 8 گیگابایت LPDDR5
  • فضای ذخیره سازی: UFS 3.1 128 گیگابایت / 256 گیگابایت
  • دوربین: فیلمبرداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه با EIS و HDR، قابلیت تشخیص احظه‌اس اشیا
  • اتصال: 5G
  • باتری: 5000 میلی آمپر ساعت با شارژ سریع 25 واتی
  • دوام: استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب
  • سایر ویژگی ها: NFC، OTG، جک هدفون 3.5 میلی متری و عملکرد دو سیم کارته
  • سیستم عامل: OneUI 5.0 با Android-13

دوربین

این گوشی دارای دوربین سه گانه است. گلکسی A53 آینده دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با OIS خواهد بود. این سنسور جایگزین سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی قبلی خواهد شد. با وجود کاهش تعداد مگاپیکسل، سنسور جدید به دلیل لنز بهبودیافته کیفیت تصویر بهتری را ارائه می دهد. در کنار دوربین اصلی، دستگاه دارای یک لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی نیز خواهد بود.

برای عکس های سلفی، دوربین جلو در حفره صفحه نمایش قرار می گیرد و دارای سنسور 32 مگاپیکسلی است. به طور کلی، به نظر می رسد گلکسی A53 دارای تنظیمات دوربین چشمگیری با طیف وسیعی از لنزها را به منظور ارائه گزینه های عکاسی همه کاره است.

قیمت گلکسی A54 سامسونگ

اخیراً گزارش‌هایی مبنی بر فاش شدن قیمت گلکسی A54 سامسونگ در اروپا به صورت آنلاین منتشر شده است. این گزارش ها نشان می دهد این گوشی هوشمند دارای دو نسخه خواهد بود. اولین گزینه 8 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی با قیمت 519 یورو (552 دلار) خواهد بود. نسخه دوم رم 8 گیگابایتی + ظرفیت ذخیره سازی 256 گیگابایتی و با قیمت 569 یورو (605 دلار) خواهد بود. امکان ارائه نسخه 6 گیگابایتی با حافظه 128 گیگابایتی نیز وجود دارد، اما با توجه به قیمت، احتمال دارد سامسونگ آن را معرفی نکند.

این قیمت ها گلکسی A54 را از دسته گوشی های هوشمند مقرون به صرفه خارج می کند. شرکت‌هایی مانند realme، شیائومی و vivo در همان بازه قیمتی چندین گوشی هوشمند پرچم‌دار ممتاز ارائه می‌کنند. با چنین استراتژی قیمت گذاری، چگونگی برتری سامسونگ در این رده مشخص نیست. با این اوصاف، شایعاتی نیز مبنی بر عرضه گلکسی A54 توسط سامسونگ با قیمت‌های پایین‌تری در مناطق خاصی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.