معرفی یک رقیب قدرتمند برای سرفیس پرو

برند متمرکز بر لینوکس، به نام StarLabs، دستگاه مقرون به صرفه جدید خود را با نام StarLite معرفی کرده است.

به گزارش تکناک، این دستگاه به طور کامل یک سرفیس پرو نیست، اما تجربه مشابهی را ارائه می‌دهد و با قیمتی کمتر از ۵۰۰ دلار قابل تهیه است.

مدل‌های StarLite قبلی لپتاپ‌های سنتی بودند، اما برای نسخه جدید، StarLabs طراحی قدیمی را کنار زده و به جای آن از یک دستگاه ۲در1 با صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی، صفحه کلید جداشدنی اختیاری و چندین پورت مفید بر روی لبه‌های دستگاه استفاده کرده است که این ویژگی‌ها را در سرفیس نخواهید یافت.

طراحی و احتمالاً ساختار آن به طور کامل به سطح سرفیس نمی‌رسد، اما از تصاویر اولیه به نظر بد نمی‌آید. صفحه نمایش دستگاه با وضوح 2880 × 1920، که برای یک دستگاه با قیمتی ارزان فوق‌العاده است. همچنین، این دستگاه قرار است دارای ۱۶ گیگابایت حافظه RAM باشد و ظرفیت ذخیره‌سازی آن از ۵۱۲ گیگابایت تا ۲ ترابایت موجود است.

واحد پردازشی (CPU) نیز قسمتی است که قیمت آن پایین نگهداشته شده است؛ از واحد چهار هسته‌ای و چهار رشته‌ای Intel N200 استفاده می‌شود. این حداقل به معنی طراحی بدون فن است و از آنجایی که برای لینوکس طراحی شده است و معمولاً نیاز به منابع کمتری نسبت به ویندوز دارد، باید کفایت کند. با این حال، کاربرانی که نیازمند عملکرد بالاتر هستند، همچنان باید مورد دیگری در نظر بگیرند، به همان شکلی که یک Surface Go را جای Surface Pro نخرند.

آنچه که بیشتر از همه دوستش داریم این است که علاوه بر داشتن قالب یک تبلت باریک، هنوز هم پورت‌هایی در این دستگاه وجود دارد. شما نیازی به یک داک ندارید تا آن را به یک صفحه نمایش خارجی متصل کنید، زیرا این دستگاه دارای پورت میکرو HDMI است، همراه با یک جفت پورت USB-C، که یکی از آن‌ها برای شارژ دستگاه استفاده می‌شود. همچنین یک جک هدفون، صفحه کلید با استفاده از پین‌های Pogo متصل می‌شود و دارای نور پس زمینه است، و همچنین یک شیار کارت حافظه microSD برای افزایش ظرفیت ذخیره سازی نیز وجود دارد.

با قیمتی از ۴۹۸ دلار، StarLite به نظر می‌رسد یک پکیج با ارزش و قابل اعتماد باشد. همچنین، این دستگاه بسیار قابل سفارشی‌سازی است؛ با استفاده از فیرمور منبع باز و StarLabs امکان ارسال آن بدون سیستم عامل یا توزیع لینوکس مورد علاقه شما را فراهم می‌کند و از آنجایی که این فقط یک رایانه شخصی است، اگر بخواهید می‌توانید ویندوز11 را روی آن نصب کنید.

این دستگاه دومین دستگاه از StarLabs درست پس از لپتاپ ۱۶ اینچی جدیدش با وبکم جداپذیر، نوآورانه است که در هفته‌های اخیر توجه من را به خود جلب کرده است. این شرکت کارهای بزرگی انجام می‌دهد که بسیاری از مردم شاید هرگز از آن نشنیده باشند. می‌توانید خودتان یکی را در فروشگاه StarLabs پیکربندی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.