معرفی 5 پردازنده برتر اینتل برای بهبود عملکرد کامپیوتر

5 پردازنده برتر اینتل

پردازنده مرکزی یا CPU، اجزای بنیادی ای هستند که عملکرد کامپیوتر شما را تحت کنترل قرار می‌دهند. برای ساخت کامپیوتر خود یا پیدا کردن لپ‌تاپ مناسب، پردازنده، یکی از عوامل مهم در تعیین عملکرد دستگاه شماست.

به گزارش تکناک، اگرچه هر دو شرکت اینتل و AMD در بازار پردازنده‌ها نقش مهمی دارند، اما اینتل با سهم بیشتری در بازار و جذب بیشتر مشتریان، محبوب‌تر است. وقتی نوبت به پردازنده های اینتل می رسد، گزینه های مقرون به صرفه و سطح بالایی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

در این مقاله، 5 پردازنده برتر اینتل را از نظر  تعداد هسته‌ها، فرکانس‌ها و سایر ویژگی‌های کلیدی را بررسی می‌کنیم تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام یک برای شما مناسب تر است.

INTEL CORE I5-13600K

5 پردازنده برتر اینتل را از نظر  تعداد هسته‌ها، فرکانس‌ها و سایر ویژگی‌های کلیدی را بررسی می‌کنیم تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام یک برای شما مناسب تر است.

اینتل core i5-13600K از هر نظر پیشنهاد اول ما برای 5 پردازنده برتر اینتل است. این محصول از بخش محصولات Raptor Lake برای استفاده گیمینگ و مولتی تسکینگ است.Core i5-13600K دارای 14 هسته (6 هسته پرفورمنس(performance)  و 8 هسته افیشنسی (efficiency)  و 20 رشته در Hybrid Core است.

با توجه به نوع هسته، فرکانس آن می‌تواند بیش از 5.1 گیگاهرتز باشد و می‌تواند هم با رم  DDR4 و هم DDR5 کار کند. در حالی که DDR4 هزینه کمتری برای شما دارد، ولی DDR5 سریع‌تر و در کل ارزان‌تر است.

لازم به ذکر است که به دلیل نوع سوکت جدید، ارتقاء سی پی یو های نسل 13 اینتل در آینده ممکن است سخت باشد. با این حال، Core i5-13600K یک راه حل قدرتمند و مقرون به صرفه است که برای سال‌ها در رقابت خواهد ماند. هزینه آن در حال حاضر حدود ۳۱۸ دلار در آمازون است.

INTEL CORE I3-12100F

در این مقاله، 5 پردازنده برتر اینتل را از نظر  تعداد هسته‌ها، فرکانس‌ها و سایر ویژگی‌های کلیدی را بررسی می‌کنیم تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام یک برای شما مناسب تر است.

سی پی یو Alder Lake دومین پردازنده برتر اینتل  دارای چهار هسته و هشت رشته است و سرعت آن می‌تواند تا 4.3 گیگاهرتز برسد. اگرچه کمترین هسته را نسبت به سایر سی پی یوهای این نسل دارد، ولی باز هم برای کارهای اداری، مرور وب، تماشای فیلم و حتی بازی‌های سبک کافی است.

به هر حال، حرف ‘F’ بیانگر این است که این مدل دارای گرافیک اختصاصی نیست. به همین دلیل، یک کارت گرافیک جداگانه از شرکت‌های Nvidia، AMD یا یکی از محصولات Arc Alchemist اینتل لازم است. قیمت Core i3-12100F در آمازون حدود ۱۰۰ دلار است، در حالی که نسخه دارای iGPU در حدود ۱۳۰ دلار قیمت دارد.

INTEL CORE I5-12400F

اگر به دنبال چند هسته اضافی و عملکرد بهتر بدون نیاز به خرید یک سی پی یو با کیفیت و قدرت بالا هستید، Core i5-12400F یک جایگزین مناسب است. این یک پردازنده برتر اینتل برای بازی‌های سطح پایین تا متوسط ​​و کارهای تولیدی است و در مقایسه با سی پی یوهای قبلی اینتل، خرید بهتری است.

Core i5-12400F با فرکانس توربو تا 4.4 گیگاهرتز، شش هسته با عملکرد بالا و 12 رشته دارد. کمترین میزان انرژی را مصرف می کند و برای طراحی سیستم های کم هزینه ایده آل است.

لازم به ذکر است که این مدل کارت گرافیک ندارد، بنابراین شما باید یک کارت گرافیک جداگانه بخرید. قیمت آن در آمازون بدون کارت گرافیک حدود ۱۵۷ دلار و با یک کارت گرافیک حدود ۱۷۹ دلار است.پردازنده برتر 

INTEL CORE I9-13900K

چهامین پردازنده برتر اینتل این لیست  Core i9-13900K، دارای نهایت قدرت در عملکرد است، و Core i9-13900KS مقداری قدرت بیشتری دارد اما ارزش هزینه بیشتر را ندارد.

Core i9-13900K دارای 24 هسته (8 هسته P و 16 هسته E) و 32 رشته با سرعت کلاک پایه 5.8 گیگاهرتز است. برای بازی‌های قدرتمند و کیفیت بالا و کاربری حرفه‌ای مانند ویرایش و رندرینگ ویدئو عالی است، اما برای اکثر بازی‌ها بیش از حد قدرتمند است.

Core i5-13600K یا Core i7-13700K گزینه های بهتری برای خریداران با بودجه کمتر هستند. در آمازون، قیمت i9-13900K حدود 570 یورو است، در حالی که i9-13900KS قیمت بیشتری، حدود 740 یورو، دارد که به دلیل تفاوت کوچک در عملکرد، ارزش هزینه اضافی را ندارد. شما می‌توانید بین این دو مورد انتخاب کنید. پردازنده برتر 

INTEL CORE I7-13700K

Core i7-13700K یک نسخه بالا تر از Core i5-13600K است. این نهایت هزینه ای است که باید برای یک CPU اینتل بپردازید، مگر اینکه یک کاربر حرفه ای باشید یا بودجه نامحدودی داشته باشید.

این پردازنده قابلیت اجرای بازی‌ها، کارهای ساخت و تولید و کارهایی که از سی پی یو استفاده میکند مانند رندرینگ و انکودینگ ویدئو را دارد. کور i9-13900K خارقالعاده است، اما تفاوت قیمت آن با این مدل، این گزینه را بهترین انتخاب برای بسیاری از خریداران می‌کند.

این پردازنده اینتل 8 هسته P و 8 هسته E، 24 رشته و سرعت 5.4 گیگاهرتز دارد. افزایش کم در تعداد هسته‌ها نسبت به Core i5-13600K ممکن است برای برخی وظایف مفید باشد، اما نمرات بنچمارک نشان می‌دهد که Core i7-13700K بیشتر یک امتیاز تلقی می‌شود تا یک نیاز ضروری.

عملکرد آن مشابه i5 است. با این حال، این سی پی یویی قدرتمند با قیمتی کمتر از یک پرچمدار است.این پردازنده برتر اینتل برای سیستم‌های حرفه‌ای بازی و دیگر انواع سیستم‌هایی است که قیمت برای آن اهمیت کمتری دارد، اما همچنان محدودیت بودجه هم دارند. اگر بودجه شما محدود است، Core i5-13600K یک جایگزین خوب و ارزان است. قیمت Core i7-13700K در آمازون حدود ۴۱۵ دلار است.

2 دیدگاه برای “معرفی 5 پردازنده برتر اینتل برای بهبود عملکرد کامپیوتر

    • Jaxrobi گفته:

      دقیقا واقعا فازشون رو نمی‌فهمم این پردازنده حتی یه نسل قبلش هم با یه گرافیک خوب بهترین بازی هارو با کیفیت عالی اجرا می کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.