مقایسه تبلت Galaxy Tab S9 Ultra با  iPad Pro M2

تبلت های Galaxy Tab S9 Ultra و iPad Pro M2 برای خرید مستقیم از سامسونگ و اپل به ترتیب با قیمت 1200 و 1099 دلار در دسترس هستند.

به گزارش تکناک، همچنین می‌توانید آن‌ها را از سایت های اینترنتی نیز سفارش دهید. هر دو این تبلت ها دو رنگ را برای انتخاب ارائه می دهند.

در ادامه برای آگاهی بیشتر شما مقایسه این دو تبلت آمده است.

 

تبلت  Galaxy Tab S9 Ultra

  • برند: سامسونگ
  • فضای ذخیره سازی: 256 گیگابایت، 512 گیگابایت، 1 ترابایت
  • تراشه: Qualcomm Snapdragon®8 Gen 2for Galaxy
  • حافظه: 12 گیگابایت، 16 گیگابایت
  • سیستم عامل: اندروید 13
  • باتری: 11200 میلی آمپر ساعت
  • پورت ها: USB-C، microSD
  • دوربین: (عقب، جلو) عقب: اصلی: 13 مگاپیکسل، AF — فوق عریض: 8 مگاپیکسل — جلو: اصلی: 12 مگاپیکسل — فوق عریض: 12 مگاپیکسل
  • صفحه نمایش (اندازه، وضوح): 14.6 اینچ Dynamic AMOLED 2X، 60Hz – 120Hz
  • قیمت: 1200 دلار
  • اندازه: x 326.4 x 5.5 mm 6
  • قابلیت اتصال: Wi-Fi 6E، بلوتوث 5.3، 5G
  • جک هدفون: خیر
  • رنگ: بژ، گرافیت

تبلت iPad Pro 12.9-inch (2022)

  • برند: اپل
  • فضای ذخیره سازی: 128 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت، 1 ترابایت، 2 ترابایت
  • تراشه: : Apple M2
  • حافظه: 8 گیگابایت، 16 گیگابایت
  • سیستم عامل: iPadOS 16
  • باتری: 10758 میلی آمپر ساعت
  • پورت ها: Thunderbolt 4
  • دوربین (عقب، جلو): عقب: اصلی: 12 مگاپیکسل، AF — فوق عریض: 10 مگاپیکسل — اسکنر LiDAR — جلو: 12 مگاپیکسل با عمق واقعی
  • صفحه نمایش (اندازه، وضوح): 12.9 اینچ Liquid Retina XDR، 2732 x  2048، 264ppi، نرخ تجدید 120 هرتز
  • قیمت: 1099 دلار
  • اندازه: x 214.9 x 6.4 mm 6
  • قابلیت اتصال: Wi-Fi 6E، بلوتوث 5.3، 5G
  • جک هدفون: خیر
  • رنگ: خاکستری فضایی، نقره ای

طراحی

طراحی یکی از اولین مواردی است که هنگام خرید یک دستگاه جدید باید به آن توجه کرد. خوشبختانه هر دو تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 9 اولترا و آیپد پرو ام 2 دارای نمای بیرونی مشابه و مینیمالیستی هستند که از آلومینیوم ساخته شده اند. آنها براق، مدرن و از نظر بصری جذاب هستند. البته، یک سری تفاوت های کلیدی بین این دو تبلت وجود دارد.

صفحه نمایش گلکسی تب اس 9 اولترا دارای بریدگی است، در حالی که آیپد پرو ام 2 دارای قاب صفحه نمایش یکنواخت در اطراف است. بنابراین در سمت جلو، iPad Pro M2 مسلماً بهتر به نظر می رسد. به جز این موارد هر دو تبلت دارای طرح های مربعی با پشتی براق هستند.

گفتنی است که تفاوت های قابل توجهی در ابعاد و وزن این دو دستگاه وجود دارد. تبلت سامسونگ دارای ابعاد  x 326.4 x 5.5 208.6میلی متر است، در حالی که iPad دارای ابعاد x 214.9 x 6.4 280.6 میلی متر است. این بدان معنی است که تبلت اپل دارای طراحی کوچکتر و در عین حال ضخیم تر است. از نظر وزن، گلکسی تب اس 9 اولترا دارای وزن 732 گرمی است. iPad Pro M2  682 گرم وزن دارد.

هر یک از این دو تبلت در دو گزینه رنگی موجود است که تبلت سامسونگ با رنگ‌های بژ و گرافیتی و آی‌پد به رنگ‌های خاکستری فضایی و نقره‌ای عرضه می‌شوند. در نتیجه، نبرد طراحی در این مورد خاص به خود طراحی متکی نیست. دلیل این امر این است که این دو تبلت از نظر زیبایی شناسی شبیه به هم هستند و آنچه که بیشترین اهمیت را دارد احتمالاً اندازه و وزن آن ها خواهد بود. ما به شما توصیه می کنیم که حتما یک قاب محافظ بخرید که می تواند ظاهر اصلی تبلت را برای محافظت از آن پنهان کند.

نمایشگر

یکی دیگر از جنبه های کلیدی که باید در هنگام خرید یک تبلت جدید در نظر بگیرید، صفحه نمایش است. در گلکسی تب اس 9 اولترا، شما یک صفحه نمایش 14.6 اینچی Dynamic AMOLED 2X با نرخ تازه سازی 120 هرتز دریافت خواهید کرد. در همین حال، آیپد پرو M2 یک صفحه نمایش 12.9 اینچی Liquid Retina XDR با نرخ رفرش 120 هرتز ارائه می دهد. هر دو صفحه نمایش عالی هستند و باید با انتظاراتی که هنگام خرید یک تبلت رده بالا دارید، مطابقت داشته باشند.

مسلماً بارزترین تفاوت بین این دو تبلت، بزرگی صفحه نمایش است. بنابراین اگر 12.9 اینچ آیپد پرو با نیازهای شما مطابقت ندارد، شاید 14.6 اینچ ارائه شده توسط تبلت سامسونگ برای شما گزینه بهتری باشد. گلکسی تب اس 9 اولترا یک قلم S رایگان نیز ارائه می دهد. در تبلت اپل، شما باید قلم اپل را جداگانه خریداری کنید.

کارایی

هنگام خرید یک تبلت رده بالا، باید به عملکرد نیز توجه کرد. بسیاری از مصرف‌کنندگان به این محصولات به عنوان جایگزینی برای لپ‌تاپ تکیه می‌کنند و انتظار دارند که عملکرد قابل‌توجهی داشته باشند. در تبلت گلکسی تب اس 9 اولترا ، شما یک پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 دارید. در همین حال، آیپد پرو به تراشه M2 متکی است که برخی از جدیدترین مک‌ها را تامین می‌کند. با نگاهی به برخی معیارها، انتظار می رود چیپست M2 در اکثر تست های مربوطه، امتیاز بالاتری کسب کند.

iPad Pro M2 دارای کتابخانه غنی تری از برنامه های بهینه شده است. این برنامه ها شامل برخی از موارد حرفه ای مانند Final Cut Pro و Logic Pro می شود. هر دو تبلت از ویژگی‌های چندوظیفه‌ای پیشرفته، از جمله پنجره‌های برنامه با قابلیت تغییر اندازه، ویدیوی تصویر در تصویر و موارد دیگر پشتیبانی می‌کنند. اگرچه، با Stage Manager در آیپد، می‌توانید به یک مانیتور خارجی به عنوان صفحه دوم تکیه کنید. برعکس، تبلت سامسونگ فقط می تواند نمایشگر تبلت شما را به مانیتور دیگری منعکس کند. به طور کلی آیپد پرو M2 مطمئناً برنده این دور است.

دوربین ها:

دوربین هنگام مقایسه تبلت ها چندان مهم نیست، زیرا کاربران تمایل دارند برای خروجی با کیفیت بالا به گوشی های هوشمند یا دوربین های اختصاصی خود اعتماد کنند. با این وجود، ما برخی از نقاط قوت و ضعف موجود در دوربین های هر تبلت را نشان خواهیم کرد. در سمت عقب، هر دو این تبلت ها لنز اصلی و فوق عریض را ارائه می دهند. سامسونگ به ترتیب 13 و 8 مگاپیکسل را انتخاب می کند، در حالی که اپل برای این تبلت خود از 12 مگاپیکسل و 10 مگاپیکسل استفاده می کند. هر دو تبلت از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کنند و بارزترین تفاوت بین سیستم‌های دوربین عقب، اسکنر LiDAR است. iPad Pro M2 این حسگر اختصاصی را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد محیط اطراف خود را اسکن کرده و نقشه های سه بعدی بسازید. این یک ابزار ارزشمند برای طراحان داخلی است.

گلکسی تب اس 9 اولترا راه اندازی دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی را ارائه می دهد، در حالی که iPad Pro M2 دارای سیستم دوربین 12 مگاپیکسلی TrueDepth است. هر دو تبلت باید بدون هیچ مشکلی برای تماس های تصویری آنلاین کارایی داشته باشند، زیرا دوربین ها برای این کار به اندازه کافی شارپ هستند. اگرچه در iPad، می‌توانید برای فعال کردن Face ID به ویژگی TrueDepth اعتماد کنید و از چهره خود برای باز کردن قفل دستگاه خود استفاده کنید. در همین حال در بخش بیومتریک، گلکسی تب اس 9 اولترا دارای اسکنر اثر انگشت در قسمت نمایشگر خود است.

بهترین انتخاب بین این دو تبلت کدام است؟

به طور کلی، آیپد پرو M2  چیزهای بیشتری برای ارائه دارد، در حالی که قیمت آن 100 دلار کمتر از گلکسی تب اس 9 اولترا است. اگرچه صفحه نمایش آن کوچکتر است، اما از برنامه های قدرتمندتر پشتیبانی می کند، دارای تراشه مک است، به شما امکان می دهد محیط خود را به صورت سه بعدی نقشه برداری کنید و موارد دیگر. ناگفته نماند که محصولات اپل معمولاً تا سال های زیادی پشتیبانی نرم افزاری می شوند و ارزش فروش مجدد خود را برای مدت طولانی تری حفظ می کنند.

اگر از آیفون یا سایر محصولات اپل استفاده نمی کنید، گلکسی تب اس 9 اولترا با گوشی اندروید شما بهتر همگام می شود و دارای رابط های کاربری آشنا تری است. ناگفته نماند که اگر یک گوشی سامسونگ دارید، ممکن است بتوانید از مزیت اکوسیستمی که این دو دستگاه را به هم متصل می کند، استفاده کنید. اگر تمایل دارید روی فایل‌های بزرگ کار کنید و آن‌ها را روی کارت‌های microSD ذخیره کنید، قطعا اسلات اختصاصی که می‌تواند انتقال داده‌ها را بین دستگاه‌ها ساده می‌کند، به کار شما خواهد آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.