رونمایی از مهارت جدید ربات انسان نمای اپتیموس

ربات انسان نمای اپتیموس شرکت تسلا، در جدیدترین ویدئوی خود که توسط حساب رسمی تسلا اپتیموس منتشر شده، پیشرفت قابل توجهی را نشان داده است.

به گزارش تکناک، این ویدئو نشان می‌دهد که اپتیموس اکنون روی همان شبکه عصبی که در همه خودرو‌های تسلا اجرا می‌شود می‌تواند ورودی ویدیو را پردازش کرده و خروجی کنترل شده تولید کند.

این ویدئو با ربات انسان نمای اپتیموس تسلا شروع می شود که یک روال خود کالیبراسیون را انجام می دهد که برای سازگاری با محیط های جدید ضروری است. سپس نشان می دهد که چگونه اپتیموس می تواند از حسگرهای بینایی و موقعیت مفاصل خود برای مکان یابی دقیق اندام خود در محیط، بدون تکیه بر هیچ بازخورد خارجی استفاده کند. این به اپتیموس امکان می دهد با اشیاء تعامل داشته باشد و وظایف را با دقت و مهارت انجام دهد.

یکی از کارهایی که ربات انسان نمای اپتیموس نشان می دهد، مرتب کردن بلوک های آبی و سبز در سینی های همرنگ است. ربات انسان نمای اپتیموس می تواند هر بلوک را به راحتی در دست گرفته و با سرعتی شبیه انسان مرتب کند. همچنین می تواند تغییرات دینامیکی در محیط را کنترل کند، مانند زمانی که یک انسان مداخله می کند و بلوک ها را به اطراف حرکت می دهد. اپتیموس می تواند به سرعت خود را با وضعیت جدید سازگار کند و کار خود را از سر بگیرد. همچنین می تواند خطاهای خود را تصحیح کند، مانند زمانی که یک بلوک در کنار خود قرار می گیرد و نیاز به چرخش دارد.

این ویدئو همچنین تعادل و انعطاف‌پذیری اپتیموس را نشان می‌دهد، زیرا برخی از حرکات یوگا را انجام می‌دهد که نیاز به ایستادن روی یک پا و دراز کردن اندام‌هایش دارد. این ژست‌ها به هیچ وظیفه کاری عملی مربوط نمی‌شوند، اما نشان می‌دهند که چگونه اپتیموس می‌تواند بدن خود را کنترل کند و پایداری آن را حفظ کند.

این ویدئو با فراخوانی برای پیوستن مهندسان بیشتر به تیم ربات انسان نمای اپتیموس به پایان می رسد، زیرا این پروژه هنوز در حال توسعه است و به استعدادهای بیشتری نیاز دارد. هیچ اطلاعاتی در مورد زمان آماده شدن اپتیموس برای تولید یا استفاده تجاری وجود ندارد، اما این ویدیو نشان می دهد که پیشرفت سریعی دارد و از نرم افزار مشابه خودروهای تسلا استفاده می کند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، تنها با یک کلمه، «پیشرفت» به این پست در X واکنش نشان داد.

شرکت دیگری که روی ربات انسان نما کار می کند Apptronik است که در تگزاس مستقر است. آپترونیک به تازگی از اولین ربات انسان نمای تجاری خود رونمایی کرده است که برای کمک به نیروی کار صنعتی با انجام کارهای تکراری که انسان ها تمایلی به انجام آن ندارند، طراحی شده است. این ربات همچنین مقرون به صرفه و دوستانه است و کار در کنار انسان ها را حتی در برخی از سخت ترین محیط ها آسان می کند. ربات Apptronik می تواند یک رقیب بالقوه برای اپتیموس تسلا باشد که هنوز در حال توسعه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.