مهمترین اخبار دنیای رمز ارز در هفته ای که گذشت

در هفته ای که گذشته دنیای رمز ارز با برخی اخبار و تحولات مورد توجه قرار گرفت و واکنش های مختلفی را به دنبال خود داشت.

به گزارش تکناک، در ادامه مهمترین رویدادهای این حوزه را با هم مرور می کنیم.

بایننس از تیم مولتی چین درخواست شفاف‌سازی دارد

صرافی کریپتو بایننس پس از روزهای عدم اطمینان پیرامون پروتکل مولتی چین، سپرده‌های ۱۰ توکن پل‌شده را به حالت تعلیق درآورد. بایننس تنها شرکتی نبود که در میان خرابی‌های غیرقابل توضیح اقداماتی را انجام داد . بنیاد Fantom 449740 MULTI (2.4 میلیون دلار) را از نقدینگی SushiSwap حذف کرد و توکن MULTI در طول هفته سقوط کرد. در توییتر، شایعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه تیم مولتی چین با 1.5 میلیارد دلار قرارداد هوشمند سرمایه تحت کنترل مقامات، توسط پلیس چین دستگیر شده است.

FTX 2.0 به زودی راه اندازی می شود؟

برنامه های احیای صرافی ورشکسته FTX ممکن است به زودی به واقعیت تبدیل شود. بر اساس اسناد بایگانی دادگاه، مدیریت جدید FTX در ماه گذشته مجموعه‌ای از جلسات با طلبکاران و بدهکاران داشته و برنامه‌هایی را برای راه‌اندازی مجدد صرافی و نهایی کردن مواد مورد نیاز برای راه‌اندازی مجدد آن به‌عنوان FTX 2.0 بررسی کرده است.

این اسناد همچنین نشان می دهد که FTX به زودی می تواند وارد یک روند مناقصه شود. گزارش‌های قبلی اشاره می‌کردند که راه‌اندازی مجدد ممکن است در اوایل سال 2024 انجام شود، زیرا صرافی در حال حاضر بیش از 7 میلیارد دلار دارایی را بازیابی کرده است.

Worldcoin سام آلتمن 115 میلیون دلار برای شناسه غیرمتمرکز تضمین می کند

بازار نزولی مانع از افزایش 115 میلیون دلاری Worldcoin در این هفته به رهبری بلاک چین کپیتال نشد. وجوه برای پشتیبانی از World ID غیرمتمرکز و کیف پول رمزنگاری بدون گاز که اخیراً منتشر شده، استفاده خواهد شد. این پروژه با همکاری مشترک سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI و توسط توسعه دهندگان Tools for Humanity برای رسیدگی به مسائل ناشی از پیچیدگی هوش مصنوعی، مانند اثبات شخصیت، ساخته شد. توکن Worldcoin، WLD، در ایالات متحده و برخی از کشورها در دسترس نیست.

فارنهایت دارایی های رمزارز Celsius Network را در اختیار گرفت

کنسرسیوم رمزارز فارنهایت برنده جنگ مناقصه برای وام دهنده ورشکسته رمزارز Celsius Network شد. این مناقصه شامل دارایی های Celsius Network است که قبلاً نزدیک به 2 میلیارد دلار ارزش داشت، از جمله سبد وام های سازمانی، ارزهای دیجیتال سهام، واحد استخراج، دارایی های جایگزین و بیش از 450 میلیون دلار ارز دیجیتال مایع. پشت این کنسرسیوم، شرکت سرمایه گذاری Arrington Capital و ماینر ارزهای دیجیتال US Bitcoin Corp قرار دارند. در حالی که Celsius Network و طلبکاران آن پیشنهاد را پذیرفته اند، هنوز برای تکمیل خرید به تأیید نظارتی نیاز است. سلسیوس در ژوئیه 2022 برای محافظت از ورشکستگی اقدام کرد و به طولانی شدن رکود صنعت رمزارز کمک کرد.

جشن سیزدهمین سالگرد اولین تراکنش بیت کوین برگزار شد

در اوایل این هفته، جامعه رمزارز سیزدهمین سالگرد اولین تراکنش بیت کوین را جشن گرفت، زمانی که توسعه دهنده Laszlo Hanyecz اولین خرید مستند کالا را با BTC انجام داد. این مبادله شامل 10،000 بیت کوین به ارزش 41 دلار در آن زمان  و خرید دو پیتزا از یک رستوران محلی در فلوریدا بود. این نقطه عطف به یک جشن سالانه برای فضای کریپتو تبدیل شد و اعضای انجمن به خاطر می آورند که صنعت از زمان اولین معامله تاکنون چه میزان پیشرفت کرده است. بیش از یک دهه بعد، به لطف ظهور Ordinals، شبکه پیشگام ارزهای دیجیتال با موج جدیدی از اختلال مواجه شد که این موضوع نیاز به توسعه‌دهندگان و سرمایه برای ساخت راه‌حل‌های لایه ۲ را برجسته می‌کند.

برندها و بازنده ها

در پایان هفته، بیت کوین (BTC) 26737 دلار، اتر(ETH)  1831 دلار وXRP  0.46 دلار است. بر اساس CoinMarketCap، ارزش کل بازار 1.12 تریلیون دلار است.

در میان 100 ارز دیجیتال بزرگ، سه برنده برتر آلت کوین در هفته عبارتند از Render Token (RNDR) با 16.86٪، Kava (KAVA) با 10.71٪ و Huobi Token (HT) با 9.44٪ افزایش.

سه بازنده برتر آلت کوین در هفته عبارتند از GMX (GMX) با -13.35٪، Sui (SUI) با -12.38٪ و Fantom  (FTM) -11.00٪ کاهش.

پیش بینی هفته پیش رو

بیت کوین در پایین ترین سطح 10 هفته اخیر قرار دارد، اما یک تحلیلگر قدیمی به سرمایه گذاران می گوید که هراس را نادیده بگیرند.

فیلیپ سوئیفت، خالق منبع داده LookIntoBitcoin و یکی از بنیانگذاران مجموعه معاملاتی DecenTrader، در به روز رسانی توییتر خود در 25 می گفت: شکاف قیمت بیت کوین هنوز در جریان است و امروز وحشت زیادی در بازار وجود دارد.

به گزارش کوین تلگراف، BTC/USD در حال حاضر در حال آزمایش توانایی میانگین متحرک کلیدی در برابر پس‌زمینه معامله‌گران با اهداف نزولی تا 25000 دلار و کمتراست. حتی سوئیفت معتقد است که بیت کوین همچنان می تواند در ماه های آینده به 20000 دلار بازگردد، علیرغم اینکه در بازه های زمانی بالاتر سرسختی نشان داده است.

همانطور که برای این مرحله از بازه زمانی انتظار می‌رود ، بیت‌کوین در واقع عملکرد خوبی دارد. او اضافه کرد یک شکست واضح BTC بالاتر از قیمت واقعی، اشاره به قیمت کل که آخرین بار عرضه بیت کوین در آن حرکت کرده است دارد. این مقدار طبق گزارش LookIntoBitcoin، در حال حاضر کمی بالاتر از 20000 دلار است.

پروتکل DeFi WDZD Swap مورد سوء استفاده قرار گرفت

پروتکل DeFi WDZD Swap اخیراً برای 1.1 میلیون دلار بایننس-پیگد اتر مورد سوء استفاده قرار گرفت. طبق گزارشی از شرکت امنیتی بلاک چین CertiK، یک بهره‌بردار شناخته‌شده با برچسب «Fake_Phishing750» توسط BSCScan قراردادی را ایجاد کرد و در ادامه توکن‌ها را از پروتکل تخلیه کرد.هنگامی که قرارداد مخرب ایجاد شد، مهاجم از آن برای انجام 9 تراکنش استفاده کرد و وجوه قرارداد Swap LP را که در آن ETH واریز شده بود، تخلیه کرد. CertiK اظهار داشت که Fake_Phishing750 مسئول حمله به پروتکل دیگری به نام “Swap X” بوده است.

ETH می تواند هم یک امنیت و هم کالا باشد

دن برکوویتز، کمیسر سابق کمیسیون معاملات آتی کالاهای ایالات متحده، ادعا کرد که توکن بومی اتریوم یعنی اتر، ممکن است هم یک کالا و هم یک امنیت باشد. CFTC قراردادهای آتی و سوآپ روی کالاها را تنظیم می کند، در حالی که SEC صرفاً اوراق بهادار را تنظیم می کند. با این حال، اگر چیزی از نظر CFTC یک کالا و همچنین یک امنیت طبق تعریف SEC باشد، این امکان وجود دارد که در حوزه صلاحیت هر دو نهاد نظارتی باشد.

بایننس اتهامات سوء مدیریت صندوق را رد کرد

بایننس در پاسخ به گزارش رویترز مبنی بر اینکه صرافی ارزهای دیجیتال وجوه مشتری را با درآمد شرکت ترکیب کرده است، اتهامات وارده را رد کرد. به گفته منابع رویترز، بایننس ظاهراً بین سال‌های 2020 تا 2021 میلیاردها دلار از درآمد شرکت‌ها و سرمایه‌های مشتریان را با هم ترکیب کرده است، که اکثر این ترکیب‌ها در حساب‌های موجود در بانک سیلورگیت که اکنون ورشکسته شده است، صورت گرفته است. در توییتر، پاتریک هیلمن، مدیر ارتباطات بایننس، این گزارش را تئوری توطئه خواند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.