موتور جستجوی گوگل دیگر به سوالات احمقانه پاسخ نمی دهد!

موتور جستجوی گوگل قصد دارد بخش «قطعه‌های ویژه» را به‌روزرسانی کند تا تعداد خطاهای اغلب خنده‌دار را کاهش دهد.

به گزارش تک ناک ،گوگل اعلام کرده است که موتور جستجویش پاسخ‌ به سوالات احمقانه را متوقف می‌کند. زیرا به دنبال بهبود سرویس «قطعه‌های ویژه» خود است.

این بدان معناست که کاربران باید پاسخ‌های کمتری به سوالاتی مانند «چه زمانی اسنوپی آبراهام لینکلن را ترور کرد؟» ببینند . سرویس یک بار با خوشحالی پاسخ می‌دهد «1865»تاریخ درست، اما قاتل اشتباه.
پاندو نایاک رئیس جستجو شرکت، در یک پست وبلاگی که تغییرات را اعلام می کند، گفت: “این به وضوح مفیدترین راه برای نمایش این نتیجه نیست.” ما سیستم‌های خود را آموزش داده‌ایم تا در تشخیص این نوع پیش‌فرض‌های نادرست، که خیلی رایج نیستند، بهتر شوند، اما مواردی وجود دارد که نشان دادن یک قطعه ویژه مفید نیست. با این به‌روزرسانی، راه‌اندازی قطعه‌های برجسته در این موارد را تا ۴۰ درصد کاهش داده‌ایم.»
اسنیپت ها که گاهی اوقات به عنوان پاسخی ویژه به سوالات مستقیم پرسیده شده از جستجوی گوگل نشان داده می شوند، مدت هاست که سنگ بنای استراتژی هوش مصنوعی این شرکت بوده اند. همین فناوری به بلندگوهای هوشمند و دستیارهای صوتی آن قدرت می‌دهد و به موتور جستجو اجازه می‌دهد تا درخواست‌های جستجو را بدون کلیک کردن بازدیدکنندگان به وب‌سایت‌های دیگر برآورده کند.

اما تکه‌هایی که به‌طور خودکار از محتویات وب‌سایت‌ها تولید می‌شوند، برای مدت طولانی نیز خاری در چشم گوگل بوده‌اند. در سال 2017، این شرکت متهم به انتشار «اخبار جعلی» شد زیرا در پاسخ به پرسش «آیا اوباما در حال برنامه ریزی برای کودتا است؟» دستیار صوتی گوگل آن با خوشحالی به کاربران گفت: «اوباما ممکن است در واقع در حال برنامه ریزی یک کودتای کمونیستی باشد. این پاسخ از یک سایت تئوری توطئه برداشته شده بود که ادعا میکرد باراک اوباما در حال برنامه ریزی برای یک کودتا کمونیستی در ایالات متحده است.
سایر خطاها خنده دار تر بوده اند. این شرکت با بازی به کاربران می‌گفت که پله‌ها در سال 1946 اختراع شده‌اند – پس از خواندن وب‌سایتی که مقررات ایمنی خاصی در ایالات متحده را به آن تاریخ نسبت می‌داد – یا ناخودآگاه یک شوخی مونتی پایتون را تکرار می‌کرد که از آنها می‌پرسیدند: «چرا ماشین‌های آتش‌نشانی قرمز هستند؟»
در تلاشی برای رسیدگی به علت اصلی چنین اشتباهاتی، گوگل همچنین هشدارهای جدیدی را برای مواقعی که یک عبارت جستجو به “خلأ داده” رسیده است – ارائه می دهد – سوالی که ممکن است پاسخ خوبی وجود نداشته باشد.
این سایت اکنون به کاربرانی که چنین درخواستی را انجام می دهند هشدار می دهد: “به نظر می رسد نتایج عالی زیادی برای این جستجو وجود ندارد.”
نایاک می‌گوید: «این بدان معنا نیست که هیچ اطلاعات مفیدی در دسترس نیست، یا اینکه یک نتیجه خاص با کیفیت پایین است.
این اعلامیه ها زمینه ای را در مورد کل مجموعه نتایج در صفحه ارائه می دهند و شما همیشه می توانید نتایج را برای درخواست خود مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.