نتایج آزمایش مقاومت هدست واقعیت ترکیبی Vision Pro منتشر شد

Vision Pro

هدست واقعیت ترکیبی Vision Pro اپل دیروز به بازار عرضه شد و به‌دنبال آن اولین ویدئو آزمایش مقاومت آن نیز به‌تازگی منتشر شده است.

به‌گزارش تک‌ناک، اولین آزمایش مقاومت هدست واقعیت ترکیبی Vision Pro منتشر شد. این آزمایش را یوتیوبری با نام کاربری AppleTrack انجام داده است که نشان می‌دهد مقاومت شیشه Vision Pro بیشتر از انتظارات قبلی است.

در شرایط عادی فرسودگی، مانند برخورد با دیوارها یا کابینت‌ها هنگام حرکت در خانه با استفاده از هدست، شیشه جلویی Vision Pro دچار خراشیدگی می‌شود؛ ولی آسیب جدی به آن وارد نمی‌آید. به‌طور خاص، مشخص شده است قبل از اینکه شیشه بشکند، غلاف‌های بلندگوی صوتی از کار می‌افتند. با‌این‌حال، افتادن دستگاه از ارتفاع شیشه جلویی را کاملاً می‌شکند؛ اما نکته شگفت‌انگیز این است که دستگاه همچنان می‌تواند عملکرد کلی خود را حفظ کند.

در آزمایشی که برای شبیه‌سازی آسیب‌های تصادفی در منزل انجام شد، مانند زمان‌هایی که افراد به‌طور ناگهانی هنگام حرکت در خانه به اشیاء برخورد می‌کنند، سم کول از AppleTrack تصمیم گرفت ابتدا Vision Pro را به دیوارهای اتاق خود بزند. این دستگاه توانست نیروهای معمولی را بدون آسیب‌دیدگی تحمل کند؛ یعنی احتمال دارد قبل از اینکه شیشه Vision Pro شکسته شود، خودتان آسیب ببینید و دچار ضربه مغزی شوید.

باوجوداین، در‌حالی‌که دوربین و شیشه و لنزها در شرایط مناسبی بودند، بلندگوی سمت راست دیگر کار نمی‌کرد. به‌نظر می‌رسد که اتصال در قسمت کناری باند به‌صورت داخلی از هم جدا و باعث شده است که غلاف صوتی دیگر نتواند برق دریافت کند و درنتیجه صدای آن قطع شود.

علاوه‌بر‌این، هدست اپل در‌برابر ضربات نشان داد که مقاومت راضی‌کننده‌ای دارد. در چند سقوط دیگر روی فرش، ویژن پرو توانست ضربه‌ها را به‌خوبی جذب کند. با‌وجود‌این، در سقوط‌ از ارتقاع بیشتر بلندگوها آسیب‌های بیشتری تجربه کردند. این مسئله نشان می‌دهد که باندها تا حدودی ضعف‌هایی دارند.

پس از هشتمین سقوط از ارتفاع زیاد، شیشه Vision Pro سرانجام شکست و خُرد شد. بااین‌همه، نکته مهم این بود که یک قطعه شیشه شکسته به‌صورت تمیز جدا شد و هدست اصلی همچنان به‌خوبی کار می‌کرد. با وجود نبود هرگونه قطعه‌ای از شیشه روی جلو، هر دو صفحه‌نمایش داخلی و خارجی EyeSight همچنان روشن بودند و به‌طور عادی کار می‌کردند.

در‌واقع، به‌نظر می‌رسید که با حذف آن قطعه شیشه، نمایشگر EyeSight کمی تیره‌تر شده است. این تغییر ممکن است نشان‌دهنده اهمیت شیشه در تنظیم نور و دیده‌شدن تصاویر با‌کیفیت‌تر باشد. دیدن توانایی دستگاه در‌ادامه کارکردن حتی پس از چنین آسیب‌هایی، نشان‌دهنده طراحی مقاوم و پایدار آن است.

درادامه، می‌توانید ویدئو کامل این آزمایش را تماشا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.