نسخه جدید ویندوز هولوگرافیک راه‌اندازی شد

تقریباً یک سال از زمان به‌روزرسانی شرکت مایکروسافت برای سیستم‌عامل Windows Holographic نسخه 22H2 گذشته است.

به گزارش تکناک ، در هفته‌های اخیر، این شرکت نسخه 23H3 سیستم‌عامل خود را که برای هدست‌های واقعیت مجازی مانند HoloLens 2 شرکت مایکروسافت استفاده می‌شود، عرضه کرده است.

این محصول در ابتدای امسال به ویندوز 11 (خانواده‌ای از سیستم‌های عامل برای رایانه‌های شخصی، سرورها، تلفن‌های همراه هوشمند و دستگاه‌های مجتمع) به‌روزرسانی شده است. شماره ساخت برای این به‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل 22621.1244 است.

در یک پست وبلاگی، مایکروسافت تغییرات جدیدی که در Windows Holographic (Windows Mixed Reality : mixed reality computing platform by Microsoft) نسخه 23H2 اعمال شده را شرح می‌دهد. شاید بزرگترین افزودنی، ویوفایندری برای دوربین هدست است. مایکروسافت اعلام کرده است:

با به‌روزرسانی‌های جدید دوربین در این نسخه، شما اکنون یک ویوفایندر دارید که قابی از آنچه در تصویر یا ویدئوی شما قرار دارد، ارائه می‌دهد. این ویژگی در هنگام گرفتن عکس یا ویدئو، هیچ‌چیز را از دید شما پنهان نمی‌کند.

یک ویژگی جدید دیگر این ویندوز هولوگرافیک طراحی شده است تا به افراد تجربه بهتری در هنگام مشاهده محتوای هولوگرافیک با استفاده از هدست HoloLens 2 بدهد:

برای کاربران HoloLens 2 که کالیبراسیون Eye Tracking خود را ذخیره نکرده‌اند (به هر دلیلی این مرحله را رد کرده یا در هنگام راه‌اندازی اولیه با مشکل مواجه شده‌اند)، ما اکنون موقعیت چشم (Eye Positions) یا فاصله بین دو چشم (Inter Pupillary Distance – IPD) را در مرحله‌ای ابتدایی بروزرسانی می‌کنیم، همان لحظه که کاربر دستگاه را بپوشد. این باعث تجربه کاربری بسیار روان‌تری می‌شود، به‌ویژه برای تعاملات هولوگرامی نزدیک مانند فشردن دکمه‌ها یا تایپ کردن روی صفحه کلید.

بعضی از ویژگی‌های جدید ویندوز هولوگرافیک دیگر شامل قابلیت تغییر نام دستگاه HoloLens 2 در بخش “درباره” منوی تنظیمات است، همراه با پشتیبانی از خواننده‌های NFC و سایر ویژگی‌ها. این نسخه جدید همچنین بهبودهایی را برای ردیابی دست و قلم‌ها دارد. همچنین، بهبودهایی در قلم‌ها و فونت‌ها نیز در این نسخه اعمال شده است.

مدیران IT که می‌خواهند هدست‌های خود را به نسخه 23H2 ویندوز هولوگرافیک به‌روزرسانی کنند، باید ابتدا مطمئن شوند که دستگاه‌های آن‌ها حداقل نسخه 21H2 را نصب دارند. کاربران می‌توانند به تنظیمات > به‌روزرسانی و امنیت > به‌روزرسانی Microsoft Windows (family of computer operating systems developed by Microsoft) بروند تا نسخه جدید را دانلود و به‌روزرسانی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.