نسخه iOS 16.4 چه ویژگی هایی دارد؟

امروز اپل نسخه 16.4 iOS را منتشر کرد، که چهارمین به‌روزرسانی عمده برای سیستم‌عامل iOS 16 عرضه شده در سپتامبر سال گذشته است.

امروز اپل نسخه 16.4 iOS را منتشر کرد، که چهارمین به‌روزرسانی عمده برای سیستم‌عامل iOS 16 عرضه شده در سپتامبر سال گذشته است.

به گزارش تکناک، iOS 16.4 دو ماه پس از عرضه iOS 16.3 (mobile operating system by Apple Inc.) عرضه می‌شود، به‌روزرسانی‌ای که کلیدهای امنیتی برای Apple ID را اضافه کرد.

نسخه‌های آی‌اواس 16.4 و iPadOS 16.4 می‌توانند بر روی گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد سازگار به صورت بی‌سیم (OTA) دانلود شوند. برای این کار کافی است به قسمت Settings > General > Software Update بروید.

به دلیل تقاضای بالا ممکن است طول بکشد تا به‌روزرسانی برای همه کاربران در دسترس قرار گیرد. اپل همچنین نسخه iOS 15.7.4 را برای کاربران آیفون با دستگاه‌های قدیمی‌تر منتشر کرده است که بهبودهای امنیتی در این به‌روزرسانی قرار دارند.

در iOS 16.4 در مجموع 21 شکلک جدید اضافه شده اند .این نسخه همچنین شامل ناتیفیکیشن وب سافاری برای وب‌سایت‌هایی است که به صفحه اصلی اضافه شده‌اند، Voice Isolation برای مکالمات تلفنی شفاف‌تر، بازگشت انیمیشن چرخش صفحه کتاب‌های اپل، به‌روزرسانی‌هایی برای پادکست‌ها، معماری جدید HomeKit و تعدادی تغییرات و تنظیمات کوچک دیگر می باشد.

این به‌روزرسانی شامل بهبودهای زیر و رفع اشکالات می‌شود:

  • 21 شکلک جدید از جمله حیوانات، حرکات دست و اشیاء در کیبورد شکلک‌ها قابل دسترسی است
  • اعلانات برای وب اپلیکیشن هایی که به صفحه اصلی سافاری اضافه شده‌اند
  • Voice Isolation برای مکالمات تلفنی غیر اینترنتی که صداهای محیطی اطراف را بلاک می‌کند
  • البوم تکراری در برنامه Photos اکنون از شناسایی تصاویر و فیلم‌های تکراری در کتابخانه‌ی تصاویر اشتراکی iCloud پشتیبانی می‌کند
  • پشتیبانی از VoiceOver برای نقشه‌ها در برنامه آب و هوا
  • تنظیمات Accessibility برای تاریک کردن خودکار ویدیو هنگامی که نور بالای محیط یا اثرات استروبوسکوپی تشخیص داده می‌شوند
  • رفع مشکلی که در آن درخواست‌های خرید از سمت کودکان ممکن است در دستگاه والدین ظاهر نشوند
  • رفع مشکلاتی که در آن دستگاه های کنترل گرمایش سازگار با Matter به هنگام اتصال به Apple Home ایجاد میشود
  • بهینه‌سازی ویژگی شناسایی تصادف در مدل‌های آیفون 14 و آیفون 14 پرو

iOS 16.4 و iPadOS 16.4 ممکن است یکی از آخرین به‌روزرسانی‌هایی باشند که در سیستم‌عامل‌های iOS 16 و iPadOS 16 مشاهده می‌کنیم، زیرا اپل تمرکز خود را برای رونمای iOS 17 و iPadOS 17 که در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان که انتظار می‌رود در ماه ژوئن برگزار شود، گذاشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.