نسل اول کنسول های ایکس باکس به پایان خط رسید

مایکروسافت به طور رسمی اعلام کرده است که توسعه بازی برای نسل قدیمی‌تر کنسول Xbox One را به پایان می‌رساند.

به گزارش تکناک، شرکت اعلام کرده است که دیگر هیچ بازی جدیدی برای این کنسول‌های قدیمی تولید نخواهند کرد، زیرا به نسل نهم کنسول‌های خودشان یعنی مدل‌های Series S و Series X نقل مکان کرده‌اند.

مت بوتی، رئیس استودیو بازی‌های ایکس باکس شرکت فن‌آوری آمریکایی اعلام کرد که “ما به نسل نهم (جدید) ارتقا پیدا کرده‌ایم”. با این حال، خبرها همه منفی نیست زیرا این برند تایید کرده است که همچنان سخت‌افزار Xbox One و بازی‌هایی که هنوز هم روی نسل قبلی اجرا می‌شوند را پشتیبانی خواهد کرد.

اما مایکروسافت به صورت رسمی اعلام کرده است که هیچ یک از استودیوهای داخلی خود بازی جدیدی برای این پلتفرم توسعه نمی‌دهند. با این حال، این به طور عمده نشانگر آن است که احتمال شرکت‌های دیگری که عنوان‌هایی برای Xbox One بسازند نیز کم است.

علاوه بر این، در جشنواره بازی‌های جدید Xbox Games Showcase هیچ بازی اول شخص جدیدی که روی Xbox One اجرا شود معرفی نشد که این اعلامیه را تأیید می‌کند. از سوی دیگر، این برند با فراهم کردن سرویس Xbox Cloud Gaming به شدت در حال گسترش پلتفرم بازی‌های ابری خود است. این امکان را برای ارائه بازی‌های سنگین مانند Microsoft Flight Simulator به صاحبان Xbox One فراهم می‌کند. بوتی اضافه کرد که “این روشی است که ما با آن حمایت خود را حفظ خواهیم کرد.”

حال می‌توانیم انتظار داشته باشیم تیم بر روی کنسول‌های جدید نسل Xbox Series X و Series S خود به طور کامل تمرکز کنند. این کنسول‌های جدید ارتقاء‌های مختلفی در عملکرد ارائه می‌دهند و به بازیکنان اجازه می‌دهند تا برخی عناوین را با سرعت تا ۱۲۰ فریم در ثانیه اجرا کنند که بازی‌های رقابتی را بهتر می‌کند. جالب است که این اعلامیه همچنین چند روز پس از اینکه شرکت به طور “تصادفی” اطلاعات کودکان را غیرقانونی در Xbox جمع آوری کرده بود، منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.