نسل جدید خودروهای برقی لکسوس به بازار می‌آید

برنامه مدیرعامل جدید تویوتا برای خودروهای برقی شامل خودروهای نوین کاملا بهینه شده لکسوس است که تا سال 2026 وارد بازار می شوند.

برنامه مدیرعامل جدید تویوتا برای خودروهای برقی شامل خودروهای نوین کاملا بهینه شده لکسوس است که تا سال 2026 وارد بازار می شوند.

به گزارش تکناک، مدیرعامل جدید تویوتا گفت که این خودروساز تا سال 2026 خودروهای الکتریکی «نسل بعدی» را با نام تجاری لکسوس عرضه خواهد کرد. این تنها بخشی از یک استراتژی جدید در حال توسعه برای غلبه بر مشکلات مرتبط با فرآیند تولید کند و گران قیمت خودروهای برقی است.

تویوتا همچنین خط تولید خودروهای برقی فعلی خود را که در حال حاضر متشکل از کراس اوور SUV bZ4X و خودروی برقی سوبارو سولترا که بر روی پلتفرم انعطاف‌پذیر خودروی برقی تویوتا e-TNGA ساخته شده است را گسترش خواهد داد. لکسوس هنوز شاسی بلند RZ 450e خود را که بر اساس همان پلتفرم ساخته شده است، عرضه نکرده است.

کوجی ساتو که در حال حاضر مدیرعامل لکسوس است، از اول آوریل جایگزین آکیو تویودا به عنوان رئیس و مدیرعامل تویوتا خواهد شد. در طی یک کنفرانس مطبوعاتی در روز دوشنبه، ساتو گفت که نسل بعدی وسایل نقلیه الکتریکی اولویت تجاری ما هستند. او ادامه داد زمان مناسب برای توسعه خودروهای برقی پس از آن که تیم مدیریتی جدید در آوریل مسئولیت را بر عهده گرفتند و جزئیات بیشتری را مورد بررسی قرار دادهند مشخص خواهد شد.

این موضوع پس از سال‌ها انتقاد از رویکرد کند تویوتا در پذیرش خودروهای الکتریکی، تکیه بر موفقیت‌های خود با خودروهای بنزینی و هیبریدی کارآمد، و منحرف شدن با توسعه خودروهای هیدروژنی صورت می‌گیرد. در همین حال، رقبا در حال گسترش پلتفرم های خودروی برقی با تولید محصولاتی مانند GM با Ultium هستند.

ساتو اشاره کرد که تویوتا رویکرد چند سویه را در پیش خواهد گرفت و تجارت هیبریدی خود را با وسایل نقلیه ای مانند پریوس که اکنون به روز شده است ادامه خواهد داد. ساتو گفت: ما می خواهیم با مشتریان در سراسر جهان هماهنگ باشیم و گزینه های متنوعی را ارائه دهیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.