نصب موفقیت آمیز سکوی ژنراتور بادی شناور در اعماق آب‌های اسپانیا

بر اساس یک بیانیه مطبوعاتی که روز جمعه توسط IE بدست آمد، یک سکوی ژنراتور بادی شناور با موفقیت در سایت آزمایش PLOCAN در جزایر قناری اسپانیا نصب شده است.

به گزارش تکناک، شرکت  X1 Wind، طراح این پلتفرم، و همچنین شرکای پروژه PivotBuoy با حمایت اتحادیه اروپا از یک موقعیت  آب و هوای مناسب برای تکمیل فرآیند نصب نمونه اولیه توربین بادی  شناور کاملاً کاربردی به سیستم پهلوگیری و کابل دینامیک از پیش نصب شده در ژوئن گذشته استفاده کردند.

خورخه کازانواس، مدیر عملیات بادی X1، گفت: با پایان کار نصب، فصل هیجان‌انگیز دیگری برای X1 Wind آغاز می‌شود، زیرا ما برای عملیات تولید برق به شبکه هوشمند PLOCAN آماده می‌شویم.

اکنون که این ژنراتور بادی شناور با موفقیت نصب شده است، نظارت بر پلتفرم را در زمان واقعی با چندین سنسور یکپارچه در سیستم SCADA داخلی خود آغاز خواهیم کرد.

سکوی شناور جدید با یک توربین V29 Vestas  بادی نصب شده و در عمق 50 متری آب مستقر شده است. این تنها یکی از اقداماتی است که برای اطمینان از اینکه فناوری X1 Wind مقیاس پذیر است ، انجام شده است. این نصب موفقیت آمیز شرکت را قادر می سازد تا سکوهای شناوری را برای توربین های مقیاس 15 مگاوات و فراتر از آن فراهم کند و آنها را در سایت های بسیار عمیق تر مستقر کند.

این یک نقطه عطف کلیدی برای شرکت ما و به طور کلی برای بخش توربین های بادی شناور است که قادر به نصب یک سکوی شناور با استفاده از سیستم پهلوگیری TLP است و برای نصب اولیه  فقط به کشتی‌های کوچک نیاز دارد. این نه تنها هزینه ها را کاهش می دهد، بلکه تاثیر آن بر بستر دریا را نیز کاهش می دهد. الکس راونتوس، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران X1 Wind گفت: داده‌های به‌دست‌آمده از X30 به کاهش خطر فناوری، بهبود طراحی و دریافت گواهینامه پلتفرم‌های مقیاس تجاری ما در آماده‌سازی برای مناقصه‌های آتی در اسپانیا و سایر کشورهای جهان کمک می‌کند.

برنامه های بلندپروازانه

X1 اخیراً توسط کمیسیون اروپا برای ارائه پروژه NextFloat انتخاب شد که یک برنامه بلندپروازانه برای تسریع نصب توربین های بادی شناور در مقیاس صنعتی با هدف نصب اولین پلت فرم تجاری خود در جنوب فرانسه است.

پس از اتمام نصب، پروژه جدید تا مارس 2023 در شرایط کاملا عملیاتی آزمایش خواهد شد و در عین حال همچنان برق تولیدی خود را به شبکه هوشمند PLOCAN تغذیه می کند.

برای دستیابی به این نقطه عطف شگفت انگیز، X1 Wind با چندین شرکت از جمله EDP NEW، DNV، INTECSEA، ESM و DEGIMA و مراکز تحقیقاتی در سطح جهانی WavEC، DTU و PLOCAN همکاری کرد.

جهان با چالش‌های بی‌سابقه‌ای مواجه است. کربن زدایی از طریق تولیدات تجدیدپذیر کلید  حل این مشکل خواهد بود. اقیانوس‌ها و اکتشاف پایدار انرژی‌های تجدیدپذیر فراساحلی برای یک دنیای سبزتر و کربن‌زدایی از اهمیت بالایی برخوردار است. باد دریایی شناور به آرامی اما به طور پیوسته نشان می دهد که یک مسیر رشد برای انرژی های تجدیدپذیر است و فناوری های امیدوارکننده ای مانند X1 Wind سنگ بنای چالش بزرگ برای تسریع رقابت پذیری این بخش است و ما دوست داریم این پروژه ها و فناوری های جدید را ببینیم که به حیات خود ادامه می دهند.

انتظار می رود سایت جدید به زودی شروع به تولید داده هایی کند که پشتیبانی حیاتی برای توسعه بعدی فناوری در مقیاس کامل فراهم می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.