توییتر به نفوذ جدید به سیستم‌هایش اعتراف کرد

یک هکر توانست با نفوذ به توییتر به   اطلاعات شماره تلفن و آدرس ایمیل مرتبط با برخی حساب های کاربری را جمع آوری کند.

توییتر روز جمعه اعلام کرد که یک نقص امنیتی در سیستمش باعث شد  تا یک هکر بتواند  با نفوذ به توییتر به   اطلاعات شماره تلفن و آدرس ایمیل مرتبط با برخی حساب های کاربری را جمع آوری کند.

به گزارش تک ناک ، توییتر گفت این نقص امنیتی به مدت شش ماه قبل از اینکه در ژانویه 2022 کشف شود، در سیستم آن وجود داشته و احتمالاً اطلاعات مرتبط با حساب‌های مستعار را افشا می‌کرد .

این گزارش می افزاید برخی از آنها ممکن است متعلق به افشاگران، فعالان حقوق بشر و دیگر مخالفان باشد.

نقص در سیستم‌های توییتر به هکرها اجازه می‌دهد تا هر آدرس ایمیل یا شماره تلفنی را ثبت  کنند و ببینند که آیا با حسابهای  موجود در توییتر مرتبط است یا نه.

توییتر این نقص را در ژانویه اصلاح کرد، اما در اطلاعیه روز جمعه اذعان کرد که حداقل یک هکر قبل از رفع نقص از آن استفاده کرده است.

ماه گذشته، توییتر گفت، از طریق یک گزارش خبری متوجه شد که هکر آن اطلاعات را در دارک وب می فروشد.

BleepingComputer در ماه ژوئیه گزارش داد که شخصی اطلاعات 5.4 میلیون کاربر توییتر ( جمع آوری شده از طریق همان نقص ) را به قیمت 30 هزار دلار می فروشد.

این نقض می تواند یک مشکل بزرگ برای افرادی باشد که به حساب های با نام های مستعار  برای ایمن ماندن آنلاین خود متکی هستند. بسیاری از فعالان حقوق بشر، مخالفان دولتها و روزنامه نگاران معمولاً از نام های مستعار در فضای مجازی استفاده می کنند تا از نظارت و اقدام های متقابل دولت ها بر خود جلوگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.