نقشه‌ جدید بریتانیا برای مبارزه با تهدید پهپادها

ارتش بریتانیا، به منظور مقابله با تهدید پهپاد های کوچک، مبلغ 4.6 میلیون پوند را برای تجهیز تفنگ‌های تهاجمی SA80 A3 به سیستم دوربین شکار پهپاد SmartShooter SMASH اختصاص داد.

به گزارش تکناک، این سیستم یک دید ویژه ایجاد میکند و به سرباز اجازه می دهد تا به طور خودکار روی یک پهپاد در حین پرواز قفل کند.

پهپادهای نظامی در هر میدان جنگی یافت میشوند. پهپادهای نظامی با اندازه های مختلف از نمونه هایی با بال ثابت غول پیکر با برد جهانی گرفته تا روتور کرافت های حشره مانند کوچک که میتواند در کف دست یک سرباز قرار گیرد، وجود دارند.

با این حال، جنگ یک تلاش دائمی بین عمل و عکس العمل است. اگر انواع بیشتری از پهپادها وجود دارد، پس باید راه‌های بیشتری برای مبارزه با آن‌ها وجود داشته باشد، مانند شبکه‌های ضد پهپاد، لیزر، مایکروویو و پارازیت‌ها.

دوربین شکار پهپاد SMASH، برای ایجاد  قابلیت لازم برای مقابله با تهدیدات پهپادی طی برنامه C-sUAS توسعه داده شد. این دستگاه که به گونه ای طراحی شده است که مانند یک دوربین دید استاندارد روی تفنگ تهاجمی SA80 A3 و سایر سلاح های خدماتی انفرادی قرار بگیرد. این دستگاه دارای یک پردازشگر تصویر است که از هوش مصنوعی برای شناسایی و قفل کردن روی پهپاد در داخل میدان دید استفاده می کند. سپس مربعی را در اطراف هدف ترسیم می کند. هنگامی که سلاح در زاویه درستی قرار گرفت، اسلحه اجازه شلیک می دهد و احتمال نابودی پهپاد را تا حد زیادی افزایش می دهد.

دوربین های جدید توسط گردان 2 YORKS ارتش آزمایش شده است. بر اساس قرارداد حاضر، تا پایان سال جاری 225 دوربین SMASH در اختیار یگان‌های ویژه در سراسر ارتش بریتانیا قرار خواهد گرفت. طی چند سال آینده، دوربین های SMASH بیشتری از شرکت Viking Arms Ltd مستقر در یورکشایر برای بقیه ارتش، نیروی دریایی سلطنتی و RAF خریداری خواهد شد.

فرمانده مارک باودن، مدیر واحد Counter-UAS SO1 گفت: ما بسیار خرسندیم که ورود اولین تجهیزات C-sUAS را به برنامه تجهیزات اصلی اعلام کنیم. همانطور که در اوکراین و سایر مناطق عملیاتی دیدیم، تهدید پهپاد های کوچک بدون سرنشین به طور قابل توجهی در حال افزایش است. دوربین شکار پهپاد SMASH یک مزیت تاکتیکی قابل توجهی را  به سرباز میدان نبرد ارائه می دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.