نقشه جدید پلتفرم X برای کسب درآمد بیشتر

پلتفرم X که قبلاً با نام توییتر شناخته می‌شد قصد دارد خدمات اشتراک پولی خود را به سه سطح عضویت تقسیم کند تا بر اساس تعداد تبلیغاتی که برای کاربر نمایش داده می‌شود، قیمت اشتراک را متفاوت تعیین کند.

به گزارش تکناک، طبق گفته منبع بلومبرگ شرکت در حال حاضر سه نسخه از طرح ویژه فعلی که با قیمت ۸ دلار در ماه شروع می‌شود را تست می‌کند. هنوز مشخص نیست که آیا نسخه رایگان نیز همچنان وجود خواهد داشت یا خیر.

اطلاعات قیمت‌گذاری برای سطوح عضویت جدید اعلام نشده است. با این حال، طبق جزئیاتی که قبلاً در برنامه پلتفرم X کشف شده بود، طرح ورودی Basic تعداد تبلیغاتی که کاربران در پلتفرم مشاهده می‌کنند را کاهش نمی‌دهد. یکی از مزایایی که اعضای ویژه فعلی از آن بهره‌مند هستند این است که، سطح استاندارد نصف تعداد تبلیغات را نشان می‌دهد. سطح بالای Premium، یعنی Plus، تماماً تبلیغات را حذف می‌کند و به همین دلیل احتمالاً هزینه بیشتری نسبت به ۸ دلار در ماه یا ۸۴ دلار در سالی که امروزه دریافت می‌شود، خواهد داشت. X هنوز زمان عرضه این سطوح عضویت جدید را برای تست و یا در دسترس عمومی اعلام نکرده است و همچنین مشخص نیست که هر طرح چه مزایا اضافی (علامت آبی، ویرایش و غیره) را شامل می‌شود.

در حین تماس،لیندا یاکارینو مدیرعامل پلتفرم X، ، اعلام کرد که درآمد تبلیغات، اجاره دادن داده‌ها و عضویت‌های اشتراکی شرکت به طور سه‌ماهه “با درصدهای تک‌رقمی بالا” در حال رشد است و ادعاهایی که در رویداد Code هفته گذشته ارائه شد که حدود ۹۰ درصد از برترین تبلیغ‌کنندگان X به پلتفرم بازگشته‌اند را تکرار کرد.

این ادعاها توسط سازمان ناظر بر رسانه‌های غیرانتفاعی Media Matters کاهش یافت و آنها اظهار کردند که تبلیغ‌کنندگان واقعا به پلتفرم بازگشته‌اند، اما هزینه‌های آنها نسبت به زمان قبل از ماسک و توییتر به طور قابل توجهی ۹۰ درصد کاهش یافته است. یاکارینو در تماس اعلام کرد که هزینه تبلیغات هنوز به سطح تاریخی خود بازنگشته و شرکت‌ها در بودجه‌های خرج خود محتاط‌تر عمل می‌کنند.

وضعیت مالی پلتفرم X از زمانی که ایلان ماسک آن را در سال گذشته با قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد (که ارزش آن از آن زمان به یک سوم آن قیمت کاهش یافته است)، موضوعی پرطرفدار برای بحث بوده است. بر اساس برآوردهای بلومبرگ، X حدود 1.2 میلیارد دلار در سال بابت بدهی خود بدهکار است. ماسک قبلاً اعلام کرده بود که قصد دارد با انتقال به یک سرویس کاملاً مبتنی بر اشتراک، که هر کاربر در پلتفرم هزینه می‌کند، درآمد را افزایش داده و ربات‌ها را از بین ببرد. او در مصاحبه ای در کنفرانس Code هفته گذشته نتوانست این طرحها را تأیید کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.