نماد tune جایگزین HTTPS در کروم می‌شود

گوگل مدت‌هاست که می‌خواهد آیکون قفل را در نوار آدرس کروم با نماد Tune جایگزین کند و سرانجام در سپتامبر به عنوان بخشی از طراحی مجدد گسترده‌تر مرورگر، این برنامه را عملی می کند.

گوگل مدت‌هاست که می‌خواهد آیکون قفل را در نوار آدرس کروم با نماد Tune جایگزین کند و سرانجام در سپتامبر به عنوان بخشی از طراحی مجدد گسترده‌تر مرورگر، این برنامه را عملی می کند.

به گزارش تکناک، این شرکت  نحوه نمایش نماد قفل هنگام بارگیری مرورگرها از یک سایت HTTPS از نسخه های اولیه نت اسکیپ در دهه 1990، را خاطرنشان کرد و گفت: از امروز، بیش از 95 درصد از بارگیری صفحات در کروم (برای ویندوز) با استفاده از HTTPS انجام می شود. با توجه به تطابق گسترده آن، گوگل می‌خواهد «نحوه علامت‌گذاری حفاظت‌های امنیتی در مرورگر را دوباره ارزیابی کند».

در ابتدا که به ندرت از HTTPS استفاده می‌شد، نماد قفل توجه را به حفاظت های اضافی ارائه شده توسط HTTPS جلب می کرد. امروز، دیگر این مسأله صادق نیست، و HTTPS یک هنجار است، نه استثنا! و کروم بر این اساس توسعه یافته است.

عامل دیگر که نشان از قابل اعتماد بودن نماد قفل برخلاف عملکرد واقعی آن داشت، به صورت زیر بیان شده است:

علیرغم تلاش‌های بسیار ما، تحقیقات در سال 2021 نشان از تنها درک درست 11 درصد از شرکت کنندگان از معنی نماد قفل بود. این سوء تفاهم مشکلات خود را دارد و باعث می‌شود تقریباً همه سایت های فیشینگ نیز از HTTPS استفاده کنند بنابراین نماد قفل را نیز نمایش دهند. سوء تفاهم ها آنقدر فراگیر بود که بسیاری از سازمان ها، از جمله FBI، دستورالعمل های صریحی مبنی بر عدم ایمنی وب‌سایت بر اساس نماد قفل منتشر کردند.

کروم پس از یک آزمایش انتها به ابتدا chevron، قفل را با نماد “tune” جایگزین می کند. این طراحی جدید قرار است شامل یک “نشانگر خنثی” و به معنی “امنیت حالت پیش فرض در کروم” باشد. این نماد tune که میزان امنیت را نشان می‌دهد، شامل گزینه‌های زیر خواهد بود:

  • Does not imply “trustworthy” (قابل اعتماد به نظر نمی‌رسد)
  • Is more obviously clickable ( دارای امنیت نسبی)
  • Is commonly associated with settings or other controls (شامل تنظیمات یا سایر کنترل‌ها)

مزیت مورد آخر امکان دسترسی بیشتر به مجوز‌های کنترل‌ و کمک به امنیت بیشتر است. طبق تحقیقات، پیش از این، کاربران از نحوه نمایش کنترل‌ها با کلیک روی نماد قفل اطلاعی نداشته‌اند. مرورگر همچنان HTTP را در نوار آدرس، به عنوان ناامن علامت گذاری می‌کند.

گوگل در اوایل سپتامبر 2023 نماد tune را با Chrome 117 به عنوان بخشی از طراحی مجدد Material You در نسخه دسکتاپ، ارائه خواهد کرد

گوگل در اوایل سپتامبر 2023 نماد tune را با Chrome 117 به عنوان بخشی از طراحی مجدد Material You در نسخه دسکتاپ، ارائه خواهد کرد. همچنین این حالت به نسخه اندروید کروم  راه خواهد یافت. اما در نسخه iOS نماد قفل به طور کامل حذف خواهد شد.

اگر Chrome Refresh 2023 را در chrome://flags#chrome-refresh-2023 فعال کنید، اکنون می توانید نماد tune جدید را در Chrome Canary ببینید، اما به خاطر داشته باشید که این پرچم عملکردی که هنوز در حال پیشرفت و توسعه است را فعال می کند و نشان‌دهنده محصول نهایی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.