نمایش قدرت پهپاد T-600 در رزمایش ناتو

رزمایش اخیر ناتو در آب‌های سواحل پرتغال شاهد رسیدن پهپادهای نیروی دریایی به سطح جدیدی از توانمندی بود.

به گزارش تکناک، در بخشی از این تمرین، شرکت های نظامی BAE Systems و Malloy Aeronautics با استفاده از پهپاد حمل بار سنگین T-600 مجهز به سیستم هوایی بدون خدمه (UAS)، یک اژدر آموزشی Sting Ray را پرتاب کردند.

نیروی دریایی کشورهای بزرگ جهان علاقه شدیدی به هواپیماهای بدون سرنشین در هر شکل و اندازه دارند. همانطور که این تجهیزات پیچیده تر می شوند،  می توانند کارهای بیشتری انجام دهند و انسان ها عهده دار وظایف مهم تری شوند.

اگرچه در نگاه اول به نظر می رسد که از پهپادهای کوادکوپتر برای ساخت فیلم استفاده می شود، آنها کاربردهای فراوانی دارند. T-600 تقریباً به اندازه یک ماشین جمع و جور است. این پهپاد یک نمونه نمایشی با موتور الکتریکی است که برای حمل بار طراحی شده است. T-600 بار 200 کیلوگرمی را با حداکثر سرعت 140 کیلومتر در ساعت تا برد 80 کیلومتر جابجا میکند.

پهپاد T-600 به عنوان بخشی از تمرین رباتیک ناتو و آزمایش سیستم های بدون خدمه دریایی (REPMUS) 2023، برای نمایندگان کشورهای ناتو و همچنین ایرلند و سوئد نمایش های تمرینی اجرا کرد.

نقطه برجسته این نمایش ها، پرتاب یک اژدر ضد زیردریایی نوع آموزشی Sting Ray بود. این اولین بار بود که چنین سلاحی توسط یک پهپاد به عنوان بخشی از یک ماموریت دریایی به کار گرفته می شد. هدف نه تنها نشان دادن قابلیت‌های جنگ ضد زیردریایی T600، بلکه پتانسیل آن برای تدارکات خودکار، تامین مجدد، تخلیه مجروحان و سایر وظایف بدون نیاز به خلبان انسانی بود.

به گفته BAE Systems، پهپاد T-600 پایه و اساسی برای پهپاد حمل بار سنگین تمام الکتریکی T-650 است که قابلیت پیکربندی مجدد دارد و برای بازارهای نظامی، تجاری و بشردوستانه کاربرد خواهد داشت.

نیل اپلتون، رئیس بخش محصولات الکتریکی پایدار، BAE Systems Air گفت: تنها در دو سال از آغاز همکاری خود با Malloy، یک پهپاد سنگین را ساختیم و با نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا و نیروی دریایی پرتغال همکاری کردیم و در آخرین تمرین REPMUS ناتو شرکت کردیم. این تمرین توانایی فناوری T-600 ما را به نمایش گذاشت که یک اژدر Sting Ray را در مقابل نیروهای برتر دریایی جهان حمل می کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.