نوار جستجوی گوگل کروم تغییر می کند

گوگل در حال انجام چند تغییر در نحوه کار نوار جستجو و نوار آدرس خود است، که در مرورگر کروم به عنوان “omnibox” شناخته می‌شود.

به گزارش تکناک، اکنون کروم می تواند اشتباهات تایپی شما را تصحیح کند، نشان‌های مرورگر شما را جستجو کند و به طور کلی به شما کمک کند تا بدون جستجوی زیاد در گوگل به مقصد خود برسید.

تغییرات بسیار کوچک هستند، اما یک روند مهم و تا حدودی غیرمنتظره در همه آنها وجود دارد: گوگل دسترسی شما به جستجو در وب را بدون نیاز به انجام تعداد زیادی جستجو در گوگل آسان‌تر می‌کند.

اگر شما از Chrome بر روی دسکتاپ یا موبایل استفاده می کنید، مرورگر اکنون سعی می‌کند اشتباهات تایپی در آدرس وب را اصلاح کند. بنابراین زمانی که شما theverge.com یا ninteendo.com را تایپ می‌کنید، پیشنهادات خودکار بر اساس سایت درست را دریافت خواهید کرد.

پیشنهاد خودکار omnibox به طور کلی هوشمندتر است و بر اساس کلمات کلیدی سایتی که شما به دنبال آن هستید، پیش‌بینی می‌کند که شما در حال تایپ کدام URL هستید. (به عنوان مثال گوگل، شما می‌توانید “پروازها” را تایپ کنید و Google Chrome (desktop web browser developed by Google) ممکن است پیش‌بینی کند که شما می‌خواهید به Google Flights بروید، در حالی که قبلاً فقط پیشنهاد‌های جستجویی شامل این کلمه را پیشنهاد می‌کرد. این قابلیت همچنین با سایت‌های غیرگوگل نیز کار خواهد کرد.) کروم همچنین می‌تواند سایت‌ها و فایل‌های مرتبط با آنچه را که تایپ می‌کنید در نشانک های شما جستجو کند.

همه این ویژگی‌ها بر اساس سابقه مرور و نشانک‌های شما هستند، بنابراین کروم کمی شخصی‌تر می‌شود. اما آخرین تغییر web-wide است و برای گوگل کاملاً بی‌ربط است: وقتی شروع به تایپ نام یک وب‌سایت محبوب می‌کنید، omnibox آدرس URL آن سایت را در لیست پیشنهادات به شما نشان می‌دهد و می‌توانید آن را انتخاب کنید تا مستقیماً به آن سایت بروید.

این ویژگی ها به طور کلی تجربه ناوبری وب خوب و مفیدی را به کاربر می دهند، اما به این معنی است که احتمالاً جستجوهای کمتری در گوگل انجام خواهید داد. یکی از ارکان کسب و کار جستجو، چیزی است که به عنوان جستجوی ناوبری شناخته می شود. به طور معمول یک درصد بزرگی از اینترنت توسط گوگل کردن کلمه “Facebook” و کلیک بر روی نتیجه برتر به فیسبوک می‌رسد. همچنین، اشتباهات تایپی نیز درصد بیشتری از جستجوها را تشکیل می‌دهند. در گذشته، تیم کروم به خاطر اینکه این ویژگی‌ها می توانستند تعداد جستجوهای گوگل را کاهش دهند، از این ویژگی‌های دوری کرد.

اما اکنون با چند تغییر ممکن است گوگل برای پذیرش این نوع ویژگی‌ها آماده باشد. اول، گوگل در یک دعوای حقوقی درگیر است که ادعا می کند که انحصار جستجو متعلق به گوگل است و از قدرت خود به نفع مصرف کنندگان سوء استفاده می کند. دوم، همانطور که گوگل از طریق Search Generative Experience به هوش مصنوعی پیوسته است هر پرسش به معنای واقعی کلمه برای گوگل گران تر تمام شده است زیرا برای دریافت پاسخ باید مدل های زبان بزرگ خود را جستجو کند.

بسیاری از این جستجوهای مسیریابی به هر حال تبلیغات ندارند، بنابراین گوگل واقعاً ممکن است خوشحال باشد که مردم را از صفحه نتایج جستجوی خود دور کند. در نهایت، حفظ تسلط کروم که باعث می‌شود گوگل به عنوان موتور جستجوی اصلی بیشتر مردم باقی بماند احتمالاً ارزش چند معاوضه ویژگی کوچک را دارد.

همراه با همه این تغییرات، گوگل می‌گوید در حال اصلاح طرح‌بندی بصری omnibox است تا خواندن آن آسان‌تر و بارگیری سریع‌تر شود. به نظر می رسد، حداقل در کروم، گوگل تا حدودی اهمیت صفحه نتایج جستجو را کمرنگ می کند و نوار آدرس و پیشنهادات را بالا می برد تا حرکت در وب را سریعتر کند. در این حالت، در بسیاری از جوانب، معنای جستجو در اینترنت در حال تغییر است. حتی گوگل نیز مجبور است برای همگام شدن با تغییرات به سرعت حرکت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.