نوکیا در ماه شبکه 4G LTE راه اندازی می کند

نوکیا به منظور ایجاد راهی برای "ارتقاء اکتشافات ماه" به دنبال را ه اندازی یک شبکه 4G LTE تا پایان سال روی ماه را دارد.

در حالی‌که همه شرکت‌ها به دنبال ارائه خدمات ماهواره‌ای در زمین هستند، نوکیا به فراتر از آن می‌اندیشد و در صورت پیشروی روند آن، قصد راه‌اندازی یک شبکه 4G LTE تا پایان سال روی ماه را دارد.

به گزارش تکناک، با فعال‌سازی این شبکه، راهی برای “ارتقاء اکتشافات ماه” ایجاد خواهد شد. نوکیا برای پرتاب شبکه خود به فضا با اسپیس ایکس همکاری خواهد کرد.

طبق گزارش CNBC، نوکیا سیستمی متشکل از سه بخش، شامل ایستگاه پایه مجهز به آنتن و تعبیه‌شده در یک ماه‌نورد Nova-C طراحی شده توسط شرکت فضایی Intuitive Machines ایالات متحده آمریکا، همراه با یک پیمایش‌گر مجهز به سیستم انرژی خورشیدی را به فضا خواهد فرستاد.

ماه‌نورد سفینه محافظ و حامل پیمایش‌گر است و امکان فرود بدون دردسر بر روی یک سیاره یا سطح ماه را برای آن فراهم می‌کند. پس از فرود ماه‌نورد، پیمایش‌گر در اطراف پرسه می‌زند و اطلاعات را به پایگاه خود ارسال می‌کند. ماه نورد و پیمایش‌گر با اتصال 4G LTE  نوکیا به هم متصل خواهند بود.

طبق ادعای نوکیا، این شرکت اولین شبکه 4G LTE خود را در دهانه شکلتون در نزدیکی قطب جنوبی ماه، ایجاد خواهد کرد. طبق گفته ناسا، شرایط ماه بر خلاف زمین است، و دما تا 250 درجه فارنهایت افزایش و تا 208- درجه فارنهایت کاهش می‌یابد. بنابراین به این زودی گردشگران فضایی روی ماه نمی‌توانند از شبکه LTE برای آپلود ویدیو‌های TikTok و  Reels در اینستاگرام استفاده ‌کنند.

در ابتدا، این شبکه توسط ناسا مورد استفاده قرار خواهد گرفت و به نوعی قابلیت استفاده از فناوری سلولی فعلی در خارج از زمین را روی ماه بررسی خواهد کرد.

برخی از موارد استفاده از این فناوری شامل ارتباط بین فضانوردان و البته بازگرداندن اطلاعات مهم به کنترل ماموریت در زمین است. با وجود آمادگی نوکیا برای راه‌اندازی شبکه خود روی ماه، در این فرایند متغیر‌ها بسیارند، بنابراین پیش‌روی وی طبق این جدول زمانی به شرکای آن نیز وابسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.