نگاهی به اولین ایستگاه‌های قایقرانی هیدروژنی جهان

ایستگاه های سوخت گیری هیدروژن NatPower H

اخیرا شرکت معماری زاها حدید و شرکت NatPower H از یک پروژه جاه‌طلبانه با عنوان ایستگاه‌های قایقرانی هیدروژنی رونمایی کردند.

به گزارش تکناک، ایستگاه‌های سوخت‌گیری هیدروژن NatPower H که برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده انرژی پایدار در صنایع دریایی طراحی شده‌اند، تغییرات فراوانی را ایجاد خواهند کرد. 100 میلیون یورو برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

فیلیپو اینوسنتی، مدیر شرکت معماران زاها حدید، این ایستگاه‌های قایق‌سواری هیدروژنی را سازه‌هایی توصیف کرد که با بتن دیجیتال کم انرژی تقویت نشده ساخته شده‌اند.

این نوآوری در استخراج استحکام ساختاری از هندسه به جای مصالح سنتی نهفته است و شکاف بین تکنیک‌های ساخت و ساز قدیمی و فناوری‌های پیشرفته پایدار را پر می‌کند. این فلسفه طراحی به طور یکپارچه با تعهد NatPower-H برای رقم زدن آینده‌ای زیست پایدار، هماهنگ است.

اخیرا تغییر جهانی به سمت کشتی‌های دوستدار محیط زیست مشهود است، زیرا کارخانه‌های کشتی سازی فعالانه به دنبال راه‌حل‌هایی برای به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی خود هستند. ایجاد مناطق دریایی حفاظت شده که در آن موتورهای دیزلی در حال حاضر ممنوع هستند، بر ضرورت اقدامات پایدار در صنعت قایق‌رانی از جمله قایق‌های تفریحی و قایق‌های بزرگ تاکید می‌کند.

در حالی که صنعت مشتاق است کشتی‌های هیدروژنی را بپذیرد، فقدان زیرساخت برای توزیع و سوخت‌گیری همواره یک مانع بزرگ بوده است. پروژه عظیم NatPower H با نصب هاب‌های انرژی پایدار در بندرهای تفریحی بزرگ ایتالیا، به دنبال از بین بردن این موانع است.

آندریا مینردو، مدیر عامل شرکت NatPower H، بر هدف آنها برای تسهیل انتقال انرژی در صنعت کشتی‌سازی ایتالیا، به ترویج تولید قایق‌هایی با موتور هیدروژنی با انتشار مستقیم دی‌اکسید کربن تاکید کرد.

زیرنویس دوم: ایستگاه های سوخت گیری هیدروژن NatPower H
ایستگاه های سوخت گیری هیدروژن NatPower H

قرارداد با 25 اسکله و بندر در ایتالیا

این پروژه که قرار است طی 6 سال آینده گسترش یابد، قبلاً با 25 اسکله و بندر در ایتالیا توافق نامه‌هایی را امضا کرده است. این امر پایه و اساس شبکه جهانی ایستگاه‌های سوخت هیدروژنی را ایجاد می‌کند و راه‌حلی جامع برای نیازهای انرژی جامعه قایقرانی ارائه می‌دهد.

معماران زاها حدید بر سادگی، مسئولیت زیست محیطی، نوآوری و امکانات با تکنولوژی پایین تمرکز کرده‌اند تا اطمینان حاصل کنند که ایستگاه‌ها با ویژگی‌های منحصربه‌فرد چشم‌انداز مدیترانه هماهنگ هستند. با استفاده از مواد محلی و سیمان ضربه‌ای کم کربن، ایستگاه‌ها به طور یکپارچه با محیط اطراف خود ترکیب می‌شوند و زیبایی و تنوع را در هر مکان ارائه می‌دهند.

فرآیند ساخت این ایستگاه‌ها از تکنیک‌های پیشرفته قرار دادن مصالح با ربات استفاده می‌کند که منجر به ساخت مصالح قابل بازیافت، غیر تقویت شده، خشک و قابل جداسازی می‌شود. این کار نه تنها یک استاندارد جدید برای کاهش پسماندها ایجاد می‌کند، بلکه کارایی مصالح را نیز بهبود می‌بخشد.

تعهد NatPower H به ایمنی، مقیاس پذیری و پایداری کامل در راه حل سوخت هیدروژن سبز به اوج خود رسیده است. اولین ایستگاه قرار است در تابستان 2024 در Marina Sant’Elena  در ونیز افتتاح شود و یک لحظه تاریخی را در جستجوی آینده‌ای پاک‌تر و سبزتر برای قایق‌سواری تفریحی رقم خواهد زد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.