نیروی هوایی آمریکا به فناوری رباتیک تجهیز می‌شود

نیروی هوایی آمریکا قراردادی را با Reliable Robotics منعقد کرده است تا چگونگی تبدیل جت های حمل و نقل چند موتوره به هواپیما رباتیک خودکار را مطالعه کند.

نیروی هوایی آمریکا قراردادی را با Reliable Robotics منعقد کرده است تا چگونگی تبدیل جت های حمل و نقل چند موتوره به هواپیما رباتیک خودکار را مطالعه کند.

به گزارش تکناک، یکی از اجزای کلیدی آمریکا و تعهدات نظامی جهانی آن ناوگان هواپیماهای ترابری آن از جمله لاکهید مارتین C-5 Galaxy و Boeing C-17 Globemaster III است. اینها به نیروی هوایی ایالات متحده این امکان را می دهد که سربازان و تجهیزات آنها را در کوتاه ترین زمان به هر نقطه از جهان منتقل کنند و آنها را برای مدت نامحدودی تامین کند.

با این حال، دستیابی و نگهداری این قابلیت بسیار پرهزینه است و اغلب به معنای اعزام خدمه هوایی به مناطق خطرناک است که ممکن است با تسلیحات ضد هوایی متخاصم روبرو شوند. همچنین به تعداد زیادی خلبان نیاز دارد که ارزان نیستند و همیشه کمبود دارند.

برای مقابله با این کمبود، نیروی هوایی شرکت Reliable Robotics را برای بررسی خودکار کردن هواپیما های باری موجود استخدام کرده است. این ایده جدید نیست، اما تطبیق این فناوری با جت های حمل و نقل چند موتوره بزرگ که ماموریت های تدارکاتی نظامی پرواز را انجام می دهند، سطح دیگری از پیچیدگی را اضافه می کند.

اگر این مفهوم عملی شود، به نیروی هوایی اجازه می دهد تا بدون نیاز به آموزش خلبانان بیشتر یا ساخت هواپیماهای جدید، ماموریت های باری خود را بهبود بخشد.

digikala

همچنین سطح جدیدی از ایمنی بالقوه را معرفی خواهد کرد، زیرا با سیستم‌های هوش مصنوعی بهبودیافته، کامپیوتر های پرواز خودمختار به لطف توانایی خود در محاسبه فوری مسیرهای پرواز جایگزین، بهتر می‌توانند به برخی موارد اضطراری پاسخ دهند در حالی که خلبان انسان باید به تجربه خود تکیه کند.

هدف قرارداد جدید تولید سیستم‌های پرواز مستقل است که می‌توانند تمام جنبه‌های پرواز، از حرکت آهسته هواپیما بر روی باند فرودگاه گرفته تا برخاستن و فرود را با انسان‌هایی که فقط برای نظارت از راه دور مورد نیاز هستند، انجام دهند. همچنین امکان ناوبری دقیق تر و کنترل های پروازی قوی تر و همچنین توانایی بهتر برای مدیریت هواپیما در شرایط مختلف محیطی را فراهم می کند.

دکتر دیوید اوبراین، سرلشکر و معاون ارشد راه حل های دولتی در Reliable Robotics گفت: ما نیروی هوایی را به عنوان یک شریک ضروری در این ماموریت ارج می نهیم. چشم انداز ما ارائه قابلیت خلبانی از راه دور برای طیف گسترده ای از هواپیماها است. این قرارداد تمرکز ما را بر اتوماسیون هواپیماهای جت بزرگ و چند موتوره بیشتر می کند که گام مهمی در نقشه راه توسعه ما است.

 

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.