نینتندو هم شبکۀ اجتماعی X را تحریم کرد

هر سه سازنده کنسول بازی اکنون ادغام با شبکه اجتماعی X را کنار گذاشته اند!

نینتندو به طور رسمی از 10 ژوئن پشتیبانی از ادغام کنسولی سوییچ با شبکۀ اجتماعی X را متوقف کرده است. این آخرین کنسول بازی نسل فعلی بود که پس از غیرفعال کردن دسترسی مایکروسافت و سونی در سال گذشته این کار را انجام داد.

به گزارش تک‌ناک، این ادغام به عنوان بخشی از به‌روزرسانی 18.1.0 نینتندو سوییچ حذف شد و این امکان را از کاربران سلب کرد تا حساب X خود را با کنسول لینک دهند یا اسکرین‌شات‌های درون بازی را از Super Smash Bros. Ultimate به صورت مستقیم به پلتفرم رسانۀ اجتماعی ارسال کنند. حذف این ویژگی‌ها بیشتر به‌روزرسانی 18.1.0 را شامل می‌شود، که دارای برخی بهبودهای عمومی پایداری و پشتیبانی از لینک دادن حساب‌های رسانه‌های اجتماعی از طریق ویژگی Switch  Friend Suggestions است.

نینتندو ماه گذشته این تغییرات را اعلام کرد، امّا دلیل قطع پشتیبانی از شبکه اجتماعی X را به صراحت بیان نکرده است. با توجه به اینکه کاربران سوییچ همچنان می‌توانند محتوای خود را در فیس‌بوک به اشتراک بگذارند، به احتمال زیاد با تغییرات در X API که اکنون از 42000 دلار شروع می‌شود، ارتباط دارد.

مایکروسافت زمانی که در آوریل گذشته امکان اشتراک‌گذاری آپلود بازی‌ها در این سرویس را برای کنسول‌های ایکس‌باکس حذف کرد، به به‌روزرسانی API ایکس اشاره‌ای نکرد. همچنین سونی نیز زمانی که در ماه نوامبر برای PS5 و PS4 از آن پیروی کرد، اشاره‌ای به آن نداشت. ممکن است هزینه تنها عامل نباشد، چرا که Slack گفته است که پشتیبانی را ادامه می‌دهد، به دلیل اینکه به‌روزرسانی‌های API بر عملکرد یکپارچه‌سازی با شبکه X آن تأثیر گذاشته است، امّا صرف نظر از دلیل آن، گیمرهای کنسول بازی اکنون برای اتصال مستقیم به پلتفرم مشکل خواهند داشت.

اکانت X Gaming در پستی که اکنون حذف شده، گفته است که «همکاری آن با نینتندو همچنان قوی است»، این در حالی بود که قبل آن نینتندو چنین خبری را اعلام کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.