هت‌تریک وزیر ارتباطات برای رفع فیلترینگ!

هت‌تریک وزیر ارتباطات برای رفع فیلترینگ!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه تاکنون تمامی پیشنهادهای او برای رفت فیلتر برخی اپلیکیشن‌ها در نهادهای تصمیم گیر رد شده، گفت: برای بار سوم پیشنهاد رفع فیلتر را به کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه می‌برم.

به گزارش تکناک به نقل از قدس آنلاین، عیسی زارع پور در پاسخ به این سوال که قرار نیست اکنون که فضای کشور در آرامش کامل قرار دارد برخی محدودیت‌ها و فیلتر اپلیکیشن‌های کاربردی مثل گوگل پلی برداشته شود، با بیان اینکه تصمیم در این زمینه با من نیست و من بارها حداقل پیشنهاد رفع فیلتر گوگل‌پلی را به کارگروه مصادیق مجرمانه داده‌ام اما مخالفت می‌کنند، گفت: ۱۳ نفر در این کارگروه عضو هستند، شش نفر آنها وزرای دولت هستند، یک نفر نماینده مجلس به همراه رئیس سازمان صدا و سیما، فرمانده کل انتظامی کشور و دادستان کل و دو عضو دیگر، بهتر است از بقیه اعضای این کارگروه هم سوال کنید که چرا نظرشان مخالف است.

وی درباره دلایل مخالفت با این پیشنهاد گفت: برخی استدلالها و دلایل امنیتی است، برخی اخلاقی است و مسائل دیگر ولی ما برای بار سوم هم این پیشنهاد را می‌بریم تا ببینیم چه می‌شود.

این مسئول در پاسخ به این سوال که آیا پنج وزیر دیگر عضو این کارگروه هم با رفت فیلتر مخالفند، گفت: نه! اینگونه نیست اما بهتر است نظرشان را از خودشان بپرسید.

زارع پور درباره تدابیر لازم و اتخاذ شده برای امنیت شبکه اینترنت و ارتباطی که احتمال می‌رود در ایام نزدیک به انتخابات با حملات سایبری بیشتری از سوی هکرها و گروه ها و کشورهای متخاصم روبرو شود هم گفت: در بحث امنیت شبکه چندین دستگاه ماموریت دارند و علاوه بر ما وزارت اطلاعات، پدافند غیرعامل، پلیس فتا و مرکز ملی فضای مجازی نقش دارند البته راهبری همه اینها با مرکز ملی فضای مجازی است.

وی اضافه کرد: بخشی که به ما سپرده شده زیرساخت‌های ارتباطی و نظارت بر تضمین امنیت برخی از دستگاه ها و تجهیزات غیر زیرساختی عضو دولت است. همکاران من هم شبانه روزی در تلاشند هم برای آزمون‌های آسیب‌پذیری که انجام می‌دهند و گزارش‌های ماهانه و مشاوره هایی رفع نقایص و هم مقابله شبانه روزی با حملاتی که از خارج از کشور صورت می‌گیرد.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: حجم حملات منع سرویس”داس” یا منع سرویس توزیع شده”دی داس” در یکسال گذشته شاید ۲۰ برابر شده باشد اما مردم ما کمتر این را احساس می‌کنند که به خاطر تلاش همکاران من در شرکت ارتباطات زیرساخت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.