هدست جدید اپل برای انتقال صدا به ایرپاد نیاز دارد

نشریه The Information آخرین جمع بندی خود از جزئیات فنی هدست آینده واقعیت مجازی اپل (Apple VR/AR)، را منتشر کرد و انتظار می رود این دستگاه در سال جاری به مرحله عرضه عمومی برسد.

نشریه The Information آخرین جمع بندی خود از جزئیات فنی هدست آینده واقعیت مجازی اپل (Apple VR/AR)، را منتشر کرد و انتظار می رود این دستگاه در سال جاری به مرحله عرضه عمومی برسد.

به گزارش تکناک، یک نکته جالب در این دستگاه وجود پشتیبانی از حالت تأخیر کم در انتقال صدا در تراشه H2 جدیدترین نسل ایرپاد پرو است که به‌منظور همکاری با تراشه H2 داخل هدست طراحی شده است.

با وجود بلندگوهای یکپارچه در این هدست، اما طبق گفته The Information اپل ممکن است هنگام برقراری ارتباط با دیگران، از ایرپاد استفاده کند.

طبق این گزارش هدبند شامل بلندگوهایی برای کاربر می‌شود، اما صدای آن توسط اطرافیان قابل شنیدن خواهد بود. بنابراین، برای رعایت حریم خصوصی کاربر، ممکن است به‌منظور عدم امکان استراق‌سمع مکالمات وی به ایرپاد برای برای برقراری ارتباط نیاز باشد.

همچنین به‌نظر می‌رسد تنها از ایرپادهای تراشه H2 در آن پشتیبانی ‌شود، و سازگاری را تنها به آخرین نسل ایرپاد پرو محدود ‌کند. در عین حال امکان استفاده از دیگر هدفون‌های بی‌سیم به دلیل وجود تاخیر میان تصویر و صدا وجود نخواهد داشت.

این نشریه می‌گوید اپل تلاش زیادی در پشت صحنه برای آماده‌سازی ایرپاد در عرضه هدست کرده‌است. در این صورت، احتمالاً اپل تا زمانی فروش هدست، دیگر مدل های ایرپاد با تراشه های H2 را نیز عرضه خواهد کرد.

هدست واقعیت مجازی اپل

احتمالاً یک هدبند جایگزین ویژه برای توسعه دهندگان با اجازه اتصال به مک برای توسعه آن در دسترس خواهد بود. با این حال، The Information دیگر انتظار تبلیغ هدبندهای قابل تعویض راحت مانند بند‌های اپل واچ را به عنوان یکی از ویژگی های این هدست‌ها ندارد. هدبندهای هدست به دلیل وجود قطعات الکترونیکی و باتری برخلاف بندهای اپل واچ، پیچیده‌تر هستند.

این نشریه دوباره بر مشخصات فنی پیش‌تر گزارش شده هدست واقعیت مجازی اپل، از جمله نمایشگرهای میکرو LED 4K برای هر چشم، یک صفحه نمایش رو به بیرون برای نمایش حالات چهره کاربر به افراد دیگر، ده ها دوربین و سنسورهای دیگر هدایت‌شونده توسط تراشه M2 تاکید می‌کند.

همچنین در این گزارش قیمت هدست واقعیت مجازی اپل حدود 3000 دلار، با بسته بندی محصول در قطعات فوق العاده خاص و از جنس آلومینیوم، شیشه و فیبر کربن برآورد شده‌است. به‌نظر می‌رسد این دستگاه بسیار نازک تر و سبک تر از Meta Quest Pro به تازگی منتشر شده، باشد.

به گزارش The Information، این دستگاه شامل یک صفحه فیزیکی مشابه تاج دیجیتال اپل واچ برای ورود به حالت ویدیوی و نمایش دنیای بیرون از طریق صفحه نمایش می‌شود. انتظار می رود ورودی اطلاعات بیشتر از طریق حرکات دست و تشخیص صدا باشد.

طبق گزارش‌ها، اپل در حال بررسی کنترلر‌های جانبی مانند “Thimble” (انگشتانه) و “Wand”(عصای جادویی) بوده‌است، اما ادامه آزمایش و عرضه آنها مشخص نیست.

به‌نظر نمی‌رسد بازی هدف اصلی این محصول باشد. اپل مکالمات مجازی با استفاده از آواتارهای دیجیتالی در ویدئو کنفرانس را یک برنامه بالقوه در آن می‌بیند. برخی از گروه های اپل در حال کار بر روی محتوای آموزشی واقعیت افزوده هستند. برنامه‌های آیفون نیز در قالب دوبعدی روی آن قابل اجرا خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.