تولید انبوه هدفون‌های مجهز به USB-C برای آیفون

هدفون و کابل های شارژ USB-C برای مدتی در دست تولید انبوه هستند و این حدس که اپل در حال گسترش MFi به پورت USB-C است را تقویت می کند.

طبق قوانین اتحادیه اروپا و اجبار استفاده از پورت USB-C، برای دستگاه های الکترونیکی مختلف، ممکن است در سال 2023 USB-C، سرانجام به آیفون ها راه یابد.

به گزارش تکناک، در مورد اپل، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر یافتن راه‌حلی برای استفاده از گواهی MFi (Made for iPhone) برای پورت USB-C وجود دارد. همچنین، برای مدتی شایعاتی در مورد برنامه اپل برای محدود کردن پورت USB-C به آیفون منتشر شده است.

علاوه بر آیفون، لوازم جانبی اپل نیز، از جمله جعبه شارژ ایرپاد، بسته باتری MagSafe، هدفون ها و کابل‌های شارژ نیز باید به پورت USB-C مجهز شوند. طبق اعلام یکی از افشاگران، هدفون و کابل های شارژ USB-C با قابلیت MFi برای مدتی در دست تولید انبوه هستند و این گمانه زنی که اپل در حال گسترش MFi به USB-C است را تقویت می کند.

اپل با عرضه آیفون 7 در سال 2016، جک 3.5 میلی‌متری صدا را حذف کرد. و تا زمان عرضه آیفون 8 و آیفون X، هدفون‌ها با پورت لایتنینگ (به صورت جداگانه با قیمت 19 دلار) را در داخل جعبه عرضه ‌می‌کرد. از این هدفون‌ها با پورت لایتنینگ تقریباً در دیگر دستگاه‌های اپل از جمله مک بوک استفاده نمی‌شود.

در طول سال‌ها، اپل با آوردن پورت USB-C به خط تولید آیپد خود و عرضه یک شارژر USB-C با اپل واچ X برای گنجاندن پورت USB-C در اکوسیستم خود تلاش کرده است. هنوز یکی از محصولات شاخص آن، آیفون، به این مجموعه ملحق نشده است. انتظار می رود سری آیفون 15 با دکمه Action شایعه شده در نیمه دوم سال 2023 عرضه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.