هشدار اتحادیه اروپا به اپل درباره آیفون 15

آیفون 15 با رابط USB-C معرفی خواهد شد ولی از آنجا که ممکن است رمزگذاری شود، اتحادیه اروپا پیشاپیش برای این اقدام به اپل هشدار داده است. 

به گزارش تکناک، اپل به احتمال زیاد امسال از رابط USB -C در سری آیفون 15 استفاده خواهد کرد. با این حال، تحلیل‌گران به این نکته اشاره می‌کنند که اپل ممکن است برای محافظت از لوازم جانبی، رابط USB -C را رمزگذاری کند.

به عبارت دیگر، کابل‌های داده، شارژرها و سایر لوازم که به رابط USB Type-C آیفون 15 متصل هستند، دارای سرعت شارژ و عملکردهای انتقال محدودی خواهند بود. شاید به دلیل این شایعات، تییری برتون، رئیس صنعت اتحادیه اروپا، برای اپل نامه هشدار فرستاده است و در این نامه، به اپل یادآوری کرد که محدود کردن کابل‌های داده USB -C شخص ثالث مجاز نیست. اگر شرکت این کار را انجام دهد، اتحادیه اروپا فروش این آیفون ها را ممنوع خواهد کرد. علاوه بر این، سازمان حفاظت اطلاعات آلمان (DPA) اعلام کرد که اپل از این موضوع در جلسه اتحادیه اروپا که در ماه مارس برگزار شد، مطلع شده است.

در صورتی که اپل ظرفیت کابل USB Type-C را محدود کند، این باعث نقض قوانین اتحادیه اروپا می‌شود. اتحادیه اروپا می‌خواهد کاربران بتوانند با هر کابلی دستگاه‌های خود را شارژ کنند. بنابراین، اگر شما یک کابل USB Type-C دارید، باید بدون مشکل با تمامی دستگاه‌های شما کار کند.

اتحادیه اروپا در ماه اکتبر سال گذشته، قانونی را برای شارژرهای یکپارچه تصویب کرد که گوشی‌های همراه و تبلت‌ها از رابط USB Type-C یکپارچه استفاده کنند تا باعث کاهش زباله الکترونیکی نظیر شارژرها و کابل‌های داده مختلف شوند. مهلت نهایی این قانون برای برندها تا دسامبر 2024 است. اما همه باور دارند که اپل در آیفون 15 از رابط USB-C استفاده خواهد کرد.

digikala

قانون جدید اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا به تازگی قانون جدیدی را تصویب کرده است که بر اساس آن، تمامی گوشی‌های موبایل، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های جدیدی که در مرزهای آن فروخته می‌شوند، باید تا سال 2024 برای دستگاه‌های موبایل و تا سال  2026 برای تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها با یک پورت شارژ مشترک ارائه شوند. با این حال، به نظر می‌رسد بیشتر برندها منتظر مهلت نخواهند بود که پورت شارژ جدیدی را انتخاب کنند.

مزایای پورت شارژ یکپارچه

قانون اتحادیه اروپا برای پورت شارژ مشترک، به دلیل سازگار تر شدن محصولات در اروپا، کاهش زباله الکترونیکی و آسان‌تر شدن زندگی مصرف‌کنندگان مطرح شده است. این گام به سمت پورت شارژ مشترک، به منظور کاهش تعداد شارژرهایی است که در در محل دفن زباله قرار می گیرند و باعث می شود هر بار که مصرف‌کنندگان دستگاه جدید می‌خرند، نیازی به خرید شارژر جدید نداشته باشند. این همچنین باعث کاهش هزینه خرید شارژرهای جدید خواهد شد، زیرا مصرف‌کنندگان می‌توانند از یک شارژر برای چند دستگاه استفاده کنند. علاوه بر این، یک پورت شارژ مشترک، باعث آسان‌تر شدن فرآیند شارژ دستگاه‌های مختلف برای مصرف‌کنندگان خواهد شد، زیرا دیگر نیازی به حمل چندین شارژر متفاوت ندارند.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.