هوش مصنوعی افکت ‌های پس ‌زمینه ویندوز 11 را جذاب می کند

مایکروسافت در ویندوز 11 با استفاده از هوش مصنوعی، افکت ‌های زنده تصویر پس ‌زمینه جذابی را ارائه می‌دهد که با حرکت موس، عمق مجازی را به پس‌ زمینه اضافه می‌کند.

به گزارش تکناک، چند ماه پیش، کاربران چند رشته جالب را در داخل نسخه‌های پیش‌نمایش ویندوز 11 کشف کردند. این کد نشان می‌داد که سیستم عامل دسکتاپ مایکروسافت با استفاده از هوش مصنوعی (توانایی سیستم ها برای درک، ترکیب و استنتاج اطلاعات) به افکت های تصویر پس زمینه قدرت می‌بخشد تا پس زمینه دسکتاپ زنده تر و جذاب تر شود. اکنون ما برای اولین بار به ویژگی آینده ای که توسط هوش مصنوعی تغذیه می شود، نگاهی می اندازیم.

کاربر توییتر Albacore (@thebookisclosed) یک ویدئو کوتاه از اثر پارالاکس جدید بر روی پس زمینه دسکتاپ در Microsoft Windows ۱۱ (family of computer operating systems developed by Microsoft) منتشر کرده است. این تأثیر به پس زمینه شما عمق مجازی اضافه می‌کند و هنگام حرکت موس، لایه‌های مختلف تصویر را به حرکت درمی‌آورد. طبق گفته Albacore، این ویژگی باید روی سیستم‌هایی دارای  شتاب‌سنج  که هنگام تعامل با تبلت یا لپ‌ تاپ تصویر پس زمینه تغییر می‌کند و همچنین روی کامپیوترهایی بدون حسگر اختصاصی که به حرکت موس وابسته اند، کار کند.

خوب است که مایکروسافت ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی (artificial intelligence : field of computer science and engineering practices for intelligence demonstrated by machines and intelligent agents) را در ویندوز 11 (خانواده‌ای از سیستم‌های عامل برای رایانه‌های شخصی، سرورها، تلفن‌های همراه هوشمند و دستگاه‌های مجتمع) پیاده سازی کرده است، این کار نه تنها برای افزایش بهره‌وری بلکه برای سرگرمی هم جالب است. هیچ اطلاعاتی در مورد زمان عرضه افکت‌های تصویر پس زمینه جدید برای آزمایش وجود ندارد و سازگاری سخت‌افزار در حال حاضر یک راز است.

Albacore اعلام کرده است که پیاده‌سازی نمونه مورد نظر هنوز کامل نشده است. بنابراین بهتر است صبر کنید و نسخه های پیش نمایش ویندوز ۱۱ را در کانال های Canary و Dev دنبال کنید. ممکن است مایکروسافت آن را در یکی از بروزرسانی ها اعلام کند یا در یکی از نسخه های پیش نمایش، آن را به صورت پنهان و بدون اعلام منتشر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.