آغاز استفاده آزمایشی هوش مصنوعی گوگل در بیمارستان ها

طبق برخی گزارش ها ربات چت هوش مصنوعی گوگل گوگل در حال حاضر به شکل آزمایشی در بیمارستان‌ها استفاده می‌شود.

به گزارش تکناک، وال استریت جورنال امروز گزارش داد که ابزار هوش مصنوعی Med-PaLM 2 گوگل که برای پاسخ به سوالات مربوط به اطلاعات پزشکی طراحی شده است، از ماه آوریل در بیمارستان تحقیقاتی Mayo Clinic و سایر بیمارستان‌ها آزمایش شده است. Med-PaLM 2 یک نسخه از PaLM 2 است که در ماه می امسال در کنفرانس گوگل I/O معرفی شد. PaLM 2 مدل زبانی است که پشتیبانی برای بارد گوگل را فراهم می کند.

گوگل باور دارد که مدل به‌روزش می‌تواند به‌طور خاص در کشورهایی با دسترسی محدود به پزشکان مفید باشد. Med-PaLM 2 توسط مجموعه‌ای از نمونه‌های تخصصی پزشکی آموزش داده شده است که گوگل باور دارد برای تبادل نظرهای مربوط به سلامتی نسبت به ربات‌های چت عمومی مانند بارد، بینگ و ChatGPT عملکرد بهتری داشته باشد.

دانشمندان اخیراً با استفاده از هوش مصنوعی، تکنیکی را ایجاد کرده‌اند که با تسهیل اتصالات مغزی موش‌ها، تجسم و نظارت بر تغییرات قدرت سیناپس‌ها را امکانپذیر می‌سازد. به گفته محققان، استفاده از هوش مصنوعی برای اتصالات مغزی می‌تواند راه را برای درک بهتری از چگونگی تکامل این ارتباطات در مغز انسان برای بررسی فاکتورهای یادگیری، سن، آسیب روانی و بیماری هموار کند.

این مقاله همچنین به تحقیقاتی اشاره می‌کند که گوگل در ماه می از آن به صورت عمومی خبر داده بود و نشان می‌دهد که هنوز هم Med-PaLM 2 با برخی از مشکلات دقتی که در مدل‌های زبان بزرگ رایج است، مواجه است. در مطالعه، پزشکان در پاسخ‌های ارائه شده توسط Med-PaLM و Med-PaLM 2 گوگل، بیشترین تعداد ناهماهنگی‌ها و اطلاعات بی‌ربط را در مقایسه با دیگر پزشکان مشاهده کردند.

با این حال، در هر معیار دیگری، مانند نشان دادن شواهدی از استدلال، پاسخ‌های مورد تأیید مجموعه‌ای یا نشان دادن هیچ نشانه‌ای از فهم نادرست، Med-PaLM 2 عملکردی بهتر یا نزدیک به پزشکان واقعی داشت.

بر اساس گزارش وال استریت جورنال، مشتریانی که در حال تست کردن هوش مصنوعی Med-PaLM 2 هستند، کنترل داده‌های خود را خواهند داشت و این داده‌ها رمزگذاری شده و گوگل به آن دسترسی نخواهد داشت.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، به گفته مدیر ارشد تحقیقات گوگل، گرگ کورادو، Med-PaLM2 هنوز در مراحل اولیه خود است. کورادو گفته است که اگرچه او نمی‌خواهد آن را به عنوان بخشی از  سلامت و مراقبت های بهداشتی خود ببیند، اما باور دارد که Med-PaLM2 جایی که هوش مصنوعی می‌تواند مفید باشد جای خود را در سلامت و مراقبت‌های بهداشتی می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.