هوندا 3 خودروی خودران به بازار عرضه می‌کند

اگر مهارت های رانندگی کافی ندارید، لازم نیست بترسید چرا که خودروساز ژاپنی هوندا به تازگی سه خودروی خودران را روانه بازار کرده است.

اگر مهارت های رانندگی کافی ندارید، لازم نیست بترسید چرا که خودروساز ژاپنی هوندا به تازگی سه خودروی خودران را روانه بازار کرده است.

به گزارش تکناک، خودروها ابزارهای ضروری هستند که در زندگی روزمره به ما کمک می کنند. با این حال، برخی از افراد هستند که از رانندگی بسیار می ترسند.

با این حال، همانطور که صنعت همچنان در حال تکامل است، فناوری های جدید کار را بسیار آسان تر می کنند. خودروهای جدید هوندا نسخه های 1 نفره، 2 نفره و تبلیغاتی 4 نفره هستند. کاربران می توانند انتخابی را انجام دهند که به بهترین وجه متناسب با نیاز آنها باشد.

برخلاف رانندگان سنتی هوش مصنوعی، خودروهای خودران هوندا می‌توانند در زمان واقعی با شما ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این، ماشین می تواند حرکات شما را بخواند.

از نظر ظاهر و طراحی داخلی نیز با روباتاکسی که در خیابان دیده می شود کاملا متفاوت است. هیچ سنسور LIDAR  وجود ندارد چه برسد به نقشه های با دقت بالا. این خودرو همزمان با رانندگی خودکار، لذت رانندگی را نیز به شما ارائه میدهد. با این حال، یک جوی استیک فیزیکی در خودرو وجود دارد که به شما حس کنترل را می دهد.

به گفته این شرکت، اینها فقط محصولات مراحل اولیه هستند. در آینده، کاربران می توانند مانند تماس با یک کودک با ماشین تماس بگیرند. به نظر شما این پیشرفت خوبی است؟

 نام رسمی خودروی خودران جدید هوندا CiKoMa است.Ci مخفف Cooperative Intelligence است. این یک فناوری هوشمند تعاملی است که به طور مستقل توسط هوندا توسعه یافته است. این بدان معناست که ماشین ها می توانند حرکات و زبان انسان را بخوانند. همچنین می تواند در زمان واقعی با مردم ارتباط برقرار کند.کوما هم در زبان ژاپنی به معنای “اسب” است.

تولید واقعی خودروی خودران CiKoMa با خودروی مفهومی موجود در انیمیشن کاملاً متفاوت است.این عمدتا شامل سه دسته است: نسخه های تک صندلی، دو صندلی و نسخه های چهار صندلی. همه این خودروها خودروهای برقی هستند.

ماشین هوندا سیکوما تک سرنشین

اجازه دهید ابتدا نگاهی به خودروی جدید هوندا بیندازیم که تنها با یک صندلی عرضه می شود. این خودرو فقط برای یک نفر طراحی شده است. طراحی بسیار جالب و در عین حال خنده دار است. حتی به راحتی می توانید آن را با باجه تلفن همراه اشتباه بگیرید. این ماشین خودران مانند یک راننده هوش مصنوعی است. تا زمانی که تماس می‌گیرید یا دست خود را حرکت می‌دهید، در صورت لزوم به محل تعیین‌شده می‌رود.

علاوه بر این، این خودرو همچنین به طور خودکار مسیر خود را تغییر می دهد و در صورت ناامن بودن محل پارک ، مالک را از آن مطلع می کند.

خودروی هوندا سیکوما دونفره

خودروی خودران هوندا سیکوما دو نفره برای افراد مسن طراحی شده است. همچنین برای افرادی است که از رانندگی می ترسند یا کسانی که راننده خوبی نیستند.

این خودرو فقط دو نفر را در خود جای می دهد. طراحی به گونه ای است که یکی از سرنشینان در جلو و دیگری در پشت قرار می گیرد.

این خودروی خودران دو صندلی نیز با یک جوی استیک مخصوص عرضه می شود. این جوی استیک می تواند به سرنشین کمک کند در صورت تمایل، مسیر خود را تغییر دهد.

ماشین چهار سرنشینه هوندا سیکوما

در نهایت، این خودروی خودران 4 سرنشین هوندا شبیه یک خودروی توریستی به نظر می رسد. از این ماه، خودروی خودران چهار سرنشین در جاده تست ایمنی می شود.

خودروی خودران هوندا به نقشه های با دقت بالا متکی نیست.عمدتاً از اختلاف منظر دوربین برای تولید گروه های نقطه سه بعدی استفاده می کند.

این سیستم خودران از طریق پردازش شبکه ای از گروه های نقطه، موانع را تشخیص می دهد. هنگامی که ارتفاع مانع از مقدار پیش فرض بیشتر شود، خودرو آن را به عنوان یک منطقه صعب العبور می بیند سپس خودروی خودکار یک مسیر بهینه به سمت مکان مورد نظر را در زمان واقعی ایجاد می کند و به آرامی در آن مسیر حرکت می کند.

هوندا معتقد است که وسایل نقلیه خودران آن عمدتاً برای رفت و آمد شهری، گردشگری، کار و راه اندازی یک تجارت کار محصولات مناسبی هستند. این شرکت همچنین معتقد است که این خودرو های خودران الکتریکی هوندا برای سفرهای کوتاه موثر خواهند بود. با این حال، آن را برای مسافت های طولانی توصیه نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.