هکرها سال 2023 دو میلیارد دلار رمز ارز سرقت کردند

در سال جاری، هکرها مبالغ هنگفتی، بالغ بر میلیاردها دلار رمز ارز را به سرقت بردند. با این حال، بر اساس گزارش‌های اخیر از شرکت‌های امنیتی در حوزه کریپتو، این اولین بار از سال 2020 است که شاهد کاهش چنین فعالیت‌های مجرمانه‌ای هستیم.

به گزارش تکناک، De.FI، یک شرکت امنیتی پیشرو در وب3، که مسئولیت مدیریت پایگاه داده REKT را بر عهده دارد، اعلام کرده است که در طول سال، حدود 2 میلیارد دلار از طریق چندین حمله سایبری به سرقت رفته است.

این شرکت همچنین برخی از بزرگترین سرقت‌های کریپتو را ردیابی می‌کند، از جمله حمله 600 میلیون دلاری به شبکه Ronin در سال 2022 که تاکنون بزرگترین سرقت به شمار می‌رود، همچنین حمله اخیر به شبکه Mixin که در آن حدود 200 میلیون دلار به سرقت رفت.

De.FI تاکید کرده است که این حوادث، با وجود پراکندگی‌شان، به نقاط ضعف و چالش‌های پیوسته در اکوسیستم مالی غیرمتمرکز (DeFi) اشاره دارند. سال 2023 شاهد ادامه‌ی این آسیب‌پذیری‌ها بود، همزمان با پیشرفت‌هایی که برای مقابله با آن‌ها صورت گرفت، حتی در حالی که در نیمه اول سال، بازار با روند نزولی نسبتاً آرامی مواجه بود.

در ابتدای دسامبر، TRM Labs، یک شرکت تحلیل بلاکچین، گزارشی ارائه داد که برآورد می‌کند هکرها تا میانه‌های دسامبر حدود 1.7 میلیارد دلار کریپتو دزدیده‌اند. این برآورد نشان دهنده میزان قابل توجهی از دارایی‌های رمزنگاری شده است که در طول سال توسط مجرمان سایبری به سرقت رفته است.

در میان سرقت‌های قابل توجه این سال، حمله به Euler  در آن تقریباً 200 میلیون دلار به سرقت رفت. دیگر حملات بزرگ شامل سرقت‌هایی از Multichain (126 میلیون دلار)، BonqDAO (120 میلیون دلار)، Poloniex (114 میلیون دلار) و Atomic Wallet (100 میلیون دلار) ، در کنار صدها حمله دیگر بوده‌اند.

در گزارشی از Chainalysis، یک شرکت نظارت بر بلاکچین، اعلام شد که مجرمان سایبری در سال قبل با دزدیدن حدود 3.8 میلیارد دلار رمزارز، رکورد تمام دوران را ثبت کرده‌اند. از این میان، حدود 1.7 میلیارد دلار توسط گروه Lazarus، هکرهای دولتی کره شمالی، دزدیده شد که این گروه به خاطر بی‌رحمی و نقششان در تأمین مالی برنامه تحریم‌شده هسته‌ای کره شمالی شناخته شده‌اند. Chainalysis در گزارش سالانه خود تأکید کرده است که «هک کریپتو بخش قابل توجهی از اقتصاد کره شمالی را تشکیل می‌دهد.»

در سال 2021، میزان رمزارز سرقت شده شده توسط هکرها به 3.3 میلیارد دلار رسیده بود، نشان‌دهنده رشد مداوم و نگران‌کننده‌ای در این نوع جرم سایبری.

پیش‌بینی دقیق وقایعی که در سال 2024 رخ خواهند داد، غیرممکن است. با این حال، با توجه به مشکلات امنیتی مداومی که بسیاری از پروژه‌های کریپتو و وب3 با آن روبرو هستند و همچنین ارزش عظیم مالی که این بخش‌ها مدیریت می‌کنند، انتظار می‌رود که هکرها تمایل داشته باشند این صنعت در حال رشد را به عنوان هدف خود قرار دهند. این موضوع در رویداد TechCrunch Disrupt امسال به طور گسترده مورد بحث قرار گرفت.

با افزایش ارزش و اهمیت دارایی‌های دیجیتال، همراه با نقاط ضعف امنیتی موجود در بسیاری از سیستم‌ها، احتمالاً جذابیت صنعت کریپتو برای مجرمان سایبری افزایش خواهد یافت

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.