جدیدترین گوشی‌های سامسونگ به ایران می‌آیند

انجمن واردکنندگان موبایل می‌گوید جدیدترین گوشی های سامسونگ یعنی سری اس ۲۳ مشکلی برای واردات به بازار ایران ندارند.

در حالی که پیش از این خبرهایی از ممنوعیت واردات و رجیستری گوشی های پرچمدار گلکسی اس ۲۳ به گوشی می رسید انجمن واردکنندگان موبایل می‌گوید جدیدترین گوشی های سامسونگ مشکلی برای ورود به بازار ایران ندارند.

به گزارش تکناک به نقل از زومیت ، طرفداران سامسونگ بیشتر از همیشه منتظر ورود محصولات جدید این کمپانی کره‌ای به کشور هستند. البته در میان تمام محصولات احتمالا گوشی‌های جدید سامسونگ منتظران و مشتاقان بیشتری دارند.

بعد از تجربه بدی که طرفداران اپل بر سر رجیستر نشدن آیفون ۱۴ در ایران داشتند و به دلیل عدم واردات تجاری این گوشی‌ها به کشور و رجیستر نشدن گوشی‌هایی که با رویه مسافری به ایران آمده بودند، حالا طرفداران سامسونگ هم نگران این هستند که مبادا گلکسی S۲۳، گلکسی S۲۳ پلاس و گلکسی S۲۳ اولترا به سرنوشت خانواده آیفون ۱۴ دچار شوند و آن‌ها هم نتوانند گوشی‌های جدید برند مورد علاقه‌شان را خریداری و استفاده کنند.

پیگیری‌ها درباره موضوع رجیستری و وارادات قانونی خانواده گوشی‌های گلکسی اس ۲۳ سامسونگ از انجمن واردکنندکان موبایل و همچنین شرکت‌های واردکننده محصولات سامسونگ نشان می‌دهد که مشکلی بابت واردات و رجیستری این گوشی‌ها وجود ندارد.

مهدی عبقری، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، در پاسخ به این سوال که آیا گوشی‌های جدید به ایران وارد می‌شود، به زومیت گفت: هر کالایی که قرار است به کشور وارد شود باید مجوز‌های واردات را بگیرد. برای سری گلکسی S۲۳ هنوز مجوز واردات صادر نشده، اما فکر می‌کنم تا امروز و فردا صادر شود، مشکلی نیست.

یکی از شرکت‌های واردکننده محصولات سامسونگ به ایران نیز اعلام کرده است که گوشی‌های جدید این شرکت کره‌ای نه برای واردات و نه برای رجیستری مشکلی نخواهند داشت. به این ترتیب، به نظر می‌رسد به زودی مجوز واردات این گوشی‌ها صادر خواهد شد و پس از آن، این محصولات به کشور وارد می‌شود و فعال هم خواهند شد.

با توجه به این که گوشی‌های جدید شرکت سامسونگ احتمالا بدون مشکل به ایران وارد خواهند شد و قابل استفاده نیز خواهند بود، به نظر می‌رسد مشکل واردات و فعال‌سازی صرفا برای گوشی‌های جدید آیفون وجود دارد.

تا امروز دلایل مختلفی برای عدم واردات و رجیستری آیفون ۱۴ اعلام شده است؛ در ابتدا مساله تامین ارز برای گوشی‌های بیشتر از ۶۰۰ دلار به‌عنوان مشکل اصلی واردات گوشی‌های اپل اعلام شده بود که اگر گوشی‌های جدید سامسونگ در همین بازه قیمتی به کشور وارد شوند دیگر نمی‌توان مشکل تامین و تخصیص ارز را مانع واردات دانست.

به نظر می‌رسد در صورت ورود گوشی‌های جدید سامسونگ به کشور همچنان منع واردات محصولات آمریکایی به کشور اصلی‌ترین مانع بر سر راه ورود سری جدید گوشی‌های شرکت اپل باشد. البته از زمان عرضه آیفون ۱۴ و از همان روز‌هایی که اولین زمزمه‌ها درباره عدم واردات این گوشی‌ها به کشور شنیده می‌شد، امکان اتصال ماهواره‌ای این دستگاه‌ها یکی دیگر از دلایل وارد و رجیستر نشدن آن‌ها عنوان شده بود. گوشی‌های خانواده Galaxy S۲۳ سامسونگ از اتصال ماهواره‌ای برای ارسال پیامک‌های اضطراری پشتیبانی نمی‌کنند.

حالا اگر همان‌طور که انجمن واردکنندگان موبایل و شرکت‌های واردکننده محصولات سامسونگ می‌گویند گوشی‌های گلکسی S۲۳، گلکسی S۲۳ پلاس و گلکسی S۲۳ اولترا مجوز واردات بگیرند و رجیستر هم بشوند دیگر شکی نیست که مساله واردات آخرین سری گوشی‌های آیفون نه اقتصادی بلکه در راستای مخالفت با ورود گوشی‌های این برند آمریکایی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.