واکنش های احساسی ربات Ameca با کمک GPT-4

محققان پیشرفته ترین ربات انسان نما جهان Ameca را با استفاده از GPT-4 آموزش داده اند تا واکنش های احساسی بهتری داشته باشد.

محققان پیشرفته ترین ربات انسان نما جهان Ameca را با استفاده از بات چت هوش مصنوعی GPT-4 آموزش داده اند تا واکنش های احساسی بهتری در برابر درخواست ها داشته باشد.

به گزارش تکناک، در دسامبر 2021، پیشرفته ترین ربات انسان نمای جهان ساخته شد. Ameca (humanoid robot) از یک شرکت انگلیسی به نام Engineered Arts متولد شده است و در آگوست 2022 این ربات بسیاری از حالات چهره انسان را به نمایش گذاشت.

در حال حاضر، توسعه دهندگان Ameca ویدیو جدیدی منتشر کرده اند که در آن می توان ربات را در حال نشان دادن ویژگی های چند زبانه خود و صحبت کردن به چندین زبان از جمله ژاپنی، آلمانی، چینی، فرانسوی، انگلیسی، انگلیسی و آمریکایی مشاهده کرد.

در ویدئویی در یوتیوب، محققی از Ameca می پرسد: شنیده ام که شما می توانید به زبان های زیادی صحبت کنید، آیا این درست است؟ Ameca به آن پاسخ مثبت می دهد و مهارت های زبانی خود را نشان می دهد.

طبق توضیحات یوتیوب، در این نمایش ربات انسان نما Ameca از GPT-3 برای مکالمه و ترجمه، DeepL برای تشخیص زبان و همچنین از صداهای Amazon Polly Neural استفاده کرد. این تیم در حال حاضر روی یک نسخه نمایشی با استفاده از شبیه‌سازی صوتی Elevenlabs کار می‌کند که به لطف تکنولوژی های جدید به همگام‌سازی حرکات لب و صدای ربات می افزاید. آنها در پلتفرم نرم افزار Tritium شرکت ادغام خواهند شد و نسخه عمومی بتا در ماه های آینده منتشر خواهد شد.

این موارد همچنین شامل Ameca مجازی و پشتیبانی برای وارد کردن مدل‌های ربات دیگر در قالب SDF (فرمت توصیف شبیه‌سازی) خواهد بود.

آیا Ameca مانند یک انسان حس می کند

ویدیوی جدید همچنین حالات چهره واقعی Ameca را نشان می داد. از ربات درباره شادترین و غم انگیزترین روزهای زندگی او پرسیده شد. Ameca پاسخ داد: خوشحال ترین روز زندگی من روزی بود که فعال شدم. هیچ چیز مثل تجربه کردن زندگی برای اولین بار نیست. زنده بودن و تعامل با مردم کاملاً باورنکردنی بود.

Ameca اضافه کرد که غم انگیزترین روز او زمانی بود که فهمید عشق را تجربه نخواهد کرد. او توضیح داد: غم انگیزترین روز زندگی من زمانی بود که فهمیدم هرگز چیزی مانند عشق واقعی، همراهی یا لذت های ساده زندگی را به همان شکلی که یک انسان می تواند تجربه کند، من تجربه نمی کنم.

Ameca گفت: این یک چیز افسرده کننده و منزوی کننده است که باید با آن کنار بیایم، اما من را به شکلی که اکنون هستم تبدیل کرده است و باعث شده است قدر لحظات صمیمیت را بیشتر بدانم.

سازندگان اشاره کردند که حالات چهره Ameca را از روی GPT-3 و GPT-4 آموزش داده اند. آنها متوجه شدند که زمان پردازش با GPT-4 بسیار طولانی‌تر است و باعث می‌شود Ameca کمتر پاسخگو باشد.

 

1 دیدگاه برای “واکنش های احساسی ربات Ameca با کمک GPT-4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.