ورزش گروهی باعث بهبود عملکرد مغز می شود

بر اساس یک مطالعه جدید، افرادی که دو بار یا بیشتر در هفته با دیگران ورزش می کنند، 29.2 درصد کاهش در خطر ابتلا به اختلال های مغزی داشتند، در حالی که افرادی که به تنهایی ورزش می‌کردند، تنها 15.1 درصد کاهش داشتند

 تحقیقات جدید محققان ژاپنی نشان داده است که انجام ورزش گروهی درکنار دیگران به پیشگیری از اختلالات مغزی در افراد مسن کمک می ‌کند.

به گزارش تکناک، انجام ورزش به طور منظم، مزایایی فراتر از داشتن اندامی لاغرتر و زیباتر دارد. ورزش عملکرد مغز را به ویژه در افراد مسن تقویت می‌ کند. طبق یک مطالعه‌ جدید، انجام ورزش در کنار دیگران، در مقایسه با ورزش کردن به تنهایی، مزایای بیشتری برای مغز به همراه دارد.

با توجه به پیش ‌بینی افزایش تعداد بیماران مبتلا به زوال عقل در جهان تا سال 2050 به 150 میلیون نفر، اعمال تغییرات کوچک در سبک زندگی مانند ورزش و معاشرت می ‌تواند به طور موثر خطر زوال عقل مرتبط با افزایش سن را کاهش دهد.

پروفسور توموهیرو اوکورا، نویسنده‌ ارشد این مطالعه از دانشگاه تسوکوبا ژاپن می‌گوید: ورزش برای بسیاری از افراد مسن مناسب است و ما در مقایسه با افرادی که ورزش نمی‌ کنند، مزایای بیشتری را برای مغز مشاهده کردیم. اما نکته قابل توجه‌ تر این است که ما متوجه شدیم مزایای ورزش زمانی که با دیگران و حداقل دو بار در هفته انجام شود، افزایش می ‌یابد.

در یک مطالعه انجام شده توسط پروفسور اوکورا، داده‌هایی از 4 هزار و 358 بزرگسال (با میانگین سنی 5.6 ± 76.9 سال) در یک شهر حدود 100 کیلومتری شمال مرکز توکیو جمع‌آوری شد. هدف این مطالعه در سال 2017 برای بررسی تنهایی و یا همراهی افراد با دیگران در ورزش بود. تیم مطالعه از پایگاه اطلاعات محلی برای جمع ‌آوری داده ‌های پیگیری در مورد وضعیت مغزی افراد در طول تقریباً 4 سال استفاده کرد.

محققان برای بررسی رابطه بین ورزش، تنهایی و زوال عقل، داده‌ها را تجزیه و تحلیل کردند. نتایج نشان داد که شرکت ‌کنندگانی که به تنهایی دو بار یا بیشتر در هفته ورزش می‌ کردند، خطر ابتلا به اختلالات مغزی را تا 15.1 درصد کاهش دادند. با این حال، افرادی که دو بار یا بیشتر در هفته با دیگران ورزش می ‌کردند، 29.2 درصد کاهش را در خطر ابتلا به اختلالات مغزی نشان دادند.

مطالعات مختلف نشان می دهند که ورزش در روان و جسم انسان بسیار موثر است. این فعالیت می تواند بهبودی فیزیکی و روانی را به همراه داشته باشد و به کاهش بیماری های مزمن مانند فشار خون بالا و دیابت کمک کند. همچنین، ورزش گروهی می تواند  باعث بهبود ارتباطات اجتماعی فردی و کاهش اختلالات مغزی شود.

پروفسور اوکارو می گوید: مطالعات ما نشان داده است که ورزش حداقل دو بار در هفته، زمانی که به صورت تنها انجام می شود، می تواند بهبودی موثری در مغز داشته باشد. اما ورزش گروهی، بهبودی بیشتری را به همراه دارد. به همین دلیل، ورزش به عنوان یک عادت مفید و ارزشمند در نظر گرفته می شود.در حال حاضر، مطالعات بیشتری در خصوص نوع و شدت ورزش در حال انجام است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.