ورود ربات های هوش مصنوعی به دنیای خدمات زیبایی

گزارش سی‌بی‌اس نیوز نشان می‌دهد که چگونه ربات های هوش مصنوعی به بازار لوازم آرایشی و خدمات زیبایی وارد شده و وظایف انسان‌ها را برعهده گرفته است.

به گزارش تکناک، این مقاله چندین شرکت هوش مصنوعی را که وارد این صنعت شده اند بررسی می کند و دیدگاه آنها را  به اشتراک می گذارد.

ناامیدی از سالن های زیبایی

بنیانگذار و مدیر عامل یک استارت آپ مستقر در سانفرانسیسکو به نام Clockwork Renuka Apte گفت که ایده استفاده از ربات ها برای خدمات زیبایی به دلیل ناامیدی او از خدمات سالن های موجود بوجود آمد.

او ادامه داد: ما واقعاً می‌خواهیم خدمات زیبایی به راحتی گرفتن یک فنجان قهوه باشد؟ و این خدمات می‌تواند در هر جایی از مجتمع‌های آپارتمانی گرفته تا دفاتر شرکت‌ها و فروشگاه‌های خرده‌فروشی انجام شود.

در همین حال، Nimble Beauty، که دستگاه‌های خانگی را که مانیکور چهار لایه را در حدود یک ساعت انجام می دهد، به فروش می‌رساند، با فروش بیش از 5000 دستگاه در کیک استارتر، شاهد علاقه چشمگیر مشتریان بوده است.

عمری موران، مدیر اجرایی Nimble Beauty، گفت که هوش مصنوعی کلید عملکرد موثر ربات‌ها است و به آن‌ها اجازه می‌دهد مراحل ضروری یک مانیکور را تشخیص دهند و انجام دهند. ربات می‌تواند ناخن‌های خاصی را که در سیستم ذخیره کرده است، شناسایی کند و درک کند که یک ناخن چیست و چه کاری باید برای آن انجام دهد. هوش مصنوعی این کار را با شناسایی شکل ناخن ها انجام میدهد.

در همین حال، LUUM بازوهای رباتیکی را ارائه می‌کند که وظیفه دشوار انجام اکستنشن مژه را انجام می‌دهد، خدماتی دقیق که بسیار حساس است زیرا این کار در نزدیکی چشم اتفاق می‌افتد.

افزایش توانایی های انسانی

نیت هاردینگ، یکی از بنیانگذاران LUUM به سی‌بی‌اس نیوز گفت که ربات‌های آن‌ها «به جای جایگزینی، قابلیت‌های انسانی را تقویت می‌کنند». این بیانیه این نگرانی را ایجاد می کند: آیا ربات ها به زودی جایگزین انسان در صنعت لوازم آرایشی می شوند؟

او ادامه می دهد: فکر نمی‌کنم ما متخصصان سالن‌های ناخن را از از کار بیکار کنیم و دلیلش این است که اینطور نیست. مثل این است که یک ماشین پخت و پز خودکار یک سرآشپز را بیکار کند. چیزی که ما دنبال آن هستیم خدمات سریع السیر است، یعنی وارد شوید، خدمات بگیرید و خارج شوید.

خدماتی که این قبیل تکنولوژی ها ارائه می کنند کامل و مفصل نیست و طیف کاملی از کارها وجود دارد که فقط انسان ها می توانند انجام دهند.

این قبیل ابداعات به عنوان یک راه حل برای بسیاری از شاغلان در صنعت است که به عنوان منبع درآمد به آنها نگاه می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.