وضع قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا برای تولیدکنندگان تلفن‌های همراه

وضع قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا برای تولیدکنندگان تلفن‌های همراه

5 سال به روزرسانی امنیتی و 3 سال به روزرسانی سیستم عامل شرط جدیدی است که اتحادیه اروپا برای سازندگان گوشی های تلفن همراه تعیین کرده است.

به گزارش تک ناک، قانونگذاران اتحادیه اروپا الزامات گسترده ای را برای گوشی های هوشمند فروخته شده در منطقه پیشنهاد کرده اند.
تنظیم کننده ها پیشنهاد کرده اند که فروشندگان تلفن حداقل پنج سال به روزرسانی امنیتی و سه سال به روزرسانی سیستم عامل را برای دستگاه های خود ارائه دهند. به‌علاوه، به‌روزرسانی‌های امنیتی و سیستم عامل مذکور باید «حداکثر دو ماه پس از انتشار عمومی» به دست کاربران برسد.
در صورت اجرا، قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا می تواند اساساً روشی را که تولیدکنندگان اصلی برای پشتیبانی نرم افزاری برای دستگاه های خود انجام می دهند تغییر دهد.
سامسونگ و گوگل تنها برندهایی هستند که وعده پنج سال به روزرسانی امنیتی گوشی های خود را می دهند. با این حال، همه دستگاه های آنها از این مزایا برخوردار نیستند. سامسونگ همچنین چهار به‌روزرسانی اصلی اندروید را برای دستگاه‌های پریمیوم خود صادر می‌کند که طولانی‌ترین در Androidsphere است. در مقایسه، گوگل و سایر برندها سه بار یا کمتر به روزرسانی اصلی سیستم عامل را برای دستگاه های منتخب OEM ارائه می دهند.
قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا مانند این می‌تواند شرکت‌ها را مجبور کند به‌روزرسانی‌های طولانی‌تری را نه تنها برای گوشی‌های پرچم‌دار خود، بلکه برای دستگاه‌های ارزان‌تر که معمولاً تعهدات طولانی‌مدت به‌روزرسانی از سوی تولیدکنندگان دریافت نمی‌کنند، ارائه کنند.
پیش‌نویس مقررات همچنین حکم می‌کند که ظرفیت باتری دستگاه «پس از به‌روزرسانی نرم‌افزار سیستم‌عامل یا به‌روزرسانی میان‌افزار وقتی با همان استاندارد آزمایشی که در ابتدا برای اعلام انطباق با استاندار اولیه استفاده می‌شد اندازه‌گیری شودو پس از به روز رسانی افت نکند». آنها همچنین می گویند: “هیچ تغییری در عملکرد و در نتیجه به روز رسانی از سوی کاربر رخ ندهد، به جز نرم افزارهای کاربردی شخص ثالث.”
افزایش عمر گوشی ها
در جای دیگر، پیش‌نویس قوانین پیشنهاد می‌کند که گوشی‌های هوشمند و تبلت‌هایی که در منطقه اتحادیه اروپا فروخته می‌شوند باید قطعات یدکی از جمله باتری، نمایشگر، دوربین، پورت شارژ و موارد دیگر را برای حداقل پنج سال در دسترس مصرف کننده قرار بدهند.
در این پیش‌نویس آمده است: «دستگاه‌ها اغلب به‌طور پیش از موعد توسط کاربران جایگزین می‌شوند و در پایان عمر مفیدشان، به‌اندازه کافی مورد استفاده مجدد قرار نمی‌گیرند یا بازیافت نمی‌شوند، که منجر به اتلاف منابع می‌شود». بر اساس یافته‌های کمیسیون اروپا، افزایش عمر آنها از دو تا سه سال به پنج سال مانند خروج میلیون‌ها خودرو از جاده است.
اروپا در چند وقت اخیر برای تنظیم مقررات گوشی های هوشمند بسیار پیشرو بوده است. این منطقه اخیرا قانونی را تصویب کرده است که بر اساس آن تمام گوشی‌های هوشمند تا سال 2024 باید از شارژ USB-C استفاده کنند. آخرین مقررات پیشنهادی حتی ماهیت تهاجمی‌تری دارند و در صورت تصویب می‌توانند آینده گوشی های هوشمند اندرویدی را به طور اساسی تغییر دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram